بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

ادب !

من نوشت


بهترین میراث پدران برای فرزندان، ادب است نه مال وثروت - زیرا ثروت ازبین می رود و ادب می ماند.

امام صادق (ع)

 

پی نوشت : امروز متاسفانه ادب مثل خیلی مسائل دیگه کم رنگ شده ! مخصوصا از وقتی که آدمها دیگر مجبور نیستند رودر رو با هم حرف بزنند و خودشون را پشت یک آی دی یا اسم وبلاگ پنهان می کنند !!!!

نظرات 3 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:17 ب.ظ


سلام .

به نظرم درست نیست همه را از پشت یک عینک دیدن ! و به یک جرم متهم کردن !

بد شده است روزگار ... نمیشه همه ی بدی ها رو به پای آدمها گذاشت .. گاهی بعضی از بی ادبی ها و بد بودن ها حاکم تر از ادب میشه !!

نمیدونم چجوری منظورمو بیان کنم .. اما .. من به برخی از آدمها برای بد بودن حق میدم !
کوروش کبیر گفت : اگه کسی خوبیهای تو رو فراموش کرد تو خوب بودن را فراموش نکن !
اما نگفت که اگه در برابر خوبیهایت بد شدند ! در برابرت ایستادند با بدی چه کار کن ؟!
نه رها جان من این رو قبول ندارم ! اتفاقا گاهی بد بودن لازمه ! نمی گم همیشه ! گاهی .. نمی گم در برابر همه .. در برابر بخی که تفاوت بین خوبی و بدی را نمی دانند !!

سلام دوست خوبم
حرفهای شما رو قسمتی قبول دارم قسمتی نه ؟
روزگار را آدمها می سازند چرا باید بد بودن یا خوب بودن را گردن آن گذاشت و آدمها را بری از آن.
مراد از حرفهای من هم عده کمی هستند که در دنیای مجازی فعالیت می کنند بدون آنکه آداب آن را بلد باشند . مثلا شما هر حرف یا شوخی که با دوست صمیمی یا خانواده ات می گی در یک مجلس رسمی می زنی ؟
مسلما نه . خب وبلاگ هم یک ابزار اجتماعی برای انتقال فکر وشخصیت ماست .درسته که شوخیهای رکیک وحرفهای زشت را بنویسیم و وقتی کسی تذکر داد بگیم بتو چه ربطی داره؟دوست نداری نخون!

مریم چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ق.ظ


بله موافقم که سازنده ی روزگار آدمها هستند .. اما در همین ساختن برخی مسائل هستند که خارج از دستان سازنده ی انسان هاست .

موافقم با تمام حرفهای شما ! اما حقیقتش را بخواهیم دیگر هیچ کس غیر از خودش را قبول ندارد و اعتقاداتی را جز اعتقادات خودش نمی پذیرد ..
شما فکر می کنی اینطور درست و دیگری می گوید نه من !

باید خیلی چیزها را پذیرفت این روزها ...

دوست عزیزم
اعتقادات ما اگر یک منبع یا به قول خارجیها رفرنس معتبر نداشته باشه .همین برداشتهای سلیقه ای می شه و باعث می شه ما همیشه تحت تاثیر دیگران ودنباله رو آنها باشیم.در حالیکه اگر قرآن واهل بیت واقعا نه شعار مرجع ما باشه خیلی راحت می تونیم درست وغلط را در این روزگار پرهیاهو تشخیص بدیم.

بنده خدا یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 05:17 ب.ظ

سلام.

به یقین مى‏دانیم که آنچه مى‏گویند تو را سخت غمگین مى‏کند
قَدْ نَعْلَمُ إِنَّهُ لَیَحْزُنُکَ الَّذِی یَقُولُونَ (انعامی از سوره انعام آیه ۳۳)

سلام
درد من ناله بومی نیست بر سر دیوار
درد من این است
که شاید بلبلان -
نغمه صبح دگر سر ندهند !
ممنون از آیه زیبایی که نوشتید ! حضورتون همیشه سبز !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد