بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

تعهد یا تخصص؟


از چمران پرسیدند:
تعهد بهتر است یا تخصص؟گفت:«می گویند تقوا از تخصص لازمتر است، آن را می پذیرم.اما می گویم آن کس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست.»






مردی که یک نسل تربیت کرد
مرید در میان مرشدان

ای خدا!
من باید از نظر علم از همه بهتر باشم مبادا دشمنان مرا از این راه طعنه زنند
بایدبه آن سنگدلانی که علم را بهانه می کنند و به دیگران فخر می فروشند ثابت کنم خاک پای من هم نخواهند شد ، باید همه ی آن تیره دلان مغرور و متکبر را به زانو در آورم و

آنگاه خود خاضع ترین و افتاده ترین فرد روی زمین باشم



شهید دکتر مصطفی چمران




نظرات 6 + ارسال نظر
ناشناس چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:51 ب.ظ

سلام.
به عنوان یه زن مسلمان از شما یه سوال دارم و خواهشم اینه که جواب خالصانه و صادقانه بدید در همین جا... در ابتدا هم میگم از هیچ زنی تا کنون برای این سوال جواب بدون تناقض نشنیدم.
سوال:
آیا یک مرد مسلمان حق دارد تعدد زوجین داشته باشد (البته منظور بحث کلی تر از بحثهای رایج در مورد صیغه یا عقد دائم است)

ربط این سوال به این پست اینه که اکثر زنان مسلمون پیرو حقیقت از چمران خوششون نمیاد اونم به این خاطر که تعدد زوجین داشته است!

من خودم بسیار از این مرد حق اقتباس کرده ام تا بحال ولی گفتم که نمی توان آن را به عنوان الگو در خانواده ایرانی به طور آشکار بیان نمود.

سلام
در جواب سوالتون بگم که ازدواج دوم شهید چمران بعد از اینکه همسر آمریکایی او ترکش کرد واورادر لبنان تنها گذاشت انجام گرفت.

درمورد پاسخ به سوالتون هم در این مورد با بعضی ازدوستام خیلی بحث کردم.
بحثش خیلی مفصله که در قالب جواب این کامنت نمی گنجه!

عاشق خدا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام.
ممنون از حضورتون.
برای ختم صلوات از غروب پنجشنبه تا غروب جمعه منتظرتون هستم.التماس دعا

سلام
تسکر از یادآوریتون. حتما.

هستی پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 05:05 ب.ظ http://parvanegi.blogsky.com

مثل همیشه عالی بود

مریم پنج‌شنبه 22 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 07:29 ب.ظ http://bayadehazrateeshgh.blogsky.com/


انسانی که برای فخر فروشی به سمت علم و دانش میرود همان به که نادان بماند !

دانایی عقلانی یعنی : ریشه ی علم در ریشه ی انسان بودن تو جوانه خواهد داد ! خواهد رشد کرد و روییدن را آغاز خواهد کرد.

و چه بسیار این مرد شریف شرافتمندانه زیست !
نیایش هایش را دوست دارم .

سلام و درود .

سلام دوست خوبم
دقیقا چیزیکه توی این پست توجه من را جلب کرد جمله آخرش بود.متاسفانه در جامعه علم زده امروز هرکسی تا چند کلاس درس می خواند خودش را متخصص !می داند ومنم منم می کند .در حالیکه علم واقعی انسان را باید به تواضع ومسوولیت پذیری برساند وگرنه علم نیست.اون چیزیکه در زندگی دکتر چمران واقعا من را جذب می کند این بود که توانایی داشتن بهترین زندگی را در مرفه ترین کشور آن روزگار داشت ولی همه چیز (حتی خانواده اش ) را فدا کرد برای خدمت به خدا،خدمت به اسلام و خدمت به همنوعانش !

زهـرا جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ق.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

سلام رهای عزیز
کاش الان توی جامعه این حرف شهید چمران رو گوش میکردند که آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد بی تقواست
چقدر بده ما اینقدر "کاش" توی زندگی داریم

سلام زهرا جون
جواب کامنت تو ومریم را باهم دادم. اشکالی نداره؟

زهـرا جمعه 23 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:43 ب.ظ http://anywherewithu.blogsky.com/

نه عزیزم
من به جواب سلام شما هم قانع هستم
مرسی رها

ممنون از لطفت دوست خوب

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد