بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

نامه امام زمان (عج) به شیخ مفید

مهدویت



برادر با ایمان و دوست رشید ما


نامه‌ای به برادر با ایمان و دوست رشید ما، ابوعبدالله محمد بن نعمان - شیخ مفید - که خداوند عزت وی را مستدام بدارد.

سلام خداوند بر تو ای کسی که در دوستی ما به زیور اخلاص آراسته‌ای و در اعتقاد و ایمان به ما دارای امتیاز مخصوص هستی.

ما در مورد نعمت وجود تو خداوند یکتا را سپاسگزاریم، و از پیشگاه مقدس خداوندی استدعا می‌کنیم که بر سید و مولای حضرت محمد بن عبدالله(صلی الله علیه و آله) و خاندان او درود و صلوات پیاپی و بی‌نهایت خویش را نازل فرماید.

از آنجا که در راه یاری حق و بیان سخنان و نصایح ما صادقانه کوشیدی، خداوند این افتخار را به شما ارزانی داشته و به ما اجازه فرموده است که با شما مکاتبه کنیم.

شما مکلف هستید که اوامر و دستورات ما را به دوستان ما برسانی، خداوند عزت و توفیق اطاعتش را به آنان مرحمت فرماید و مهمات آنان را کفایت کرده، در پناه لطف خویش محفوظشان دارد.


ادامه مطلب ...

مهمتـرین دستـاورد هـای بشـر در طـول تاریـخ

تاریخی

انسان های مدرن امروزی نتیجه میلیون ها سال تغییر و تحول و  پیشرفت هستند، نه تنها تغییر فیزیکی بلکه تغییر و پیشرفت ها در صنعت و تکنولوژی که باعث به وجود آمدن انسان امروزی می شود. البته منظور از تکنولوژی آی پد ۳ و گالکسی اس ۳ سامسونگ نیست، منظور ما برترین اختراعات بشری است که از 1/7 میلیون سال پیش آغاز شده است. در زیر به این دستاوردها اشاره می کنیم:
 
- تبر دستی اشولی (۱۷۰۰۰۰۰ سال قبل) Acheulean Handaxe
این وسیله از یک تکه سنگ و یا استخوان بوده که به سر یک چوب دستی وصل شده است. از اشولی برای شکار حیوانات و جنگیدن افراد با هم استفاده می شده است. اولین نمونه از این وسیله در کنیا با قدمت ۱۷۰۰۰۰۰ سال یافته شده است.
 
 
-
ادامه مطلب ...


روز میلاد توست و تو روشنی به ما هدیه می‏دهی و ما با دستانی پر از روشنی، از این حُسن بازمی‏گردیم؛ با دل‏هایی که در حوضچه چشمانمان با آب دیده تطهیر شده است.

داستان تبر

روانشناسی


در فولکلور آلمان، قصه ای هست که این چنین بیان می شود:

مردی صبح از خواب بیدار شد و دید تبرش ناپدید شده . 

شک کرد که همسایه اش آن را دزدیده باشد، برای همین، تمام روز اور ا زیر نظر گرفت.
 
ادامه مطلب ...

بهترین روش برای نشستن

بهداشت وسلامتی


صاف نشستن روشی است که والدین همواره به کودکان متذکر می شوند و سالهاست که این مدل نشستن، بر مبنای این تئوری که قرار گیری بالاتنه در هر حالتی به جز 90 درجه، فشار کاذب به کمر وارد می کند، توصیه گردیده است.

 اما نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد که این روش چندان دور از اشکال نیست؛ هر چند والدین ممکن است تاکید داشته باشند صاف نشستن در حالتی که ران ها موازی با زمین قرار دارند، بهترین روش است. مطالعات جدید نشان داده که این حالت فشار را بر مهره های انتهایی کمر افزایش می دهد.

 


ادامه مطلب ...


« یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم و الله یتم نوره و لو کره الکافرون »

می خواستند نور خدا را با دهانهایشان خاموش کنند در حالی که خداوند نور خود را تمام می کند اگرچه که کافران ناراضی باشند .  


زیباترین جوان ایرانی سال 38

اجتماعی


تصویر او در سال 38 به عنوان تصویر زیباترین جوان ایرانی، جلد مجله‌های آن روزها شد. سال‌ها بعد و با آغاز جنگ، این جوان زیبا که دیگر مبارزی کارکشته شده بود، با 70 ـ 80 نفر از اهالی جنوب شهر که زیرپیراهنی و شلوار کردی، لباس رزم‌شان بود، به خرمشهر رفت.

 

 


ادامه مطلب ...

حکایتهای جالب

 ادبی-هنری


- مردی زمینش را به مبلغی فروخت و در برابر آن اسبی خرید . حکیمی به او رسید و گفت: "دانستی که چه معامله‌ایی کردی؟ چیزی را که به آن سرگین می‌دادی و در برابرش جو می‌گرفتی، با چیزی عوض کردی که باید به آن جو بدهی و در برابرش سرگین بگیری! "

   

ادامه مطلب ...

راههای رسیدن به بهشت

مذهبی


بقیع


انسان‎ها در دنیا وقتی بشنوند که در جایی گنجی وجود دارد سریع به دنبال یافتنش می‎روند. اصولا انسان به دنبال چیزهای با ارزش است. حال چه چیزی با ارزش‎تر از فرمایشات اهل بیت(علیهم‎السلام)؟! آن هم برای رسیدن به سعادت؟! در این مطلب روایاتی از امام صادق(علیه‎السلام) ذکر می‎شود که 25 راه برای سعادتمند شدن انسان را آموزش می‎دهند. 

 

 

ادامه مطلب ...