بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

مراقب حضور شیطان در شبکه های اجتماعی باشید


متأسفانه کسی مراقب حضور شیطان نیست این تماس‌های تلفنی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی عرصه‌ای شده برای حضور هر چه فعال‌تر شیطان طوری که زنان و مردان در ورای دیوارها و درها با هم خلوت‌های طولانی دارند در این فضاست که زن به شوهرش خیانت می‌کند و مرد به زنش .






عصر ما عصر پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات است علوم با سرعت فزاینده رو به رشد دارد و اغلب انسان‌ها هم در تلاشند که از این دریای خروشان هرکس در زمینه خاص و مورد نیازش بهره‌ای ببرد . این پیشرفت‌ها آسایش و راحتی زیادی را برای نوع بشر فراهم آورده اما در عین حال مسبب دغدغه‌های دیگری شده است و گاه تأثیرات منفی هم در بطن زندگی انسان داشته است . که باید به گونه‌ای از اثرات سوء آن در امان بود و در این زمینه برگشت به آموزه‌های وحیانی و استمداد از آن مطمئن‌ترین راه چاره است.

ادامه مطلب ...

نتایج یک تحقیق جهانی جالب راجع به روزه داری




دکتر شهرام شهابی، دانشیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه که این پژوهش توسط وی انجام شده است در گفت‌و‌گو با خبرنگار پژوهشی ایسنا در تشریح نتایج تحقیق خود درباره اثرات مفید جسمانی  روزه‌داری گفت: مطالعات متعددی، تاثیرات مفید  روزه‌داری بر روی سلامت انسان را نشان داده و اثبات کرده‌اند که  روزه‌داری می‌تواند باعث بهبود پروفایل چربی خون، کاهش عوامل خطرزا برای تصلب شرایین، کاهش مقاومت به انسولین و بهبود دیابت شود.


ادامه مطلب ...

دو حکایت از ابوسعید ابی الخیر

 یک قدم پیش تر


شیخ ابوسعید ابی الخیر عارف به نام ، به توس رفته بود.  مردم توس از وی خواستند جهت ارشاد اهالی به وعظ بپردازد. مجلسی ترتیب دادند در محل وعظ عده ی زیادی حاضر شدند وازدحام مشتاقان به حدی بود که برای کسانی که تازه خواستند به مجلس به پیوندند جا نبود.

ادامه مطلب ...

رعد و برق







نیمه شب با صدای غرش رعد و برق از خواب پریدم.در حال خواب وبیداری مرگ را به خودم خیلی نزدیک حس کردم!

خدایا! آن لحظه ای که جان ما به گلو می رسد ،چه تصاویر و صداهایی را حس می کنیم؟

آن زمانی که مارا به خانه گلی می برند وهمه منزل نو را تبریک می گویند وبا بلوکهای سیمانی دنیای خودرا از دید ما پنهان می کنند ،چه تصویرها وصداهایی در انتظارمان است؟

آن روزی که همه برمی خیزیم درحالیکه روحمان ظرف جسم شده  ،غرایزمان وارونه شده ورشته های مهر وعشق وشهوت پاره شده وروح گرسنه وتشنه ،مارا هراسان و در طلب دنبال خود می کشاند ،قرار است چه ببینیم وچه بشنویم؟

آن روز که همه نه تنها از هم بلکه از خود می گریزیم ،قرار است که به کجا برسیم؟

.

.

.


صدای لالایی باران به گوش خاک ،انگارجواب می گوید:

که آن روز قرار است به باران برسیم

باران رحمت ووصال تو!



نشانه های یک رابطه موفق زناشویی




 
 


آیا احساس می کنید طرف مقابلتان به صحبت های شما گوش می دهد، آنرا درک می کند و شما را همانگونه که هستید می پذیرد؟ آیا رازهایتان را بدون ترس از داوری برای شریک زندگیتان مطرح می کنید؟ آیا دوست دارید با تمام وجود حرفهای او را بشنوید و با او احساس همدردی می کنید یا می خواهید مدام او را زیر سوال ببرید و در مقابل او جبهه بگیرید؟
 

با یکدیگر مهربان بودن

آیا نسبت به یکدیگر مهربان هستید و یا سعی می کنید یکدیگر را کنترل کنید و راه خودتان را بروید؟ آیا با مهربانی کردن نسبت به همسرتان احساس خوشحالی و رضایت می کنید؟ یکی از نشانه های ضروری یک رابطه ی سالم محبت کردن به یکدیگر است نه اینکه با تحکم طرف مقابلتان را کنترل کنید.
ادامه مطلب ...

شجاعت


    روزی شیوانا متوجه شد که باغبان مدرسه خیلی غمگین و ناراحت است. نزد او رفت و علت ناراحتی اش را جویا شد. باغبان که مردی جاافتاده بود گفت: راستش بعدازظهرها که کارم اینجا تمام می شود ساعتی نیز در آهنگری پای کوه کار می کنم. وقتی هنگام غروب می خواهم به منزل برگردم هنگام عبور از باریکه ای مشرف به دره جوانی قلدر سرراهم سبز می شود و مرا تهدید می کند که یا پولم را به او بدهم و یا اینکه مرا از دره به پائین پرتاب می کند. من هم که از بلندی می ترسم بلافاصله دسترنجم را به او می دهم و دست خالی به منزل می روم. امروز هم می ترسم باز او سرراهم سبز شود و باز تهدیدم کند که مرا به پائین دره هل دهد!
ادامه مطلب ...





شور شیرین


روایتی از سادگی آدمها در جنگ

روایتی از پلیدی دشمن

دشمنی که آن روزها

 گلوله سربی بر سر جوانان می ریخت

این روزها

گلوله سایبری بر سر جوانان می ریزد!

آن روزها قلبها رانشانه می گرفت وسر می برید

این روزها سرها را نشانه گرفته وقلبها را از هم می پاشد

کدام جنگ نابرابرتر است؟

کدام جنگ بی رحمانه تر است؟

کدام جنگ بیشتر قربانی می گیرد؟

کجا هستند شیر مردانی که

درفش کاوه برگیرند و با همتی مردانه

عزم میدان کنند؟

انتظار

مهدویت



 رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم:


طوبى للصابرین فى غیبته، طوبى للمقیمین على محبته

خوشا به حال صبر کنندگان در ایام غیبتش، خوشا به حال پایداران بر دوستى و محبتش 1

امیرالمؤمنین علیه السلام:

انتظروا الفرج ولاتیأسوا من روح الله، فان احب الاعمال الى الله عزوجل انتظار الفرج ... والمنتظر للفرج کالمتشحط بدمه فى سبیل الله


انتظار فرج بکشید و از رحمت خدا ناامید نگردید، زیرا محبوبترین اعمال نزد خداى عزوجل، انتظار فرج است. و همانا منتظران فرج مانند شهیدانى هستند که در راه خدا، در خون خود مى غلتند   2


ادامه مطلب ...

تعهد یا تخصص؟


از چمران پرسیدند:
تعهد بهتر است یا تخصص؟گفت:«می گویند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را می پذیرم.اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.»






مردی که یک نسل تربیت کرد
مرید در میان مرشدان

ای خدا!
من باید از نظر علم از همه بهتر باشم مبادا دشمنان مرا از این راه طعنه زنند
بایدبه آن سنگدلانی که علم را بهانه می کنند و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم خاک پای من هم نخواهند شد ، باید همه ی آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم و

آنگاه خود خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم



شهید دکتر مصطفی چمران