شاید مهمترین پیش بینی قرآن خبر فساد و طغیان دوباره بنی اسرائیل و اضمحلال مجدد آن بدست با کفایت حضرت مهدی باشد که به تشکیل حکومت آنحضرت در سراسر گیتی منجر خواهد شد.
چیدمان کلمات در این آیات بسیار حساب شده و معنا دار است.
با این توضیح سخن را در تبیین این نظریه پی میگیریم.
محاسبه نخست.
اسراء هفدهمین سوره قرآن و نام دیگر آن بنی اسرائیل است که در سال 621 میلادی نازل شده است.
در این سوره که بخش عمده آن مربوط به سرنوشت بنی اسرائیل است خداوند علیم پرده از راز بزرگی بر میدارد.
آیات مربوط به بنی اسرائیل و سر نوشت آن از آیه دوم سوره اسراء آغاز و در آیه 104 خاتمه می یابد.
(17:2)وءاتینا موسى الکتب وجعلنه هدى لبنی إسرءیل ألا تتخذوا من دونی وکیلا
(17:3)ذریة من حملنا مع نوح إنه کان عبدا شکورا
(17:4)وقضینا إلى بنی إسرءیل فی الکتب لتفسدن فی الأرض مرتین ولتعلن علوا کبیرا
(17:5)فإذا جاء وعد أولیهما بعثنا علیکم عبادا لنا أولی بأس شدید فجاسوا خلل الدیار وکان وعدا مفعولا
(17:6)ثم رددنا لکم الکرة علیهم وأمددنکم بأمول وبنین وجعلنکم أکثر نفیرا
(17:7)إن أحسنتم أحسنتم لأنفسکم وإن أسأتم فلها فإذا جاء وعد الاءخرة لیسءوا وجوهکم ولیدخلوا المسجد کما دخلوه أول مرة ولیتبروا ما علوا تتبیرا
(17:8)عسى ربکم أن یرحمکم وإن عدتم عدنا وجعلنا جهنم للکفرین حصیرا
(17:9)إن هذا القرءان یهدی للتی هی أقوم ویبشر المؤمنین الذین یعملون الصلحت أن لهم أجرا کبیرا
(17:10)وأن الذین لا یؤمنون بالاءخرة أعتدنا لهم عذابا ألیما
(17:11)ویدع الإنسن بالشر دعاءه بالخیر وکان الإنسن عجولا
(17:12)وجعلنا الیل والنهار ءایتین فمحونا ءایة الیل وجعلنا ءایة النهار مبصرة لتبتغوا فضلا من ربکم ولتعلموا عدد السنین والحساب وکل شیء فصلنه تفصیلا
(17:13)وکل إنسن ألزمنه طئره فی عنقه ونخرج له یوم القیمة کتبا یلقیه منشورا
(17:14)اقرأ کتبک کفى بنفسک الیوم علیک حسیبا
(17:15)من اهتدى فإنما یهتدی لنفسه ومن ضل فإنما یضل علیها ولا تزر وازرة وزر أخرى وما کنا معذبین حتى نبعث رسولا
(17:16)وإذا أردنا أن نهلک قریة أمرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیها القول فدمرنها تدمیرا
ادامه مطلب ...
آیت آللّه سید ضیاالدین درى استاد علوم منقول و معقول، یکى از وعاظ وارسته و برجسته تهران بود، در شبهاى دهه آخر محرم در یکى از مساجد تهران منبر مىرفت، جوانى از او پرسید: منظور و مراد حافظ در این شعر معروفش چیست که مىگوید :
غلام پیر مغانم ز من مرنج اى شیخ
چرا که وعده تو کردى و او به جا آورد
مرحوم درى پاسخ داد: حضرت آدم (علیه السلام) از خوردن گندم در بهشت منع شد، وعده داد از آن نخورد،ولى به وعده خود وفا نکرد و از آن خورد و از بهشت رانده شد، ولى حضرت على (علیه السلام) در تمام عمر از گندم غذایى تهیه نمود، با این که خداوند اورا منع نکرده بود، و نه عهد با خدا نموده بود که از آن نخوردپیر مغان در شعر مذکور، حضرت على (علیه السلام) است، به منظور ازشیخ آدم (علیه السلام) است .
یعنى: غلام على (علیه السلام) هستم، اى آدم از من نرنج، زیرا تو وعده نخوردنگندم به خدا دادى، ولى على (علیه السلام) به آن وعده وفا کرد.
مرحوم سید ضیاء الدین در آخر همان سال ازدنیا رفت، درست در سال بعد در همان شب از شبهاى دهه آخر محرم همان جوان سؤال کننده، در عالم خواب مرحوم سید ضیاء الدین را دید، که نزد آن جوان آمد و گفت، تو در سال گذشته از من در مورد شعر معروف حافظ پرسیدى ، و من آن گونه پاسخ دادم، که منظور از پیرمغان، على (علیه السلام) است و منظوراز شیخ آدم (علیه السلام) است، ولى وقتى که به عالم برزخ آمدم شرح آن به معنى دیگر برایم کشف گردید و آن اینکه:
مراد از شیخ، حضرت ابراهیم (علیهالسلام) است، و مراد از پیر مغان امام حسین (علیه السلام) است، و منظور ازوعده، ذبح اسماعیل (علیه السلام) فرزند ابراهیم (علیه السلام) است، که حضرت ابراهیم (علیه السلام) وعده وفاى قربان کردن اسماعیل (علیه السلام) را به خدا داد، ولى حقیقت وفا را امام حسین (علیه السلام) در کربلا باشهادت فرزندش حضرت على اکبر (علیه السلام) متحقق نمود بنابراین معنى شعرچنین است : غلام امام حسین (علیه السلام) اى ابراهیم (علیه السلام) از من نرنج، زیرا تو وعده قربان دادى اما امام حسین (علیه السلام) به آن وعده تحقق بخشید.
آن جوان فرداى آن شب، به مجلس سوگوارى امام حسین (علیهالسلام) آمد و خواب خود را براى مردم بیان کرد، شور و هیجان شدیدى در آنمجلس پدیدار شد.
منبع گروه نور آسمان
دانشمند ژاپنی به اسم آقای ماسارو ایموتو (Masaru Emoto) تحقیق جالبی کرده . آقای ایموتو در مورد آب و تاثیرپذیری و هوشیاری اون تحقیق کرده .
خلاصه نظر ایشون اینه که اگه افکار بشری قبل از اینکه آب یخ ببنده متوجه آب بشن، تصاویر میکروسکوپی حاصل از کریستال آب، بسته به اینکه این افکار مثبت یا منفی باشن، زشت یا زیبا خواهد بود.
به نظر دکتر ایموتو این تصاویر خوب یا زشت را میشه با استفاده از دعا ، موسیقی یا نصب نوشته ای بر ظرف حاوی آب به دست آورد .
خداوند میفرماید هرآن چه در زمین و آسمان است مرا تسبیح میکند. تا به حال از خود پرسیدهاید این جمله چه معنایی دارد؟
هر ذرهای در عالم هستی دارای ادراک و درک و فهم و شعور است.
همه ذرات عالم هوشمندانه در مقابل خدای خودشان تعظیم و تسبیح میکنند.
همه ذرات هستی در محضر خدا هستند و تعبد در مقابل خدا دارند.
همه ذرات هستی در ازای تک تک اتفاقاتی که در عالم اتفاق میافتد از خودشان واکنش نشان میدهند.
و این فقط من و شما نیستم که هوشمندانه رفتار میکنیم.آب یکی از اینهاست.
آب خوب و بد را میفهمد. آب زشت و زیبا را میفهمد. آب دعا را میفهمد.
آب اهانت و فحش را میفهمد. آب تفاوت قائل است بین فکر مثبت و فکر منفی.
آب تفاوت قائل است بین نوشته مثبت و نوشته منفی.
آب تفاوت قائل است بین رفتار خوب و رفتار بد.
و برای همه این به صورت هوشمندانه واکنش نشان میدهد.
ادامه مطلب ...خدایا!امشب مشتهایم را پیش تو باز می کنم تا ببینی که پوچ هستند ودر میانشان چیزی نیست!
با همه وجودم به مهمانی ات می آیم تابدانی که دربرابر بی نهایت تو ذره ای بیش نیستم!
چه سودایی! ذره چیست ؟ من هیچ هم نیستم!
همه تویی!از ازلی شدن لحظه ها تا ابدی گشتن باورها!
اما چه کنم که تو این قطره ناچیز را به مهمانی دریا خواندی.
تو برمن منت نهادی که صدایم کردی.
ادامه مطلب ...
.
. ای به تو از خالق داور سلام
از لب جان بخش پیمبر سلام
شمس و قمر را به نسب اختری
نسل امام از پدر و
مادری
اختر تابنده ی دانش تویی
بلکه شکافنده ی دانش تویی
دانش کل نقطه ای
از مکتبت
علم لدنی سخنی بر لبت
هر نفست باغ گلی از کمال
هر سخنت پاسخ صدها
سؤال
…
کشف کلید اسرار قرآن
کلید اول
تا کنون در تمام تفاسیر هر جا سخن از پیشگوئی های قرآن بمیان آمده است بلا فاصله به سوره روم اشاره رفته است.
براستی سوره روم سوره عجیبی است.
ناگهان در میان بهت مومنان پیامبر عظیم الشأن اسلام از ماجرائی خبر داد که همزمان با گفتار آنحضرت در آنسوی زمین درحال وقوع بود.
(30:1) الم
(30:2) غلبت الروم
(30:3) فی أدنى الأرض
(30:4) وهم من بعد غلبهم سیغلبون فی بضع سنین
لله الأمر من قبل ومن بعد ویومئذ یفرح المؤمنون
رومیان درسرزمین های دور دست مغلوب پارسیان شدند اما آنان در کمتر از7 سال دوباره بر پارسیان پیروز خواهند شد . همه امور پیش ازآن و بعد ازآن ، از آن خداوند است . مومنان با شنیدن این پیروزی شادمان خواهند شد.
در آیات چهارگانه فوق دو خبر غیبی وجود دارد. یکی شکست رومیان همزمان با گفتار پیامبر اتفاق افتاده بود و دیگری پیروزی آنان در کمتر از 7 سال که قرار بود اتفاق بیفتد.
صدای این خبر غیبی بلا فاصله در تمام نقاط سرزمین اسلامی پیچید و به ماجرایی حساسی تبدیل شد برای آزمایش راستی و نادرستی رسالت آنحضرت.
چند ماه بعد که بازگانان از دیار روم بازگشتند خبر دادند که رومیان درست در همان روزی که پیامبر خبر داده بود شکست خورده بودند.
تأیید این خبر موجی از شادی و شعف در میان مومنان بوجود آورد. مومنان با ابراز شادمانی از خبر شکست رومیان منتظر تحقق خبر غیبی دیگر آنحضرت ماندند که آنهم در موعد مقرر اتفاق افتاد.
این دقیقاهمان معادله چند مجهوله حل شده ایست که ما بدنبال کشف فرمول آن هستیم.
ادامه مطلب ...
در امتداد شمشادها رفتم
تابه (من) برسم
نقشی جز حیرت نبود!
بدنبال پروانه ها رفتم
تا به (تو) برسم
ردپایی غیر هیچ نبود!
گلهای چادر (مادر بزرگ )
همه ریخته
اما در سپیدی چادرش
پیچیده نبود!
در کرانه آسمان دلم لرزید
قاصدک بی محابا پرسید
کو ؟ من - تو -مادر بزرگ !
مرهمی غیر گریه شبانه نبود!
ادامه مطلب ...