بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

اینگونه باشیدتا ما نزد شما بیاییم

مهدویت


  • مرحوم آیت الله حاج سیّد محمّد باقر مجتهد سیستانی (ره)_ پدر آیت الله حاج سیّد علی سیستانی دامت برکاته- تصمیم می گیرد برای تشرف به محضر امام زمان(عج) چهل جمعه، در مساجد شهر مشهد زیارت  عاشورا بخواند.

در یکی از جمعه های آخر هفته نوری را مشاهده می کند از یکی از خانه های نزدیک مسجد؛ به سوی خانه می رود و می بیند حضرت ولی عصر امام زمان (عج)  در یکی از  اتاق های خانه تشریف دارند و در میان اتاق، جنازه ای قرار دارد که پارچه سفید روی آن کشیده شده است.




ایشان می گوید:هنگامی که وارد شدم اشک می ریختم ؛سلام کردم ،حضرت به من فرمودند:چرا اینگونه به دنبال من می گردی  و این رنجها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید(اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم! بعد فرمودند:این بانویی است که در دوره کشف حجاب (در زمان رضا خان پهلوی)، هفت سال از خانه بیرون نیامد،تا چشم نا محرم به او نیفتد!!


شیفتگان حضرت مهدی (عج) 3/158



مردی از دانشمندان در آرزوی زیارت حضرت بقیت الله بود و از عدم توفیق رنج می برد. مدت ها ریاضت کشید و در مقام طلب بود. در نجف اشرف میان طلاب آستان علوی٬ معروف است که هر کس بدون وقفه چهل شب چهار شنبه توفیق پیدا کند به مسجد سهله برود و نماز مغرب و عشای خود را در آنجا به جا آورد٬سعادت تشرف به محضر امام زمان را خواهد یافت. مدتها در این باب کوشش کرد و اثری از مقصود ندید. سپس به علوم غریبه و حروف و اعداد متوسل شد و به عمل ریاضت در مقام کسب و طلب برآمد. چله ها نشست و ریاضتها کشید و اثری ندید! ولی به حکم آنکه شب ها بیدار مانده و در سحرها ناله ها داشت٬ نورانیتی پیدا کرد. و برخی از اوقات برقی نمایان می گشت و بارقه ی عنایت بدرقه راه او می شد. حالت خلسه و جذبه ای به دست می داد حقایقی می دید ومی شنید. در یکی از این حالات او را گفتند:((شرفیابی تو خدمت امام زمان میسر نخواهد شد مگر آنکه به فلان شهر سفرکنی)).

شوق وصال٬ مشکلات سفر را آسان نمود. چندین روز طول کشید تا بدان شهر رسید و در آنجا نیز به ریاضت مشغول شد. روز سی و هفتم به او گفتند: الآن حضرت بقیت الله در بازار آهنگران در دکان پیر مردی قفل ساز نشسته است٬ هم اکنون به محضرش شرفیاب شو!!!

بنابر آنچه در عالم خلسه دیده بود٬ راه را طی کرد و به وقتی در آن  دکان رسید٬ دید حضرت امام عصر آنجا نشسته است و با پیرمرد گرم گفتگو هستند. و اینک ادامه داستان از زبان آن دانشمند:

به ساحت حضرتش سلام دادم. جواب فرمود. وبه من اشاره کردندکه اکنون ساکت باش و تماشا کن! درآن حال دیدم پیر زنی که ناتوان بود و قد خمیده ای داشت٬ عصا زنان وارد مغازه شد و قفلی را نشان داد و گفت: آیا ممکن است این قفل را برای رضای خدا به ۳ ریال خریداری کنید؟ که من به ۳ ریال پول محتاج هستم. پیرمرد قفل ساز٬ قفل را نگاه کرد و دید قفل بی عیب است. گفت: مادر چرا مال مسلمانی را ارزان بخرم و حق کسی را تضییع کنم؟ این قفل تو اکنون ۸ ریال ارزش دارد. من اگر بخواهم منفعت ببرم به ۷ ریال خریداری میکنم٬ زیرا در این معامله بیش از یک ریال منفعت بردن بی انصافی است. اگر می خواهی بفروشی ٬ من ۷ ریال می خرم. وباز تکرار می کنم قیمت واقعی آن ۸ ریال است. من چون کاسب هستم و باید نفع ببرم یک ریال ارزانتر خریداری میکنم.

 شاید پیر زن باور نمی کرد که این پیر مرد قفل ساز جدی میگوید. ناراحت شده بود که من خودم می گویم ۳ ریال٬ هیچ کس به این مبلغ راضی نمی شود آن وقت تو می گویی ۷ ریال می خرم؟ سر انجام پیر مرد قفل ساز ۷ ریال به آن زن داد و قفل را خرید!

چون پیر زن بازگشت٬ امام زمان خطاب به من فرمود:

اینک دیدی و سیر را تماشا کردی! این گونه باشید تا ما به سراغ شما بیاییم٬ چله نشینی لازم نیست٬ به جفر متوسل شدن سودی نمی بخشد٬ عمل نشان دهید ومسلمان باشید تا من بتوانم شما را یاری کنم. ازهمه این شهر من این پیرمرد را انتخاب کرده ام٬ زیرا او دین دارد و خدا را می شناسد. این هم امتحانی که داد: از اول بازار این پیر زن عرض حاجت کرد٬ اما چون او را محتاج دیدند همه در مقام آن بودند که ارزان بخرند و هیچ کس٬ حتی۳ ریال نخرید. درحالیکه این پیر مرد به ۷ ریال خرید. هفته ای بر او نمی گذرد٬ مگر آنکه من به سراغش می آیم. و از او تفقد می نمایم.  


ملاقات با امام عصر (عج) 268


نظرات 8 + ارسال نظر
site01 چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.site01.jof.ir

6553320324آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.jof.ir

محب امام زمان چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 05:14 ب.ظ http://mohebezaman.blogfa.com/

هو الصبور

سلام

واقعا اگر انسان بخواهد به جایی برسد باید برای گناه نکردن و انجام خوبی هایی که شاید خیلی ها به آنها توجه نکنند یا آن را کوچک بدانند تمام تلاشش را به کار بگیرد.
جالبه که ممکنه کسی همه اینها را هم انجام بدهد ولی در ظاهر احساس کند که خدا و اهل بیت بهش توجه ندارند یا حتی دعاهاشو مستجاب نمی کنند ولی در واقع هدف همون ارتباط زیبایی است که با خدا پیدا کرده و آن لذتی که از محبت خدا و ائمه می بره!
و هر وقت صلاح باشه گشایشی در زندگی از هر نوعش و دیداری با امام و هر چیز خوب دیگری نصیب آدم می شود.
موفق باشید.

سلام دوست خوبم
کاملا حرف شما رو قبول دارم. در زندگی خودم که نگاه می کنم می بینم خیلی وقتها آنقدر دنبال فرع رفتم که از اصل باز موندم .در زمیته ظهور حضرت هم همین طور آرزوی دیدار حضرت خیلی خوبه ولی به نظرم مهم تر از آن این است که رفتار واعمالمان مطابق رضای خدا و امام زمان (ع) باشه !فقط از خدا می خوام طوری سرگرم مادیات ومعنویاتی نشیم که از اصل دین جا بمونیم.

وروجک پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:18 ب.ظ

سلام رها جان
چقدر این حکایات رو دوست دارم
دلم آب میشه وقتی میخونمش....

سلام دوست عزیز
وقتی انسان سعی کنه هر کاری که انجام می ده خودش را در محضر امام ببینه دیگه غیبت معنا نداره وهمه عمر حضور یار را حس می کنه!
به قول شاعر :
یار در خانه وما گرد جهان می گردیم
آب در کوزه وما تشنه لبان می گردیم

هنگامه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:20 ق.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

وای به حال من !!!!!!!!

سلام دوست مهربان
همین تاسف ها مایه رشد وپیشرفت ماست !
موفق باشی

دریا جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:07 ب.ظ http://azjensebaran.blogsky.com

سلام
بسیار لذت بردم از خوندنش...
باریکلا به این پست...
دوست عزیز مرسی از حضورتون
این روزها دیگه درگیر ارشد و درس و برنامه و.....شکر ...نه چیزی نیست فقط زیاد تایم ندارم...
مرسی از لطف و توجه اتون.
موفق باشید

سلام
آرزوی سلامتی وموفقیت برایت دارم .دوست گلم!

هنگامه جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:16 ب.ظ http://hengameharjomand.blogsky.com/

خدا کنه خدا از ما رو برنگردونه...آآآآآمین

آمین

نور تشیع جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:19 ب.ظ

سلام علیکم

با مطلب " حرم دل " بروزم .

یا علی / التماس دعا

موفق وپایدار باشید.

دریا جمعه 14 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:20 ب.ظ http://irani-darya.blogfa.com

سلام نام خدام
مطلب نابی بود

سلام
تشکر از حضورت دوست خوبم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد