بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

زندگی زناشویی و پول

زناشویی


دراوایل دهه هشتاد میلادی، من با کیم آشنا وعاشق او شدم. بعد ازمدتی با هم ازدواج کردیم. او عشق زندگی من، بهترین دوستم و دلیل موفقیت‌های امروز من است. با گذشت سال‌ها، زندگی زناشویی ما قوی‌تر و بهتراز قبل شده ومن خدا را به خاطر داشتن او هر روز شکر می‌کنم.

 

خیلی از مردم من و کیم را امروز می‌بینند و فکر می‌کنند که چون ما ثروتمند هستیم، خوشبختیم. واقعیت این است که وقتی من با کیم آشنا شدم، ورشکسته بودم و یک میلیون دلار بدهی بعد ازشکست در اولین تجارت کاری‌ام داشتم. شکرخدا، کیم با من ماند و می‌دانم که کیم به خاطر پولم با من زندگی نمی‌کند و من به خاطر پول کیم با او زندگی نمی‌کنم.

 

سالیان سال کیم و من با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کردیم. ازاین نظر خیلی با زوج‌های جوان دیگر فرق نداریم. اگر نگویم که بعضی وقت‌ها زندگی ما با استرس همراه بوده دروغ گفته‌ام. ولی ما با هم مثل یک تیم کار کردیم و این زندگی را نگه داشتیم و برای آن برنامه‌ریزی کردیم.

 

طبق تحقیق که دانشگاه یوتا انجام داده، بزرگ‌ترین دلیلی که زوج‌ها درزندگی زناشویی سر آن دعوا می‌کنند، پول است. هیج جای تعجبی نیست. پول برای خوشبختی، سلامتی و هارمونی زندگی مهم است. وقتی شما پول کافی برای پرداخت قبوض و مراقبت از خانواده خود و تفریح اندکی درکنار هم ندارید، استرس زیادی در زندگی شما ایجاد می‌شود.

 

حتی وقتی شما می‌دانید که نبود پول کافی به خاطر اشتباهات مالی است که توسط شما یا همسرتان حاصل شده، بیشتر دچار استرس می‌شوید. پول مثل استرس بزرگی است که زوج‌ها به خاطر آن یک بار درهفته با هم بحث و دعوا می‌کنند و 30درصد از عوامل طلاق را باعث می‌شود. این‌که پول سبب جدایی زوج‌هایی که زمانی عاشق یکدیگر بوده‌اند، می‌شود، باعث شرمساری است.

 

معمولا بعد از سوال از مردم در مورد داستان زندگی آن‌ها، فهمیده‌ام که بیشتر دعواها برسرپول نتیجه برنامه‌ریزی‌های بد وغلط، هوش ضعیف اقتصادی و انتظارات برآورده‌نشده و به زبان نیاورده است. برای این‌که یک زندگی ثروتمند بیشتر از آن‌چه درحساب بانکی شماست، ارزش دارد فکر کردم دیدگاه‌هایی را در مورد این‌که زندگی زناشویی و پول چگونه در کنار هم کار می‌کنند، بیان کنم.


برنامه‌ریزی


وقتی من و کیم ورشکسته شدیم، می‌دانستیم که مقصد ما کجاست. هرسال ما کنار هم می‌نشستیم و درمورد اهداف مالی خود می‌نوشتیم. من می‌خواستم یک شرکت آموزشی مالی و تجارت‌های مختلف و سرمایه‌گذاری درنفت و املاک را در زندگی تجربه کنم. کیم دنبال یک دارایی قابل توجه دربخش املاک ومستغلات بود. هرماه درمورد این‌که درحال انجام آن اهداف بودیم، بحث و یکدیگر را تشویق می‌کردیم و در صورت نیاز تنظیمات لازم را انجام می‌دادیم. مهم‌ترازهمه این‌که هر دو نفر ما اهداف‌مان را به هم اعلام می‌کردیم و یک درک مشخص از انتظارات در هر دوطرف وجود داشت.



آموزش اقتصادی خود را بیشتر کنید


اولین هدیه‌ای که من برای کیم خریدم، یک دوره کلاس حسابداری بود. می‌دانستم که هدف او سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستغلات است و می‌دانستم که او به حسابداری نیازمند خواهد بود. سالیان متوالی ما درمورد تحصیلات مالی خود کار کردیم وحتی اغلب موارد با هم کتاب خواندیم و باهم به کلاس رفتیم و با هم درسمینارها شرکت کردیم.

الان با هم کتاب می‌نویسیم، با هم درس می‌دهیم و با هم سمینار برگزار می‌کنیم و هنوز درحال یادگیری هستیم. درزندگی زناشویی هر دو نفر نیاز به استقلال مالی دارند. این بدین معناست که هردونفر به هوش مالی نیاز دارند و درحال افزایش دانش وتحصیلات مالی خود باشند. زوج‌ها همواره باید چنین هدفی را دنبال کنند و امروز به این دلیل که کیم از نظر مالی هوش خوبی دارد استقلال مالی و ثروت زیادی دارد.



تشویق استقلال


ازآن جایی‌که در زمان ازدواج هر دو نفر ما ورشکسته بودیم، به جای اتکا به دیگری به خودمان اتکا کردیم. من بابای مهربان کیم نبودم او هم مادرمهربان من نبود. ما کنار هم و با هم بزرگ شدیم. امروز من و کیم حساب‌های جدا ازهم داریم، سرمایه‌گذاری و راه‌های جداگانه‌ای را در پیش گرفته‌ایم. هردوی ما ثروتمند هستیم و به دیگری نیاز نداریم. از آن‌جا که هر دونفر ما مراقب حساب و کتاب‌ها و سرمایه‌های‌مان هستیم، استرس و جنگ و جدال میان ما کمتر می‌شود.



یک تیم باشید


با این‌که ما ازنظر مالی استقلال داریم، اما هنوز یک تیم هستیم و می‌دانیم که به عنوان یک تیم در مشکلات یکدیگر سهیم هستیم و بابت موفقیت‌ها و پیروزی‌های دیگر باهم جشن می‌گیریم. به عنوان یک تیم ما مدام باهم در ارتباط هستیم و تغییراتی را که نیاز داریم، انجام می‌دهیم. من از کیم درمورد پروژه‌هایم توصیه ومشورت می‌گیریم و او هم همین کار را انجام می‌دهد. اگرمشکلی باشد، به هم درمورد حل آن کمک می‌کنیم. ودرست مثل یک تیم، علیه یکدیگر رقابت نمی‌کنیم.



درس‌گرفتن از اشتباهات


سرانجام می‌فهمیم که زندگی مثل یک مسیر است. خیلی از زوج‌ها به خاطر اشتباهات مالی دوران سختی دارند برای این‌که انتظار دارند که زمان‌های سخت هرگز سراغ آن‌ها نیایند. هر زوجی با زمان‌های سخت مالی مواجه می‌شود. این پاسخ شما به عنوان یک زوج به این مشکلات است که زندگی زناشویی شما را می‌سازد یا ازهم فرومی‌پاشد. من و کیم همیشه تلاش کردیم از موقعیت‌ها چیزهای زیادی بیاموزیم و به این دلیل که ما یک تیم بودیم، آن مشکلات را باهم کنار زدیم و باهم از آن مشکلات درس گرفتیم.

 

ضمن این‌که باهم زیاد به مشکلات خندیدیم. کیم بهترین دوست من است. وقتی زندگی سخت می‌شود، عجیب هم می‌شود. اگر شما نمی‌توانید با بهترین دوست خود به مشکلات وعجایب زندگی بخندید، به مشکل برمی خورید. یکی از بهترین راه‌ها برای هوشمندشدن از نظر مالی، استفاده از اشتباهات به عنوان موقعیت‌هایی برای یادگیری و مثبت‌بودن وخوش‌اخلاق‌بودن با دیگری خواهد بود.


نوشته شده توسط  رابرت کیوساکی


نظرات 1 + ارسال نظر
صحرا پنج‌شنبه 9 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 01:38 ق.ظ

خیلی خوب ولی کاش میتونستیم این مطلب را برای افراد دیگر هم بفرستیم

مایه اش یک کپی پیست ساده است عزیزم !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد