بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

چند قدم مانده تا بهار

من نوشت



چند قدم مانده تا بهار

مانده تا بوی خوش رازقی

و بنفش تند سنبل ها

مانده تا تازه شدن

و رویش دوباره شکوفه ها !


چند قدم مانده تا بهار

تا سفره رنگین سین ها

تا قرمزی ماهی ها

مانده تا افسون رنگ روزگار

و آهنگ نسیم برشا خه ها !


خدایا !در این قدم های مانده تا بهار

شکوفه های اخلاق وایمان را

برروح خشکیده مان بنشان !

و خزان وجودمان را سرشار

از بهار معرفت وامید بگردان !


خدایا !بهاری را به ما نوید بده

که مملو از عطر ظهور باشد

سرمست از حضور باشد

بهاری که بی خزان باشد !

وقتی به ناموس و فرهنگمان یکجا توهین شد

فرهنگی


میهمان نوازی چشم بسته عده ای از مردم کشورمان و کم توجهی برخی مسئولین ورزشی و فرهنگی کشورمان به نخبگان داخلی و تسامح در قبال وارداتی های غربی این روزها خروجی اش شده مستندی ضدایرانی و ضداسلامی به نام «کاری در ایران» که با حضور «کوین آلفونسو شپارد» بسکتبالیست آمریکایی که در سال‌های ۲۰۰۸ ـ ۲۰۰۹ میلادی در لیگ بر‌تر بسکتبال ایران و در تیم لوله آ. اس شیراز حضور داشته است هم اکنون در ایالات متحده آمریکا و اروپا در حال اکران عمومی است.

به گزارش بی باک، صدور سبک زندگی غربی و به عبارتی جنایات فرهنگی اهدایی سلطه گران به کشورهای اسلامی و شرقی همواره با حمایت و مساعدت خواسته و ناخواسته برخی مسئولین و کم بصیرتی عده ای از مردم صورت گرفته است.
شیرازی ها در میهمان نوازی و غریب پروری گوش فلک را کر کرده اند اما وقتی گرگی در لباس میش بخواهد از ترحم و نوازش این روحیه لطیف مردم کشورمان سوء استفاده کند، اینجا مسئولین مربوطه باید به فریاد مردم برسند و با بصیرت و آگاهی بخشی به آنان، مانع از تحقق اهداف دشمن شوند و صدالبته مردم کشورمان بعد از این همه جنایت و خیانت غربی ها باید بیاموزند که هر لبخندی از جانب دشمن مستدام نخواهد بود.

ادامه مطلب ...

کمک به کودکان خیابانی

 اجتماعی

1- چیزی نخرید!

بیشتر این بچه ها رو خونواده هاشون روزانه اجاره میدن. پولی که به اونها میدین و تموم کردن چیزایی که دستشونه باعث نمیشه اونا رو زودتر بفرستن خونه. به محض تموم شدن یه بسته چسب یکی دیگه میدن که بفروشه.
 
2- بهشون بی اعتنایی نکنین!

نادیده نگیرینشون. بی اعتنا نباشین. راتونو نکشین و نرین. شیشه ماشین رو ندین بالا. این کارا باعث میشه اون بچه با تنفر از اجتماع بزرگ بشه. صبور باشین و توضیح بدین که اون وسیله رو لازم ندارن. خشونت به خرج ندین. اون بچه بزرگ میشه و این خشونت رو به جامعه برمیگردونه. 
 
3- براشون دلسوزی الکی نکنین.

اگه کاری از دستتون بر نمیاد الکی بچه رو گیج نکنین. سوال الکی نپرسین که مجبور بشه دروغ بگه. اونها خانواده دارن اما مجبورن دروغ بگن. نگین دوست داری بچه من بشی؟ این جور حرفها آزار دادن روانیه بچه هاست. 
 

ادامه مطلب ...

رجعت(1)

مهدویت


بسم الله الرحمن الرحیم



«شیعه نیست کسی که ایمان به رجعت نداشته باشد...» (1)


رجعت در لغت یعنی بازگشت، در اصطلاح به این معناست: «بازگشتن مرده به زندگی.»

رجعت پیش از قیامت اتفاق می افتد یعنی در دوران قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف). جالب است بدانید که یکی از نامهای قیام حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز قیامت است. این نامگذاری به خاطر شباهت های متعددی است که قیام ایشان با قیامت کبری دارد. بیان این شباهت ها باشد به وقت دیگری، برویم سر رجعت!

سابقه ی رجعت

رجعت در تاریخ بارها اتفاق افتاده است. کمی که فکر کنید یادتان می آید:

1.یادتان هست قوم بنی اسرائیل اصرار داشتند که خدا راببینند؟ حضرت موسی (علیه السلام) 70 نفر از بهترین قوم لجوجش را برگزید و خداوند فرمود بگو بر کوه نظر کنند. وقتی آنها تجلی خداوند بر کوه را دیدند همه مردند! البته حضرت موسی (علیه السلام) بیهوش شدند. خداوند آنها را که برگزیدگان قوم بودند و متنبه شده بودند، به زندگی بازگرداند. (2)

2.گاو بنی اسرائیل که معرّف حضورتان هست؟ گوشت او را به بدن مقتولی زدند تا زنده شود و نام قاتلش را فاش کند. رجعتش کجا بود؟ مقتول مرده است دیگر، زنده شد و اعتراف کرد. (3)

3.حضرت عزیر (علیه السلام) یکی از پیامبران الهی بودند. ایشان در دهی به خواب ابدی فرو رفتند. خداوند برای آنکه به ایشان نشان بدهد که چگونه مردگان را زنده می کند، او را پس از صد سال زنده کرد و بعد او به چشم خود زنده شدن الاغش را دید و برخی از مردم. (4)
نمک این ماجرا هم به این است که وقتی حضرت عزیر از خانه بیرون آمدند 50 ساله بودند و همسرشان باردار بود و وقتی به خانه بازگشتند فرزند 100 ساله اش در را به رویش باز کرد!

ادامه مطلب ...

محقق دین یا مبلغ دین؟(آنه ماری شیمل )

اجتماعی


آنه ماری شیمل یکی از معدود مستشرقانی بود که بسیاری از وجوه تاریخ اسلام را با انصاف نگریسته است به گونه ای که برخی او را عاشق جهان تلقی می کنند. عاشقی که هزینه عشق خود به جهان اسلام را نیز پرداخته است.


شیمل در هفتم آوریل ۱۹۲۲ در ارفورت آلمان در خانواده ای متوسط به دنیا آمد. خواندن یک داستان عربی در کودکی جرقه ای شد که زندگی آینده او را رقم زد. در سن پانزده سالگی عاشقانه زبان عربی را آموخت در سال ۱۹۴۶ در دانشگاه ماربورگ به درجه استادی رسید، اما به خاطر اینکه دختری جوان بود نه در ماربورگ بلکه در دانشگاه آنکارا و به زبان ترکی مشغول تدریس شد. او علاوه بر ترکی، عربی، فارسی، اردو و بیشتر زبان های هند و اروپایی را آموخت. در سال ۱۹۵۱ بار دیگر در تاریخ ادیان دکتری گرفت و در سال ۱۹۶۱ به عنوان استاد دانشگاه بن منصوب شد. وی در هاروارد، کمبریج و دانشگاه های ترکیه، ایران، پاکستان و افغانستان نیز تدریس داشته است. بی نظیر بوتو نخست وزیر مقتول پاکستان یکی از شاگردان وی به شمار می رود.



 

ادامه مطلب ...

حکایاتی از بهلول حکیم

ادبی


جنون


کسی بهلول را گفت:
تا چند می خواهی در جنون باشی ؟
لحظه ای بخود آی و راه عقل در پیش گیر.
بهلول گفت: این روز ها بدنبال عقل رفتن
خیلی: " جنون" می خواهد...!!!!! "


. طول عمر


ابلهی از بهلول پرسید :

آدمی را طول عمر چقدر باشد؟
بهلول گفت: آدمی را ندانم . اما تو
را طول عمر بس دراز باشد.....!


.

ادامه مطلب ...

احساس خوشبختی (تست روانشناسی)

روانشناسی




خوشبختی موضوعی نسبی است. بعضی از ما اگر در غار زندگی کنیم راضی هستیم و برخی دیگر اگر در قصر باشیم باز هم ناراحت هستیم.

دکتر فرناز عطائی متخصص روانپزشکی گفت: در تمام اعصار، اندیشمندان درباره معنای خوشبختی بررسی کرده اند. راستی خوشبختی چیست؟

وی با طرح سوالات زیر میزان رضایت شما را از زندگی ارزیابی می کند.

اگر می خواهید بدانید که نسبت به دیگران چقدر خوشبخت هستید، پرسشنامه زیر را تکمیل کنید.



ادامه مطلب ...

بنفشه ها

من نوشت


السلام علیک ایها العبد الصالح



بنفشه ها


 بهار را نوید می دهند

کم کم باورم می شود

که قرار است بیایی !


شیخ علی

مذهبی


مرحوم علامه سید محمد حسین طهرانی در کتاب ارزشمند معاد

شناسی از استادشان مرحوم علامه طباطبائی نفل میکنند که:


در کربلا واعظی بود به نام سیدجواد که ساکن کربلا بود ولی در ایام محرم و عزا برای تبلیغ به نواحی و روستاهای دوردست میرفت نماز جماعت میخواند و مسائل شرعی میگفت و سپس به کربلا برمیگشت. (او میگفت): یکبار گذرم افتاد به روستائی که همه اهالی آن سنی مذهب بودند و در آنجا برخورد کردم با پیرمردی محاسن سفید و نورانی و چون دیدم سنی است با او از در صحبت و مذاکره وارد شدم ولی دیدم الآن نمیتوانم تشیع را به او بفهمانم چون این مرد ساده لوح و پاکدل چنان قلبش از محبت غاصبین خلافت سرشار است که آمادگی ندارد و شاید گفتن حقیقت مطلب به او نتیجه برعکس بدهد. تا اینکه یک روز برای اینکه راه مذاکره با او را باز کنم و به تدریج ایمان در دل او پیدا شده و شیعه گردد از او پرسیدم:شیخ شما کیست؟(عربها به بزرگ و رئیس قبیله شیخ میگویند) پیرمرد در پاسخ گفت:شیخ ما یک مرد قدرتمندی است که چندین خان ضیافت دارد. چقدر گوسفند دارد. چقدر شتر دارد. چهار هزار نفر تیر انداز دارد. چقدر عشیره و قبیله دارد... من گفتم: به به از شیخ شما چقدر مرد متمکن و قدرتمندی است! پیرمرد رو کرد به من و پرسید: شیخ شما کیست؟

گفتم : شیخ ما یک آقائی است که هر کس هر حاجتی داشته باشد برآورده میکند.اگر در مشرق عالم باشی و او در مغرب عالم و گرفتاری و پریشانی پیش آید و او را صدا بزنی فورا به فریادت میرسد و رفع مشکل از تو میکند.پیرمرد گفت: به به عجب شیخی است شیخ خوب است اینگونه باشد. اسمش چیست؟ گفتم: شیخ علی . دیگر در این باره صحبتی نشد ولی احساس کردم پیرمرد از شیخ علی خیلی حوشش آمده و دائم در فکر سخن من است. دهه محرم تمام شد و به کربلا برگشتم و بعد از مدتی دوباره به آن روستا عزیمت کردم و ایندفعه با شور و علاقه فراوانی.با خود میگفتم: آنروز سنگ بنا را گذاشتم و نامی از شیخ علی بردم . ایندفعه بنا را تمام نموده و شیخ علی را به طور کامل معرفی میکنم و پیرمرد روشن دل را با مقام مقدس ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) آشنا میسازم. تا وارد روستا شدم سراغ او را گرفتم.گفتند:از دنیا رفته است! خیلی متاثر شدم و با خود گفتم:عجب پیرمردی به او دل بسته بودم که او را با ولایت آشنا کنم. حیف که بدون ولایت از دنیا رفت.

ادامه مطلب ...

درمانی ساده برای سوء هاضمه بر اساس طب اسلامی ایرانی

بهداشت وسلامتی


.


تعریف:


سوءهاضمه‌ عبارت‌ است‌ از یک‌ نوع‌ احساس‌ ناراحتی‌ مبهم‌ در قفسه‌ سینه‌ یا شکم‌ که‌ به‌ هنگام‌ خوردن‌ یا آشامیدن‌ یا به‌ فاصله‌ کمی‌ پس‌ از آن‌ رخ‌ می ‌دهد. طبق آمار میلیون ها نفر در سراسر دنیا از سوء هاضمه رنج می برند.


علائم‌ سوء هاضمه:


- تهوع‌ خفیف‌

- سوزش‌ سردل‌

- درد در قسمت‌ فوقانی‌ شکم یا قفسه سینه‌

- نفخ،‌ احساس‌ پُری‌ معده

- ترش‌ کردن‌

افراد مبتلا با خوردن میوه، سردیجات، غذاهای نفاخ (آش، حبوبات) و در موارد شدید بعد از هر غذایی دچار علائم فوق می شوند. در برخی موارد معده ی متسع شده با وارد آوردن فشار بر روی قلب موجب احساس درد در قفسه می شود که ممکن است با دردهای قلبی اشتباه شود. این قبیل افراد معمولا به متخصصین قلب مراجعه کرده و بررسی های متعدد انجام می شود که همه آنها طبیعی گزارش می شود لیکن همچنان از درد سینه رنج می برند

لذا لازم است در افرادی که درد قفسه سینه دارند همزمان با ارزیابی قلب از وجود نفخ معده نیز سوال و در اولین فرصت آن را درمان کنیم. به تجربه دیده ام که در بسیاری از موارد درمان نفخ باعث بهبود درد سینه شده است. 








ادامه مطلب ...