بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

شب قدر

مناسبت ها



بنام خداوند مهرورز



روزی خداوند به حضرت موسی (ع) فرمود:

 

ای موسی چرا مرا نمی خوانی و دعائی نمی کنی؟

 

 موسی (ع)عرض کرد

 

خدایا: با کدام زبان - با کدام دست و دل -

 

یعنی همه آلوده به گناهان است!؟

 

خداوند فرمود: ای موسی با زبان غیر مرا بخوان -

 

  موسی عرضه داشت بارالها چگونه؟

 

 خداوند فرمود: تو به بندگانم که به منزله ی خانواده ام هستند

 

 خدمت کن تا آنها برایت دعا کنند

 

با زبان و با دست و دل دیگران که گناه نکردی!


التماس دعا



نظرات 6 + ارسال نظر
آسمان تب دار چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:37 ب.ظ

بهترین کار درین شبها...
اگر این شب ها خود را فراموش کرده، تنها برای امام زمان دعا نماییم، نه تنها ضرر نکرده ایم، بلکه بزرگترین سود را در عمر خود برده ایم. می توانیم در انتها رو به ایشان کرده، خواسته دل خود را بیان کنیم: مانیز حاجتی داریم که برآوردن آن به دست شماست. پس آنچه به صلاح دنیا و آخرت مان است برای مان مهیا سازید.
(برگرفته از کتاب شبهای بیقراری)
التماس دعا

ممنون گلم

حمید چهارشنبه 25 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:08 ب.ظ http://hamidestan.blogfa.com

تقدیر زشت امروز زمین، آن هنگام رقم خورد که شمشیر ظلم برفرق عدالت فرود آمد! پروردگارا به حق فرق شکافته علی (ع) ، در این شبهای قدر ، تقدیر شوم زمین را تغییر ده . آمین

آمین

ஜ۩۞۩ஜمحمدஜ۩۞۩ஜ پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 11:58 ق.ظ http://mohammad53.blogfa.com

[گل] سلام [گل]

من همیشه قبل از اینکه از خداوند طلب مغفرت کنم، میگویم

خدایا من امشب از تمام کسانی که گردنشون حقی دارم،

غیبت من رو کردن، مالی از من خوردن، آزاری رسوندن و ...

از همه اونها گذشتم. قلبا هم گذشتم و هیچ شکایتی ندارم.

خدایا اگر تو امشب من رو نبخشی و از سر تمام تقصیراتم نگذری،

من از تو بخشنده ترم و چنین چیزی غیر ممکنه.

پس حتما تو من رو بخشیدی.

خصوصا در لیالی قدر اینطور دعا کنید و ببینید چه حالی به شما دست میدهد.

خصوصا در حق کسانی که به شما بدی کردند؛ بیشتر دعا کنید.

ما در روایاتمان زیاد داریم که اگر در حق اینها دعا کنید

خداوند چندین برابر اون چیزی که خواستید رو برای خودتون مستجاب میکنه

گفتاری کوتاه از استاد بزرگ اخلاق حاج آقا مجتبی تهرانی (ره)[گل]

سلام
متن بسیار زیبایی بود. ممنون!

ஜ۩۞۩ஜمحمدஜ۩۞۩ஜ جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 12:30 ق.ظ http://mohammad53.blogfa.com

[گریه][گریه][گریه][گریه]شهادت حضرت علی (ع) تسلیت[گریه][گریه][گریه][گریه]


فضائل امیرالمؤمنین علی(ع) بر انبیاء الهی

آورده اند که در آن وقت که شاه مردان، امیرالمؤمنین علی(علیه السّلام) را ضربت زده بودند، صعصعة بن صوحان پیش وى آمد و گفت : «یا امیر المومنین ! مدتى است که مسائلى چند در خاطر من مى گردد. من خواستم که از حضرتت سئوال کنم، هیبت تو مرا مانع می شد. اگر اجازت فرمایى بپرسم ؟»فرمود: «بپرس» . گفت : «یا امیر! تو فاضلترى ، یا آدم ؟»فرمود: «یا صعصعه ! تزکیه امرء نفسه قبیح (یعنى : قبیح است که مرد خود را بستاید)، اما چون مى پرسى ، (مى گویم )، آدم را از یک چیز نهى کردند، وى بدان نزدیک شد (و بخورد) و بسیار چیزها بر من مباح کردند و من آن نکردم و گرد آن نگشتم و بدان نزدیک نشدم . گفت : «تو فاضلترى ، یا نوح ؟» فرمود: «نوح بر قوم خود دعاى بد کرد و من نکردم ؛ و پسر نوح کافر بود و پسران من سیدان جوانان اهل بهشتند». گفت : «تو فاضلترى ، یا ابراهیم ؟» فرمود : «ابراهیم گفت : رب ارنى کیف تحیى الموتی، ، سوره بقره، آیه 260-خدایا! به من نشان بده که چگونه مردگان را زنده مى کنى ؟ و من گفتم : «لو کشف بى الغطاء ما ازددت یقینا، یعنی اگر حجابها برایم برداشته شوند یقینم «ذره اى» افزایش نمى یابد». گفت : تو فاضلترى ، یا موسى ؟ فرمود: «حق تعالى وى را به رسالت فرستاد پیش فرعون ، گفت : من مى ترسم که مرا بکشند - که من یکى را از ایشان کشته ام . برادرم هارون را با من بفرست . و چون رسول صلى الله علیه و آله و سلم مرا فرمود که سوره برائت بر اهل مکه خوانم - و من صنادید (جمع صندید، مرد شجاع و دلاور) قریش را کشته بودم - نترسیدم و برفتم و بر ایشان خواندم و تهدید و وعیدشان (وعده بد؛ بیم دادن) کردم» . گفت : «تو فاضلترى ، یا عیسى ؟» فرمود : «مریم در بیت المقدس بود، چون وضع حملش شد، آواز آمد که برون رو که این خانه عبادت است نه خانه ولادت ، و مادر مرا چون وضع حمل شد برون کعبه ، آواز آمد که به اندرون کعبه آى و من در اندرون کعبه در وجودم آمدم». گفت : «راست گفتى یا امیر المومنین» .
به نقل از: «کاظم مقدم، داستان عارفان» منابع: -نعمت الله موسوی جزایری، الانوار النعمانیة، ج. ١. بی نا، بی تا، ج.1، ص 28. -غرر الحکم ، ج.5/ ص108.[گل]

سلام
بسیار زیبا وجامع بود. ممنون.

فاطمه باصری جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:25 ق.ظ http://beheshtepenhan18.blogfa.com

سلام

باشور حسینى وصلابت حسنى در سوگ علی می گرییم. دعایتان توشه ی بی برگی ما

حمید جمعه 27 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:59 ق.ظ http://hamidestan.blogfa.com

شب قدر است و دلم سرشار از عشق دیدار
شب قدر است شب عشق بازی با خدا
شب ربنا گفتن و پرواز تا خدا
التماس دعا...

محتاج دعای خوبان هستم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد