بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

من از این دنیا تنها یکبـار گذر خواهم کرد


روانشناسی



روزی پسر بچه ای در خیابان سکه ای 10 تومانی پیدا کرد. او از پیدا کردن این پول ، آن هم بدون هیچ زحمتی ، خیلی ذوق زده شد. این تجربه باعث شد که بقیه ی روزها هم با چشم های باز، سرش را به سمت پایین بگیرد. او در مدت زندگیش ، 296 سکه ی 10 تومانی ، 16 سکه ی 25 تومانی، 2 اسکناس 500 تومانی و یک اسکناس مچاله شده ی هزارتومانی پیدا کرد. یعنی در مجموع پنج هزار و سیصد و شصت تومان ...؛ و در برابر به دست آوردن این مبلغ ، او زیبایی دل انگیز 31369 طلوع خورشید، درخشش 157 رنگین کمان و منظره ی درختان افرا در سرمای پاییز را از دست داد
. او هیچ گاه حرکت ابرهای سفید را بر فراز آسمان، در حالی که از شکلی به شکل دیگر در می آمدند،ندید .
پرندگان در حال پرواز ، درخشش خورشید و لبخند هزاران رهگذر، هرگز جزئی از خاطرات او نشد .
آیا شده راحتی کاری و عادت به آن کار ، موجب شود چشم خود را بر استعدادها ، توانمندیها و نبوغ خود ببندید و یک عمر به خیال اینکه به دنبال راحتی هستید، ارزشهای بالاتری را از دست بدهید .
ناگهان وقت رفتن سر میرسد و ما چرتکه می اندازیم ، می بینیم جمع همه عمرمان چند کیلو طلا شده است.
دقت کنیم که همان چیزی که می اندیشیدیم برای ما آسایش و احترام و ارزش می آورد .
ارزش هر کس برابر با آرزوهایش هست .
ارزش هر کس مساوی آن چیزی هست که برایش تلاش می کند .
ارزش هر کس به اندازه آن چیزی هست که از دست دادنش غمگینش می کند و به دست آوردنش شادش می کند .
راستی بهای شما چیست؟ !
شما چند سال را از دست داده اید؟! چند ماه ؟ چند ساعت ؟ چند دقیقه؟ چند ثانیه؟! یک حسابی بکنید ببیند در برابر آن چه چیزی به دست آورده اید؟

 
خدایا
من از این دنیا تنها یکبـار گذر خواهم کرد
پس بگذار هر کار خوبی که می توانم  انجام دهم
یا هر محبتی که می توانم به هر انسانی نشان دهم
 
خدایا کمک کن تا از هم اکنون شروع کنم
و اجازه نده که از آن غفلت و دوری کنم
چون من دیگر از این راه گذر نخواهم کرد.
 
 
نظرات 5 + ارسال نظر
وروجک دوشنبه 22 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:13 ب.ظ http://hereisurs.blogsky.com/

آمین
سلام رهاجان
ممنون از دعای قشنگت

سلام دوست خوبم
ممنون از همراهی وحضورت !

هنگامه سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 12:45 ق.ظ

نردبان دلم شکسته است

میشود برای من کمی دعا کنی ؟

یا اگه خدا ،اجازه میدهد

کمی به جای من خدا خدا کنی؟

راستش دلم مثل یک نماز یین راه

خسته و شکسته است

میشود برای بیقراری دلم

سفارشی به آن رفیق با وفا کنی

وقتی خودم را تنها می بینم بیشتر از پیش به تو نزدیکم .
وقتی خودم را غریب می بینم بیشتر از همیشه با تو انس می گیرم.
عادت کردم که با تو از دلتگیهایم بگویم وروزی چندین بار تورا صدا کنم.
خدا یا چکار کنم؟ خدایا چی بخورم ؟ خدایا کجا برم؟
نعمت همدردی را وقتی که تنها شدم به من دادی حتی در سخت ترین لحظات پس مرا لایق بدان و از این نعمت محرومم نکن !

از دعای خیر فراموشم نکن دوست عزیز!

عاشق خدا سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:24 ب.ظ http://tartileghoran.blogfa.com/

سلام. پیشاپیش فرا رسیدن ماه محرم را به شما تسلیت میگویم.

از شما دعوت میکنم تا در ختم زیارت عاشورا از اول تا دهم محرم شرکت کنید.
و
برای ختم صلوات شب جمعه (شب اول محرم)
هم منتظرتون هستم.

التماس دعا


سلام
ان شا الله- موفق وپایدار باشید.

افسانه پنج‌شنبه 25 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 09:10 ق.ظ http://gtale.blogsky.com/

سلام رها جونم
یادت باشه...

وقتى واسـه کـسى همـه کـس شـدى...

اون کـس بعد از تو خیلى بى کسه...

یا براى کـسى هـمـه کـس نشو....

یا اگه شدى

به فکر بى کسى هاش هم باش!!!

سلام دوست خوبم
آدمهای کمی هستند که شانس می آورند ومی شوند همه کس یک کس !
ولی اگر این احساس واقعی باشه تازه بعد از این هنر تو شروع می شه که این احساس را در بالاترین سطحش نگه داری! یعنی به جایی برسی که اون یک کس هم بشه همه کس تو !

طاهر جمعه 26 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:10 ب.ظ

سلام بر شما

با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن عزای سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی(ع) شما را دعوت میکنم در ده شب اول محرم مهمان وبلاگ این حقیر(مشق نیزه) باشید

التماس دعا

یا علی مدد

سلام
تشکر از دعوتتون .التماس دعا !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد