بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

معجزه اشک

یک روزهایی هست که می بینی عشق در زندگیت کم رنگ شده ودر حال لمس روز مر گیها و در آغوش کشیدن تکرارها هستی! 

آن وقت تنها بارش قطره های اشک است که بجای هزاران حرف عاشقانه برایت معنا پیدا می کند و بیادت می آورد که هنوز کسی هست که از دوری تو دلتنگ شود و لحظه ای بودن در کنارت را به دنیایی ندهد! 

 

 

 

 

[تصویر: 5tlugwf3jxas6gts04am.jpg]

اگه یه روز فرزندی داشته باشم

اگه یه روز فرزندی داشته باشم، بیشتر از هر اسباب‌بازی دیگه‌ای براش بادکنک می‌خرم.
بازی با بادکنک خیلی چیزا رو به بچه یاد می‌ده.
بهش یاد می‌ده که باید بزرگ باشه اما سبک، تا بتونه بالاتر بره.
بهش یاد می‌ده که چیزای دوست داشتنی می‌تونن توی یه لحظه، حتی بدون هیچ دلیلی و بدون هیچ مقصری از بین برن، پس نباید زیاد بهشون وابسته بشه.
و مهمتر از همه:
بهش یاد می‌ده که وقتی چیزی رو دوست داره نباید اونقدر بهش نزدیک بشه و بهش فشار بیاره که راه نفس کشیدنش رو ببنده، چون ممکنه برای همیشه از دستش بده 
 
 
 
 
 
 

زندگینامه ثروتمند ترین مرد جهان؛ وارن بافت

مالی - اقتصادی



ثروتمند ترین شخص جهان، کسی جز وارن ادوارد بافت نیست، که جالب ترین سرگذشت را میان ثروتمندان دنیا از نظر نحوه زندگی، ثروتمند شدن و تفکرات اقتصادی دارد. او بسیار علاقمند است که عموم مردم از منافعی که ایجاد می کند، استفاده کنند 





زندگینامه ثروتمند ترین مرد جهان؛ وارن بافت
ثروتمند ترین شخص جهان، کسی جز وارن ادوارد بافت نیست، که جالب ترین سرگذشت را میان ثروتمندان دنیا از نظر نحوه زندگی، ثروتمند شدن و تفکرات اقتصادی دارد. او بسیار علاقمند است که عموم مردم از منافعی که ایجاد می کند، استفاده کنند و آنها را از تفکرات اقتصادی درست آگاه سازد. وارن ادوار بافت، مشهور به دانشمند اوما ها، در 30 آگوست 1930 در اوهامای ایالت نبراسکا در ایالت متحده ی آمریکا متولد شد. پدرش هاوارد ، در ابتدا دلال سهام شرکت ها بود و بعد نماینده گنگره شد. او تنها پسر خانواده و دومین فرزند از سه فرزند بود.او در کودکی در زمینه ی پول و تجارت استعداد شگفت انگیزی از خود نشان داد. سوابق او و توانایی هایش در محاسبه ی دقیق اعداد در ذهن خود، هنوز هم همکاران تجاری اش را متحیر می کند. بافت در6 سالگی، شش جعبه ی کوکا کولا به قیمت 25 سنت از مغازه ی پدر بزرگش خرید و هر بطری را به ازای یک سکه ی پنج سنتی فروخت؛ در حالی که کودکان هم سن و سال او بر روی چمن لی لی و بولینگ بازی می کردند.
در 11 سالگی بافت سه سهم شرکت citesservice را به قیمت هر سهم 38 دلار، برای خود و خواهر بزرگش به نام دوریز خرید. در مدت کوتاهی بعد از خرید سهام، قیمت هر سهم به 27 دلار کاهش یافت. وارن ترسیده بود اما هیچ اقدامی نکرد تا اینکه هر سهم به 40 دلار رسید ، او خیلی سریع آنها را فروخت و بعد خیلی زود از این کار پشیمان شد، چون سهام citesservice  پس از مدت کوتاهی به 200 دلار رسید.

ادامه مطلب ...

عنایت خدا به بندگانش

امام صادق(ع) از قول امام باقر(ع) نقل فرموده که:


حضرت آدم (ع)عرض کرد:خداوندا شیطان را برمن مسلط ساختی ومثل جریان خون دررگها اورا هم قادر ساختی که به بدن من داخل شود


خداوند(جل) فرمود: ای آدم در قبال این کار این امتیاز به تو و فرزندانت دادم که هرکس فکر عمل بد کندبحساب او نوشته نشودولی اگر آن عمل بد را انجام دادفقط یک جرم حساب شود

ولی اگر کسی نیت به انجام عمل خوب کردولی انجام ندادیک ثواب برای آن نیت نوشه شودواگر آن نیت خوب را عمل کردده ثواب به وی داده شود


آدم (ع)عرض کرد :خداوندااین عنایت در باره من وفرزندانم زیادتر کن


خداوندفرمود:اگرکسی از فرزندانت گناهی را مرتکب شدوبعد از آن توبه کرد من گناه اورا می بخشم


بازحضرت آدم(ع) عرض کرد:خداوندا بیشتر از اینهم عنایت فرما


خداوندفرمود:من مهلت توبه را تادم مرگ به آنها دادم


آدم عرض کرد:خداوندا لطف بسیار کردی وکافی است


کلیات حدیث قدسی شیخ حرعاملی حدیث ۶ص۱۶

تاکسی شکلاتی

امروز صبح سوار تاکسی ای شدم که قبل از سوار شدن از من خواست روی درب را بخوانم که نوشته بود با لبخند وارد شوید بعد قانون ماشین را گفت که در این تاکسی صبحانه داده می شود که اگر جلو بنشینی باید لقمه درست کنی لذا اگر سختت است عقب بنشین

تجربه ای متفاوت و بسیار جالب بود این راننده اسم تاکسی خود را تاکسی شکلاتی گذاشته بود و بی دریغ و کاملاً بی غل و غش و بی تکلف به مردم محبت می کرد و در همان چند دقیقه تا مقصد بین خودش و مسافران یک جریان انرژی مثبت و محبتی ایجاد کرد

در ابتدا یک شکلات به مسافران تعارف می کرد وسپس با برگه ای مسافرانی را که برای اولین بار سوار این تاکسی شده بودند با اهداف و چگونگی کارش آشنا می کرد سپس دو عدد دستکش یکبار مصرف به مسافر جلویی میدادتا برای همه لقمه بگیرد ظاهراً وقت ناهار هم ناهار می دهد

جالب است که نه تنها کرایه را مثل بقیه راننده ها می گیرد بلکه هیچ مبلغ اضافه ای هم نمی گیرد ظاهر تاکسی و خودش و نظافت سفره وادب راننده وخلاصه همه چیز طوریست که با هر روحیه ای وارد می شوی به او اعتماد می کنی و مثبت تر می شوی

در هر حال جاتون خالی صبحانه ای دلپذیر صرف کردم (بربری تازه با خامه عسل - البته چای هم اختیاری بود) این تجربه زیبا نشان داد هر انسانی میتواند در سطح خودش هدفی متعالی گذاشته و در حد خود بکوشد تا بر دیگران تاثیر مثبت بگذارد .و لزومی ندارد ما همه چیز را با دید منفی نگاه کنیم.
ادامه مطلب ...

حرکت غیراخلاقی لیلا حاتمی دربرخورد با مرد فرانسوی+عکس

لیلا حاتمی در حاشیه مراسم اسکار، برخلاف عرف دینی و اعتقادات مذهبی خود به عنوان یک زن مسلمان ایرانی، با ‘لانگمن’ تهیه‌کننده فیلم ‘آرتیست’ که برنده تعدادی از جوایز اسکار شده است، مصافحه می‌کند.



به گزارش قدس انلاین به نقل از سایت اوباما، لیلا حاتمی بازیگر فیلم جدایی نادر از سیمین، در حاشیه مراسم اسکار برخلاف آموزه‌های اسلامی و در اقدامی متناقض با حیای کهن ایرانی، ترجیح می‌دهد براساس فرهنگ غربی عمل کند و به همین خاطر، با “توماس لانگمن” تهیه‌کننده فرانسوی مصافحه می‌کند و اجازه می‌دهد این مرد فرانسوی نیز بازوان وی را لمس کند.

قابل توجه اینکه این تصویر از سوی صفحه خود لیلا حاتمی در گوگل پلاس منتشر شده و مشخص نیست که دلیل اصرار این شخص بر انتشار تصویر غیراخلاقی زیر چیست.

گردآوری و تنظیم توسط: سایت تخصصی و جامع بانوان ایرانی(بانو۱)

10ویژگی یک کارشناس فروش حرفه‌ای



دیگر سال‌هاست زمان آن گذشته که در دفتر کار خود بنشینید تا مشتری به سراغ شما بیاید. در بازار پر رقابت امروز که حتی نانوایی‌ها که روزگاری مجبور بودید در صف‌های طولانی آن‌ها نوبت بگیرید هم به فکر راه‌هایی برای جذب مشتری هستند، بنابراین چاره‌ای نیست جز مجهزشدن به توانمندی‌های بازاریابی و فروش.اگر دقت کرده باشید یا سری به نیازمندی‌ها زده باشید شرکت‌ها و موسسات، بیش از هر نیروی کار دیگری، دنبال فروشنده و بازاریاب هستند.

 

دائما با آگهی‌های این‌گونه مواجه هستیم: «بازاریاب حرفه‌ای با در آمد عالی» یا «کارشناس فروش با حقوق و پورسانت بالا» نکته جالبی که مشخصا با آن درگیر بوده‌ام این است که پیدا‌کردن کارشناس فروشی که کارش را بلد باشد بسیار سخت است. من مصاحبه‌های شغلی زیادی با افراد متقاضی کار در این رشته داشته‌ام که متاسفانه بسیاری از آن‌ها الفبای بازاریابی و فروشندگی راهم نمی‌دانند، خیلی از آن‌ها تاکنون حتی یک جلد کتاب هم در این زمینه نخوانده‌اند و بسیاری از آنان ازآن جهت که کار دیگری گیرشان نیامده به سراغ این کار آمده‌اند!

 


این مطلب را از این جهت می‌نویسم که هم مرجعی باشد برای مدیران که بر اساس آن بتوانند به نکات با اهمیت در زمان مصاحبه بپردازند و نیز سوالات مناسبی در فرم استخدامی خود قرار دهند و همین‌طور منبع مناسبی باشد برای کارشناسان فروش که ویژگی‌های شخصی خود را بر این اساس محک زده و در صورت لزوم وضعیت خود را اصلاح کنند.پس بیایید به برخی ازمهم‌ترین ویژگی‌های یک کارشناس فروش حرفه‌ای اشاره‌ای داشته باشیم.



ادامه مطلب ...

چه کسی خوشبخت است؟

همه ما دنبال خوشبختی هستیم .از صبح تا شب ! درس می خوانیم ـکار می کنیم ـازدواج می کنیم دوست داریم یک روز بابا یا مامان بشیم .برای اینکه فکر می کنیم خوشبختی یعنی این ها! 

بعضی ها هم فکر می کنند خوشبختی یعنی پول زیاد یا زیبایی خیره کننده یا تجربه دوستی با جنس مخالف .  برخی نیز عقیده دارند

اساس خوشبختی در کسب لذت است . یعنی ما هر جا از کسی یا چیزی یا اتفاقی لذت ببریم فکر می کنیم  خوشبختیم واگر عکس مطلب صدق کند احساس بدبختی وبیچارگی به ما دست می دهد.  

به نظر من خوشبختی یعنی حس نشاط و آرامش ! همه لذتها به ما نشاط و آرا مش نمی دهند

مثلا لذت رابطه غیر اخلاقی یا پول دزدی هیچوقت آرامش ونشاط را بدنبال ندارد وفقط برای زمانی کوتاه کام انسان را شیرین می کند . 

از آن سو هر رنج وسختی هم حس بد بختی را به ما القا نمی کند. بطور مثال دانش آموزی که سختی درس خواندن را به امید موفقیت تحمل می کند یا مادری که به امید بچه دارشدن 9ماه سختی بارداری ووضع حمل را به جان می خرد.آیا واقعا احساس بدبختی می کنند؟ یا اینکه هر لحظه انتظار و مشقت برایشان سرشار از لذت نزدیک شدن به نتیجه است؟ راستی شما چی فکر می کنید؟http://www.justourpictures.com/roses/imgs/red%20rose%201.jpg

رابطه تاریخ تولد و شخصیت

 

 
به مثال پایین توجه کنید فرض می کنیم که شما متولد ۸ مهر ۱۳۵۵ هستید.مهر ماه هفتم (۷) سال است
پس:
۲ = ۱+۱ = ۱۱ = ۰+۷+۳+۱ = ۱۳۷۰ = ۱۳۵۵+۷+۸
 شماره تولد ۲ است و اکنون می توانید آنچه راکه مربوط به این شماره است با خود مطابقت دهید .
 
 
 

تفسیر اعداد :
 
 
۱- خالق و مبتکر :
‘ یک’ ها پایه و اساس زندگی هستند. همیشه عقاید جدید و بدیع دارند و این حالت در آنها طبیعی است. همیشه دوست دارند تمامی کارها و مسائل بر حول محوری که آنها می گویند و تعیین می کنند در گردش باشد و چون مبتکر هستند، گاهی خود خواه می شوند. با این حال ‘یک’ ها بشدت صادق و وفادارند و به خوبی مهارتهای سیاسی را یاد می گیرند . همیشه دوست دارند حرف اول را بزنند و غالبا رهبر و فرمانده هستند، چون عاشق این هستند که ‘بهترین’ باشند . در استخدام خود بودن و برای خود کار کردن بزرگترین کمک به آنهاست ولی باید یاد بگیرند عقاید دیگران ممکن است بهتر باشد و باید با رویی باز آنها را نیز بشنوند .
 
 
 
 
 
 
۲- پیام آور صلح :
‘ دو’ ها سیاستمدار به دنیا می آیند ! از نیاز دیگران خبر دارند و غالبا پیش از دیگران به آنها فکر می کنند . اصلا تنهایی را دوست ندارند . دوستی و همراهی با دیگران برایشان بسیار مهم است و می تواند آنها را به موفقیت در زندگی رهنمون سازد . اما از طرف دیگر ، چنانچه در دوستی با کسی احساس ناراحتی کنند ترجیح می دهند تنها باشند.از آنجایی که ذاتا خجالتی هستند باید در تقویت اعتماد به نفس خود تلاش کنند و با استفاده از لحظه ها و فرصت ها آنها را از دست ندهند .
 
 
 
 
 
۳- قلب تپنده زندگی :
‘ سه ‘ ها ایده آلیست هستند، بسیار فعال،اجتماعی،جذاب،رمانتیک وبسیار بردبار و پر تحمل .خیلی کارها را با هم شروع می کنند اما همه آنها را پیگیری نمی کنند. دوست دارند که دیگران شاد باشند و برای این کار تمام تلاش خود رابه کار می گیرند. بسیار محبوب اجتماعی و ایده آلیست هستند اما باید یاد بگیرند که دنیا را از دید واقع گرایانه تری هم ببینند .
 
 
 
 
 
 
۴- محافظه کار :
‘ چهار’ ها بسیار حساس و سنتی هستند. آنها عاشق کارهای روزمره، روتین و پیرو نظم و انضباط هستند و تنها زمانی وارد عمل می شوند که دقیقا بدانند چه کاری باید انجام دهند. به سختی کار و تلاش می کنند. عاشق طبیعت و محیط خارج از خانه هستند . بسیار مقاوم و با پشتکار هستند. اما باید یاد بگیرند که انعطاف پذیری بیشتری داشته و با خود مهربانتر باشند .
 
 
 
 
 
 
۵- ناهماهنگ با جماعت :
‘ پنج’ ها جهانگرد هستند و کنجکاوی ذاتی، خطر پذیری و اشتیاق سیری ناپذیر آنها به جهان هستی و دیدن محیط اطراف خود،غالبا برایشان درد سر ساز می شود. آنها عاشق تنوع هستند ودوست ندارند مانند درخت در یک جا ثابت بمانند. تمام دنیا مدرسه آنهاست و در هر موقعیتی به دنبال یادگیری هستند. سوالات آنها هرگز تمام نمی شود. آنها به خوبی یاد گرفته اند که قبل از اقدام به عمل، تمامی جوانب کار را سنجیده و مطمئن شوند که پیش از نتیجه گیری ،تمامی حقایق را مد نظر قرار داده اند .
 
 
 
 
 
۶- رمانتیک و احساساتی :
‘ شش’ ها ایده آلیست هستند و زمانی خوشحال می شوند که احساس مفید بودن کنند . یک رابطه خانوادگی بسیار محکم برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اعمالشان بر تصمیم گیری هایشان موثر است و آنها حس غریب برای مراقبت از دیگران و کمک به آنها دارند. بسیار وفادار و صادق بوده و معلمان بزرگی می شوند. عاشق هنرو موسیقی هستند .. دوستانی صادق و در دوستی ثابت قدم هستند.’شش’ ها باید بین چیزهایی که می توانند آنها را تغییر دهند و چیزهایی که نمی توانند، تفاوت قائل شوند .
 
