بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

روانشناسی زن ومرد (قسمت 2)

فصل اول  

تاریخچه شناخت زن ومرد 

 

مرد موجودی بسیار ضعیف وظریف است!اغلب مردان عمر کوتاهی دارند وچنانچه در برابر فشار عصبی قرار گیرند که عمری بسیار کوتاه خواهند داشت. 

در بررسی اندامهای بدن انسان دستگاه رگ ها یا دستگاه تنفس مردان بسیار ضعیف تر از زنان است. این باورهای اشتباه انگیزه توقعات عجیب از مردان می شود. 

در برابر این پندار مردان نیز بر این گمان باطل اند که زنان انسانهایی ضعیف وناتوان اند.حال آنکه تحقیقات جدید نشان می دهد که زنان از نظر جسمی نزدیک به 15 مرتبه تواناتر از مردان اند. 

دلیل روشنی که مارا به پذیرش این حقیقت رهنمون می سازد انجام نیکوی فرآیند پر مخاطره زایش است . این فر آیند چنان سخت است که اگر وظیفه مرد بود نسل آدمی بر می افتاد! 

در حالی که زنان درد زایمان را در هوشیاری تحمل می کنند. حقیقت آن است که اندازه تحمل درد در مردان بسیار کمتر از زنان است. 

این برتری زنان تنها به ابعاد جسمی وجود آنها محدود نمی شود آنها از دیدگاه روانشناختی نیز قدرت برتر جامعه انسانی اند. 

 

زنان چنان در توان روانی گوی پیشی از مردان ربوده اندکه در امور روزانه توان تحمل آنها در برابرفشارهای روانی سخت همانند مرگ یک عزیز دوچندان بیش از آقایان شده است .زنان بدون هیچ اشکال جدی سال ها بدون شوهران خود زندگی می کنند . در حالی که اغلب آقایان در فاصله 3تا 5 سال پس از وفات همسران خود دست از زندگی می شویند. 

طبق آخرین آمار خانمها در برابر فشار روانی ناشی از سقوط اقتصادی نیز بارها بیش از آقایان توانمندند.فشار روانی ناشی از سقوط اقتصادی در یک مرد می تواند عامل بسته شدن شریان های قلبی او باشد چنان که در خاطره هر کس چندین نمونه از چنین وقایعی وجود دارد. 

در زندگی داخلی خانواده ها به علت فقر اطلاعاتی مردان سطح توقع خود را از زنان بالابرده اند. 

آنها توقع دارند که زنان تمام کارها رابه دقت انجام دهند و هر گونه نقص وعیبی را غیر ممکن می شمارند.! 

در برابر زنان نیز از مردان توقع بیش از اندازه توان آنها دارند. 

آنها از مردان توقع دارند که تمام کارهای لازم را انجام دهند هیچ ایرادی رانیز قابل گذشت وچشم پوشی نمی دانند .آنها معتقدند که آقایان باید کارها را مثل یک مرد!انجام دهند.یعنی خامها براین باورند که مرد موجود ویژه ای است که اختصاصات آن در ابعاد وجودی اساطیر هر قوم وملتی آمده است. 

این شبهه یک اصطلاح ناشایست را بوجود آورده است که اگر خانمی خوش قول پیدا شود قول وتعهد آن خانم را مردانه می شمارند (در حالیکه )هیچ کس بیش از یک خانم پایبند تعهدات خود نیست. 

پس دامنه خطاهای باورعمومی را در یابید. دقت کنید که ما چه مایه در زمینه مقایسه توان جسمی وروانی  به خطا رفته ایم. 

هدف ما از ارائه این اطلاعات شناخت یکدیگر است.شناختی که اساس یک زندگی شاد در خانه و یک زندگی سودمند در فضای اجتماعی است. 

در مجموعه این اطلاعات این باور کهنه تصحیح خواهد شد که برخی از مردم بر این گانند که زنان کمبودهایی دارند. من به صراحت عرض می کنم که چنین توهمی توهین مستقیم به ذات باری تعالی وخلقت قادر متعال است.هیچ یک از این دو موجود هیچ نقص وکاستی ندارند. 

پس از مطالعه این کتاب خواهید دید که در واقع زن جنس برتر است!وشاید پس از دریافت این اطلاعات احترام ویژه ای برای زن قائل شویم همان احترام خاصی که مذهب ما برای زنان قائل شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد