بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

مناسبت ها



میلاد امام حسن عسکری (ع) بر همه  شیعیان مبارک باد.




جوانمردی اهل‏ بیت علیهم‏ السلام تا آن اندازه بود که علاوه بر پیروان خود، حتی به محرومان و نیازمندان مخالف خود نیز کمک می‏کردند. محمّد بن علی بن ابراهیم بن موسی بن جعفر علیه‏ السلام گفته است: زمانی به تهی‏دستی مبتلا شدم و زندگی برایم بسیار سخت شد. در این حال بودم که روزی پدرم گفت: نزد حضرت عسکری علیه‏ السلام برویم؛ زیرا مردم او را به جوانمردی و کرم توصیف می‏کنند. محمّد می‏گوید به پدرم گفتم: او را می‏شناسی؟ گفت: نه! راه که می‏رفتیم، پدرم گفت: کاش حضرت عسکری علیه‏السلام پانصدر درهم برای من بدهد تادویست درهم آن را صرف پوشاک و دویست درهم را صرف پرداخت بدهی‏ها و صد درهم دیگر را هم برای مخارج زندگی به مصرف برسانیم. من هم با خودم گفتم: کاش سیصد درهم نیز به من می‏ دادند تا صد درهم را برای پوشاک و صد درهم را برای مخارج زندگی و با صد درهم دیگر مرکبی تهیه می‏کردم! وقتی به حضور امام عسکری علیه ‏السلام ، رسیدیم، از پدرم پرسیدند چرا تاکنون نزدما نیامده‏ ای؟ پدرم عرض کرد با این وضع خجالت می‏کشیدم خدمت برسم محمد می‏گوید: وقتی خواستیم مرخص شویم، همان مقدار پول که آروزیش را داشتیم، حضرت به ما دادند... به پدرم که «واقفی» بود و امامت حضرت عسکری علیه‏السلام را قبول نداشت گفتم آیا دلیلی روشن‏ تر از این برای امامت حضرت عسکری علیه‏ السلام می‏خواهی؟ علی بن ابراهیم گفت، این آیینی است که من به آن‏ عادت کردم و مثل گذشته «واقفی» ماند، اما امام علیه‏ السلام با این حال، از بخشیدن مال به او خودداری نفرمود.


 منبع : پایگاه حوزه

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا سه‌شنبه 1 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:10 ب.ظ http://hereisurs.blogsky.com/

سلام رها جان
مطلب خیلی قشنگی بود
کاش ایمان ما هم در این زمان نسبت به ائمه کم نشه

سلام دوست خوبم
ایمان با شناخت عمق پیدا می کنه . هر چقدر شناخت ومعرفت ما نسبت به خدا واهل بیت (ع) بیشتر بشه ایمان ما هم بیشتر می شه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد