بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

خرق عادت توسط امام صادق (ع)

مناسبت ها





امامان همانند پیامبران می توانند خرق عادت کنند تنها فرق این دو عمل به این است که پیامبران به همراه خرق عادت ادعای پیامبری داشتند ولی ائمه معصومین ادعای پیامبری نداشتند؛ در عوض ادعای دارا بودن مقام ولایت و حجت بودن خدا بر خلق را داشتند.

1. از یونس بن ظبیان و مفضل بن عمر و ابو سلمه سراج و حسین بن نویره روایت شده که گفتند: ما در حضور حضرت صادق علیه السّلام بودیم، آن حضرت بما فرمود: خزینه‏هاى زمین و کلیدهاى آنها بما عطا شده، اگر من بخواهم به یکى از این پاهایم میگویم: آنچه طلا که در جوف تو است خارج کن! (خارج میکند) پس آن حضرت با پاى خود روى زمین خطى کشید، با دست خود مقدارى از طلا که بقدر یک وجب بود خارج کرد، آن طلاها را بما داد و فرمود: نیکو بآن نظر کنید که شک نیاورید، بعد از آن بما فرمود: بزمین نگاه کنید! وقتى ما نگاه کردیم دیدیم که مقدار زیادى طلاى درخشنده روى هم قرار گرفته است.

یکى از آن مردم گفت: یا بن رسول اللّه صلى اللّه علیه و آله بشما اینطور نعمتها عطا شده و شیعیان شما محتاجند؟! فرمود: خدا بهمین زودى دنیا و آخرت را براى شیعیان ما جمع خواهد کرد و آنان را در بهشت پرنازونعمت داخل میکند و دشمنان ما را در دوزخ داخل خواهد کرد. (1) 

   

ادامه مطلب ...

میلاد نور مبارک !

من نوشت



توکه بدنیا آمدی آتشکده موبدان خاموش شد و کاخ کسراییان ویرانه گشت.

 

 توکه بدنیا آمدی آسمان اشک شوق بارید وزمین  تفتیده حجاز دستانش سبز شد.

 

 تو که به دنیا آمدی خورشید را خجل کردی از تابیدن ومه رویت ، ماه رابه تماشا واداشت.

 

توکه بدنیا آمدی عطر همه گلهای عالم را شمیم محمدی بخشیدی وباور انسانها را از ازل تا ابد


به احدیت یکتاپیوند دادی !

 

 اینک ای سلاله پاکان !ای خوبترین خوبان !

 

سبد سبد گل همیشه بهار پیشکش مقدمت باد که بهار هم با تولد تو معنا گرفت ! وعشق بادیدن


رخ زیبایت تجلی گاه عالم خلقت شد!

 

 

 

ای مقامت زجبریل بالاتر و ای حسن جمالت زیوسف نیکوتر !


میلادت مبارک!میلادت مبارک!


 

 


با عرض سلام وتبریک این ایام فرخنده خدمت همه دوستان و همفکران گرامی

 


اول بهمن تولد دومین سال بهار بی خزان است. در این دوسال مسیر پر فراز و نشیبی را پسر گذاشتم و خاطرات تلخ وشیرین بسیاری  از همراهی نوشتاری و مجازی دوستان برایم به یادگار مانده !

 

خدا را شاکرم که در زندگی مجازی هم مثل زندگی واقعی همیشه راهنما و مشکل گشای من بوده است. وتوانایی نوشتن را در این سالها به من عنایت کرد.

 

هدف اصلی من از نوشتن این وبلاگ این بود که کاربرد دین را در زندگیم پیدا کنم. در رابطه با دیگران- تربیت فرزند-روان شناسی اخلاق ادبیات و....کلا مهارتهای زندگی اسلامی را بشناسم.

 

بیشتر سعی کردم  مطالب مفید و کاربردی برای خودم و دیگران  در وبلاگم استفاده کنم .البته از فکر تا عمل فاصله بسیار است و این نوشته ها هم یک قدم بسیار کوچک !

 

اما به استناد  این آیه قرآن  که می فرماید : لیس الانسان الا ما سعی  ( براى انسان جز حاصل تلاش او نیست)

 


امید دارم که در سایه عنایت  خدا و اهل بیت (ع) و حضور و نظر سازنده  شما دوستان تلاشهایم ثمر بدهد وروز به روزمطالب بهتر و ارزنده تری را تقدیم کنم .

 

 

 

 

 

آغاز ولایت آخرین منجی مبارک !

مناسبت ها





ای منتظران گنج نهان می آید

آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید

*عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان مبارک*


با عرض سلام وتبریک آغاز ولایت ولی عصر (عج) خدمت دوستان گرامی  مطلب زیر درباره عید زهرا را به عاشقان واقعی اهل بیت (ع) تقدیم می کنم :

   

ادامه مطلب ...

حلول ماه ربیع الاول، ماه جشن و سرور اهل بیت(ع) مبارک باد.

مناسبت ها






بهار ماه‏ ها، ربیع الاول است چرا که آثار رحمت الهی و ذخایر برکات خداوندی در این ماه پدیدار می‏ شود و انوار جمال الهی بر زمین و زمینیان می‏ تابد .

 


 ربیع الاول ماه میلاد مبارک پیامبر گرامى اسلام(ص) و حضرت صادق(ع)، هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، آغاز امامت پربرکت حضرت بقیة اللّه(عج) و ماه رخداد واقعه عظیم «لیلة المبیت» است و در مجموع از ماه‌هاى بسیار پربرکت و پرخاطره‌ای است که سزاوار است، همه علاقه‌مندان مکتب اهل بیت(ع) آن را ارج نهند و گرامى بدارند.



درباره عمل خرافی شب اول ربیع / رفتن به در مساجد و در زدن و شمع روشن کردن


اول ربیع الاول بنابر مستندات تاریخی و روایی معتبر شیعه و سنی، شب اول ماه ربیع الاول به واسطه واقعه مهم خوابیدن حضرت علی(علیه السلام) در بستر پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در سال سیزدهم بعثت ـ در همان شبی که کفار مکه تصمیم به قتل دسته جمعی حضرت رسول(ص) در بستر خواب گرفته بودند و در همان شب ایشان به مدینه هجرت فرمودند ـ به «لیلة المبیت» مشهور است.
 

ادامه مطلب ...

راز خورشید

من نوشت






مانند خورشید باش

که هر صبح

انتظار طلوعش را می کشند

و هر شب غروبش را

به تماشا می نشینند

مگذار نور وجودت
 چشمها را بزند !