بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

مناسبت ها



میلاد امام حسن عسکری (ع) بر همه  شیعیان مبارک باد.




جوانمردی اهل‏ بیت علیهم‏ السلام تا آن اندازه بود که علاوه بر پیروان خود، حتی به محرومان و نیازمندان مخالف خود نیز کمک می‏کردند. محمّد بن علی بن ابراهیم بن موسی بن جعفر علیه‏ السلام گفته است: زمانی به تهی‏دستی مبتلا شدم و زندگی برایم بسیار سخت شد. در این حال بودم که روزی پدرم گفت: نزد حضرت عسکری علیه‏ السلام برویم؛ زیرا مردم او را به جوانمردی و کرم توصیف می‏کنند. محمّد می‏گوید به پدرم گفتم: او را می‏شناسی؟ گفت: نه! راه که می‏رفتیم، پدرم گفت: کاش حضرت عسکری علیه‏السلام پانصدر درهم برای من بدهد تادویست درهم آن را صرف پوشاک و دویست درهم را صرف پرداخت بدهی‏ها و صد درهم دیگر را هم برای مخارج زندگی به مصرف برسانیم. من هم با خودم گفتم: کاش سیصد درهم نیز به من می‏ دادند تا صد درهم را برای پوشاک و صد درهم را برای مخارج زندگی و با صد درهم دیگر مرکبی تهیه می‏کردم! وقتی به حضور امام عسکری علیه ‏السلام ، رسیدیم، از پدرم پرسیدند چرا تاکنون نزدما نیامده‏ ای؟ پدرم عرض کرد با این وضع خجالت می‏کشیدم خدمت برسم محمد می‏گوید: وقتی خواستیم مرخص شویم، همان مقدار پول که آروزیش را داشتیم، حضرت به ما دادند... به پدرم که «واقفی» بود و امامت حضرت عسکری علیه‏السلام را قبول نداشت گفتم آیا دلیلی روشن‏ تر از این برای امامت حضرت عسکری علیه‏ السلام می‏خواهی؟ علی بن ابراهیم گفت، این آیینی است که من به آن‏ عادت کردم و مثل گذشته «واقفی» ماند، اما امام علیه‏ السلام با این حال، از بخشیدن مال به او خودداری نفرمود.


 منبع : پایگاه حوزه

ایا راهی ساده برای ثروتمند شدن وجود دارد؟

مالی -اقتصادی
   
بیشترما انسان‌ها بی‌آن‌که بدانیم، در پی چیزهایی هستیم که نه به‌درستی آنها رمی‌شناسیم و نه قلبا رسیدن به آن را باور داریم.  
چیزهایی مانند: ثروت، شادمانی، خوشبختی، موفقیت و....اگربه‌تجربه دریافته‌ایم که رسیدن به ثروت و خوشبختی -اگر نشدنی نباشد- خیلی سخت ودشوار است، به دلیل ذات آنها نیست.   
علت اصلی ایجاد چنین ذهنیتی در ما، شکست‌های مکرری است که در راه رسیدن به آن‌ها برایمان پیش آمده و تجربه کرده‌ایم. به‌اشتباه، کم‌کم به این باور رسیده‌ایم که ما ناتوان هستیم، یا هنوز به‌قدر کافی لیاقت داشتن این موهبت‌ها را نداریم، و یا بدشانس هستیم. والبته تجربیات گذشتگان و واقعیت‌های زندگی و مشاهده زندگی اطرافیان، همه وهمه پذیرفتنِ این باورِ غلط را تسهیل و تشدید می‌کنند.
خبر خوشی که برای شما دارم این است که، راز ثروتمند شدن نخست در ذهنیت ما نهفته است و نوع تفکر و نگاهی که ما به خود، ثروت و ثروتمندان داریم. این بدان معناست که برای داشتن گران‌بها‌ترین چیز‌ها در زندگی، بیشتر باید روی خود کار کنیم تا این‌که به شانس و کمک دیگران و... تکیه داشته باشیم.
تحقیقات و تجربیات زیادی در زمینۀ ثروت و ثروتمندی انجام شده و در نتیجۀ آنها، عوامل متعددی که به‌سادگی موجب می‌شوند یک فرد، یک سازمان، و یک ملت ثروتمند شوند، شناسایی شده است. یکی از آن عواملِ موثر در ثروتمندی، «عادت به پس‌انداز کردن پول» است.

. . .

ادامه مطلب ...

باران

من نوشت




باز باران می زند

برتمام حس های خشکیده ام

قرار نبود که بنویسم

نه ! دیگر نه !

نمی خواهم بنویسم

نوشته هایی که از تو بویی ندارند

وتورا صدا نمی زنند

اما باران آمد

همش تقصیر او بود !

که دوباره به جوشش در آورد

تمام بغضهای فروخورده ام را !



حصاری کشیده ام

بین من و من !

بین تو  و من !

بین خدا ومن !

حصاری تیز و سهمگین

توان پریدن نیست !

هربار قصد سفری است

و نیت پروازی

بالهایم به خون می نشیند و

دوباره زمین گیر می شوم !



برای کسی که خبر از

لحظه دیگرش نیست

امشب را دعایی بکن

به وسعت تمام لحظه هایی

که بی   یاد تو سر کرد

و نفس کشید

و طلب مهر از غیر کرد !

دعایی بکن برای کسی که

دردهایش را نوشت

یا خواند یا گفت

ولی مرهمی پیدا نکرد !



دعایی بکن برای من ،برای او

   برای همه !

آیت الله بهجت را می گویم

اجتماعی

آقا از حرم که می خواست برگردد
مشت هایش را می بست
و دیگر باز نمی کرد
تا برسد خانه و روی سر بچه ها دست بکشد.
آیت الله بهجت را می گویم


چند ساعت مانده بود به اذان صبح
چند ساعت مانده بود به اذان صبح
طبق معمول بلند شده بود برای تجدید وضو
هوا خیلی سرد بود
از اتاق بیرون رفته بود
آنجا خورده بود زمین و دیگر نتوانسته بود بلند شود
چند ساعت بعد که آقا را پیدا کرده بودند دیده بودند در حالی که بدنش از
سرما خشک شده همان طور که روی زمین افتاده دارد ذکرهایش را می گوید
گفته بودند خب چرا صدا نکردید
گفته بود خب نخواستم اذیت بشوید
آیت الله بهجت را می گویم


ادامه مطلب ...

داروخانه پروردگار

بهداشت و.سلامتی


[تصویر: 97533356892815nn5jsw.jpg]

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که
به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد. تحقیقات نشان میدهد
که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.
[تصویر: 08409187456439233511.gif]

ادامه مطلب ...

کاش می شد

من نوشت


امام صادق (علیه السلام ) فرموند: هنگامی که عذاب بر قوم بنی اسرائیل شدت گرفت چهل شبانه روز به درگاه خداوند گریه و ناله کردند و خداوند 170 سال زودتر حضرت موسی (ع) و هارون را برای نجات شان فرستاد. ایشان فرمودند: اگر شیعیان نیز چنین کند خداوند فرج فرزند ما را می رساند در غیر این صورت، وقتی کار به نهایت رسید، گشایش فرا میرسد. (بحارالانوار 52/55)





کاش می شد

وقتی تنهایی وجودم را در برگرفته

این درد مشترک برایم یادآور تو باشد



کاش می شد

وقتی دستانم در جستجوی دستاویز است

دستان پر مهرت رابیابد



کاش می شد

وقتی در خیالم مهر غیر است

دلم از عشق تو لبریز شود



کاش می شد

زمزمه های دلتنگی ام

نغمه دوری از تو باشد



کاش می شد

چشمان گناه آلودم

لایق ظهور تو باشد



الهم عجل لولیک الفرج