 
 
 
 
 
۷- عاقل و خردمند :
‘ هفت’ ها جستجو گر هستند. آنها همیشه به دنبال اطلاعات پنهان و مخفی بوده و به سختی اطلاعات به دست آمده را با ارزش حقیقی آن می پذیرند.احساسات هیچ ارتباطی با تصمیم گیری های آنها ندارد. با این که در مورد همه چیز در زندگی سوال می کنند اما دوست ندارند مورد پرسش واقع شوند و هیچ گاه کاری را ابتدا به ساکن با سرعت شروع نمی کنند و شعارآنها این است که به آرامی می توان مسابقه را برد. آنها فیلسوف های آینده هستند؛ طالبان علم که به هر چه می خواهند می رسند و سوال بی جوابی ندارند . مرموز هستند و در دنیای خودشان زندگی می کنند و باید یاد بگیرند در این دنیا چه چیزی قابل قبول است و چه چیزی نه !
 
 
 
 
 
 
 
۸- آدم کله گنده :
‘ هشت ‘ ها حلال مشکلات هستند. اساسی و حرفه ای سراغ مشکل رفته و آن را حل می کنند. قضاوتی درست دارند و بسیار مصمم هستند و طرح هاو نقشه های بزرگی دارند و دوست دارند زندگی خوبی داشته باشند. مسوولیت افراد را بر عهده می گیرند و مردم را با هدف خاص خود می بینند. با شرایط ویژه ای این امکان رابه وجود می آورند که دیگران همیشه آنها را رئیس ببینند .
 
 
 
 
 
 
۹- اجرا کننده و بازیگر :
‘ نه ‘ ها ذاتا هنرمند هستند . بسیار دلسوز دیگران و بخشنده بوده و آخرین پول جیب خود را نیز برای کمک به دیگران خرج می نند . با جذابیت ذاتی شان اصلا در دوست یابی مشکلی ندارند و هیچ کـس برای آنها فرد غریبه ای به حساب نمی آید.در حالات مختلف شخصیت های متفاوتی از خود بروز می دهند و برای افرادی که اطرافشان هستند شناخت این افراد کمی دشوار به نظر می رسد . آنها شبیه بازیگرانی هستند که در موقعیت های مختلف رفتارهای متفاوتی نشان می دهند. افرادی خوش شانس هستند اما خیلی وقتها از آینده خود بیم ناک و نسبت به آن هراسان هستند. آنها برای موفقیت باید به یک دوستی و عشق دو جانبه که می تواند مکملشان در زندگی باشد دست یابند

 

 

گردآوری و تنظیم توسط: سایت تخصصی و جامع بانوان ایرانی(بانو۱)

لوح سلیمانی The solomon Board

استمداد حضرت سلیمان از پنج تن آل عبا علیهم السلام
در جنگ جهانی اول (1916م.) هنگامی که عده ای از سربازان انگلیسی در چند کیلومتری بیت المقدس مشغول سنگرگیری و حمله بودند در دهکده کوچکی به نام اونتره لوحی نقره ای یافتند که حاشیه اش به جواهرات گرانبها مرصع و در وسطش خطوطی با حروف طلایی نگارش یافته بود:
چون آن لوح را نزد فرمانده خود میجرای ان. گریندل بردند نتوانست چیزی از آن بفهمد. او این لوح را به فرماندهان ارتش بریتانیا، لیفتونانت و گلدستون رساند و آنها نیز آن را به باستان شناسان دادند. تصویر این لوح را در اینجا ملاحظه میکنید:
Solomon Board

پس از پایان جنگ در سال 1918 درباره لوح مذکور به تحقیق و بررسی پرداختند و کمیته ای تشکیل دادند که اساتید شناخت زبانهای باستانی بریتانیا، آمریکا، فرانسه آلمان و سایر کشورهای اروپایی جزء آن کمیته بودند.
پس از چند ماه بررسی در سوم ژانویه 1920 معلوم شد که این لوح مقدسی است به نام "لوح سلیمانی" و سخنانی از حضرت سلیمان علیه السلام را در بر دارد. که به الفاظ عبرانی قدیم نگارش یافته است و ترجمه آن چنین است:
ادامه مطلب ...