بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

قدرت جذب

روان شناسی



هیچ رویدادی در زندگی ما تصادفی شکل نمی گیرد! طبق قانون جذب رویداد هایی جذب زندگی ما می شوند که ما حواس مون رو به اون رویداد جلب کردیم.



قدرت جذب در حسی است که در فکر ما نهفته است.


وقتی میگی "خسته نباشین" چی رو جذب می کنیم؟ خستگی رو وقتی میگی "به مشکلاتت فکر نکن" چی رو جذب می کنیم؟ مشکل رو وقتی به یکی میگی "نیمه پر لیوان رو ببین!"، دقیقا داری بهش میگی به نیمه ی خالی لیوان فکر کن! این غلط ترین توصیه است! نیمی از لیوان پر از آب است و نیمی از لیوان پر از هواست! ما باید بگیم همه ی لیوان رو ببین! اصلا خالی وجود نداره! وقتی میگن نیمه پر لیوان رو ببین، ذهن تو خودکار داره کشیده میشه به جذب دردسر!

"عصبانی نشو"
"عجله نکن"
"با قیچی بازی نکن"
"دیر نکنی ها"
همه ی اینها یعنی جذب دردسر!

این ها باعث میشه که ما چیزی رو جذب کنیم که بهش تمایل نداریم.
من و شما باید یاد بگیریم به جای اینکه ذهن مون رو درگیر چیز هایی بکنیم که نمی خواهیم، ذهن مون رو معطوف کنیم به چیز هایی که می خواهیم
.
ما چیزی رو جذب می کنیم که فکر ما روی اون متمرکز شده باشه و متاسفانه فکر ما معمولا روی منفی ها متمرکز است.
اما تا اینجا من گفتم که حضور آدم ها در زندگی من و شما اتفاقی نیست! حالا می خوایم بگیم هیچ رویدادی در زندگی ما تصادفی شکل نمی گیرد! طبق قانون جذب رویداد هایی جذب زندگی ما می شوند که ما حواس مون رو به اون رویداد جلب کردیم.
  


تو رو به خدا جذب درد سر بسه! تو رو به خدا بلا خواهی از کائنات بسه! مشکلات در درون ذهن من و شماست. و بذارین طنز بزرگ زندگی رو براتون تعریف کنم.
طنز تلخ و بزرگ زندگی من و شما اینه:

"مشکل رو در ذهن مون خلق می کنیم و انرژی هامون رو به دنبال جذب اون مشکل می فرستیم!"

ما خالق درد سر هامون هستیم. من اصلا و ابدا سیاسی نیستم ولی بذارید یه مثال بزنم که ببینید ما خودمون برای خودمون دردسر ایجاد می کنیم. لطفا برداشت سیاسی هم نکنید!
ما داریم بحث تکنیک های موفقیت می کنیم. آقای احمدی نژاد رییس جمهور شد. وزارت بهداشت در اولین اطلاعیه هایی که داد گفت "مردم سبزی نخورید، وبا شیوع پیدا کرده".

من رفته بودم یکی از میادین تره بار میوه بخرم. یه خانمی حدود شاید 15 کیلو سبزی خرید! یه خانم دیگه ای بهش گفت "آخه خانم این چه کاریه که می کنی! خطرناکه ها! می میری ها!" خانمه برگشت گفت: "ولشون کن پدر سوخته ها! دروغ میگن! بمیرن همشون! این فلان فلان شده ها میخان حواس ما رو به سبزی پرت کنن، نفهمیم احمدی نژاد چی کار می کنه!"

خوب دوستان مرغ پخته هم تو قابلمه می خنده به این حرف! من سه روز تو خونه داشتم فکر می کردم "رابطه ی سبزی و احمدی نژاد چیه؟!" دیدم با هیچ چسبی این دو تا به هم نمی چسبن.

خوب عزیز من وبا اومده، نخور دیگه. حالا احمدی نژاد بخواد یه کاری بکنه باید تو رو سرگرم به سبزی بکنه! این آدم با فکر منفیش و ارسال انرژی منفیش داره چی رو برای خودش جذب میکنه؟ دردسر را.

سوال:
آیا در شهر شما گرانی و تورم هست یا نیست؟

هر کی بگه نیست، دروغ میگه، این که نباشه مگر در خواب، یه واقعیته که هست! ولی اگر ما شروع کنیم به فحش دادن، آیا قیمت ها میاد پایین می کنه؟

مثلا یه کلاس برگزار کنیم و توش هی فحش بدیم، بعد به آخر جلسه که برسیم، مردم بیان بگن خدا خیر تون بده شما 200 نفر با این کلاسی که برگزار کردید و فحش هایی که دادید باعث شدید که گوشت بشه کیلویی 5 هزار تومان!

اگه میشه بگید تا به جای یکی، 4 تا کلاس بگذاریم ؟ بعد اون وقت گوشت میشه کیلویی هزار تومان! اصلا یه کلاس کمه، یه دوره راه می ندازیم تا گوشت صلواتی بشه!

دوست من ! فحش من و شما که چیزی رو کم زیاد نمی کنه. آدم های این دوره و زمونه فکر می کنن وقتی که میرن تو مهمونی، هر چی بیشتر فحش بدن، فهم و درک سیاسی شون بیشتر! مثلا اگه اون به 6 تا نماینده مجلس فحش میده، من برای اینکه بگم سواد سیاسیم بیشتر به 10 تا وزیر فحش میدم!

یعنی دیگه من چقدر با سوادم! خوب عزیز من فحش تو که به کسی نمیرسه! مثلا من اگه به یه وزیر فحش بدم چی از اون کم میشه؟! هیچی؛ فقط انرژی منفی من میره و برام درد سر میاره. ما خالق درد سر های خود مون هستیم!
 

صبح داره از درد خون شون میره سر کار:

-: داری میری کجا؟
+: دنبال بدبختی هام! کجا! میرم یه خاکی تو سرم کنم! میرم بمیرم! کجا! میرم قبرستون!
خوب برو، از در که میره بیرون با سر میره تو جوب.
+: دیدی گفتم! زندگی نیست! من باید برم کانادا!
کانادا هم که بره، توی جوب های کانادا میره.
عزیز من داستان یک جای دیگری است.

خیلی ساده است؛ داستان اینه که فکر منفی شما میره و درد سر و بلا رو برامون جذب می کنه.

توی بحث نگرانی مثال هایی رو که زدیدم رو یادتون هست؟ انرژی منفی نگرانی من شما باعث میشه دردسر ها رو جذب کنیم. مثال خانم صاحب خانه ای رو که به مستاجر ها فحش می داد رو یادتون بیارید!
به اون دوست مون گفتم که عزیز من تو الان پیش من وایسادی و داری به فحشی که امشب می خوری فکر می کنی! انرژی تو برات فحش جذب می کنه.
فکر به اهانت میره خود اهنت رو جذب می کنه.


ما آدم ها مثل کسی می مانیم که کلی پول میزاریم تو جیب مون و صبح تا شب میریم بازار و چیز هایی رو که دوست نداریم میخریم! شب هم میشینیم نگاه شون می کنیم و می گیم "آخه من که اینا رو دوست ندارم!"ما توی زندگی مون با انرژی هامون داریم چی رو جذب می کنیم؟

بلا و دردسر رو جذب می کنیم. انرژی ما درکائنات صرف خرید درد سر می شود. عکس این قضیه هم صادق است. خداوند در قرآن فرمودند: "شکر کن تا نعمتت را زیاد کنم". وقتی شکر می کنی انرژیت مثبت است یا منفی؟

مثبت؛ این انرژی مثبت دنبال جذب پر تراکم مثبت است. دنبال جذب نعمت و روزی است.

دوستان عزیز داشتیم از قانون جذب صحبت می کردیم. گفتیم که همه چیز انرژی داره. و حسی که پشت فکر ما هست، چیز ها رو برامون جذب می کنه. گفتیم باید اون چیز رو باور کنی که انرژیت قدرت جذبش بالا بره و سریع عمل کنه.

گفتیم در جذب، نسبت به آنچه که شما به آن فکر می کنید، آنچه که جذب می کنید بیشتر خواهد بود. گفتیم که ما آدم هایی رو جذب می کنیم که مشابه خود ما هستند و پر رنگ تر از ما هستن بنابراین اگر می خوای انسان خوبی وارد زندگیت بشه،( به عنوان شریک زندگی، به عنوان همکار، به عنوان هم کلاسی، به عنوان همسایه و ...) باید خوبی ها رو زندگی کنی.
هیچ چیز اتفاقی نیست.

اگر در آپارتمانی زندگی می کنی که تمام واحد های اون هر روز دعوا دارن، مطمئن باش انرژی خود شما این واحد رو برات پیدا کرده و مقرر کرده که شما در این واحد ساکن بشی. حالا اگر تو یه فردی شدی که آرامش رو زندگی کردی، خوبی رو زندگی کردی، اتوماتیک انرژی تو، تو را در جایی (محل کار، خانه، دانشگاه و ... ) می برند که همه چیز آرام و خوب است.

شریک زندگی ای پیدا می کنی که خوب و آرام است. پس خوبی ها رو زندگی کنید تا آدم های خوب رو بتونیم به سمت خودمون بکشیم.

دوستان من الان وارد این بحث میشیم که هیچ حادثه ای در زندگی من و شما اتفاقی نیست و تک تک حوادث را، ما، با فکر و ذهن مون ایجاد می کنید و به وجود میاریم!
در حقیقت من امروز تعیین می کنم که فردا برام چه اتفاق هایی بیوفته.

دوستان عزیز
حرف ما اینه که ما آدم ها باید یاد بگیریم به آنچه که می خواهیم، فکر کنیم؛ نه به آنچه که نمی خواهیم! چون در هر دو صورت ما آن چیزی را جذب می کنیم که به آن فکر می کنیم.

سمینار موفقیت دکتر فرهنگ

نظرات 9 + ارسال نظر
شاهین ادب شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:27 ق.ظ http://adab1128.blogfa.com

سلام صبح زیبای شما بخیر-
باشایستگی کامل باعنوان (بهار بی خزان)لینک شدید-ممنون ازلطف شما

زانیار شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://www.kourd.blogsky.com

ایول عزیز به وبلاگ من یه سر بزن ولی نظر یادت نره
www.kourd.blogsky.com

زینب شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ق.ظ http://zinat.blogsky.com

منم فیلمشو دیدم اما حالا قیلمشو گم کردم،خیلی عالیه.آپم

فاطمه شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:31 ق.ظ http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

سلام رها جونم مثل همیشه مطالبت عالیه گلم ببخش دیر اومدم شرمنده ت شدم
هر نفسم حسینه / همه کسم حسینه
عاشقم و عشق من به صد قسم حسینه
ماه شبم حسینه / تاب و تبم حسینه
به کوری چشم کفر ذکر لبم حسینه
آقای من حسینه / مولای من حسینه
مفتخرم به این که دنیای من حسینه
قعود من حسینه / قیام من حسینه
شکر خدا تا ابد امام من حسینه
دلبر من حسینه سرور من حسینه
روز جزا چه باشد؟؟؟؟محشر من حسینه
حبیب من حسینه / طبیب من حسینه
امام مظلوم و آن غریب من حسینه
التماس دعا
یامهدی

هم کلاسی شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:56 ب.ظ

ای پیام رو یکی به من نظر داد منم بهش عمل کردم.. تو رو به امام زمان قسم می دم این پیام رو بخون.دختری از خوزستانم که پزشکان از علاجم نا امید شدند.شبی خواب حضرت زینب (س)را دیدم در گلوم اب ریخت شفا پیدا کردم ازم خواست اینو به بیست نفر بگم. این پیام به دست کارمندی افتاد اتقاد نداشت کارشو از دست داد.مرد دیگری اعتقاد داشت 20 میلیون به دست اورد. به دست کس دیگری رسید عمل نکرد پسرشو را از دست داد.اگه به حضرت زینب اعتقاد داری این پیامو واسه 20 نفر بفرست............ 20 روز دیگه منتظر معجزه باش.ممنون.

متاسفم براتون بخاطر این اعتقادات خرافی !

مریم یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ق.ظ

مدتی خیلی در مورد قانون جذب تحقیق کردم ..
حتی مطالبی نوشتم که خیلی زبانزد شد .. در ساتی طرفدار پیدا کرد حسابی !
بخاطر همین مطلب شدم یکی از مدیران اون سایت !

اما امروز به این رسیده ام که تا خودم نخواهم نمی شود .. همه دانسته ها پوچ اند و خاموشی !
بخواهیم مال ماست ! نخواهیم از ما گرفته می شود و به دیگری سپرده میشود ...

دوست گرامی سلام
خواستن ما مهمه به شر طیکه در راستای خواست خدا باشه. خیلی وقت ها ما اهدافی را برای خودمان در نظر می گیریم وبا روحیه و ذهن مثبت هم دنبال آن حرکت می کنیم ولی به آنها نمی رسیم .چرا؟ چون خدا نمی خواهد . چون خداوند می خواهد این پیام را به ما بدهد که نتیجه وعاقبت همه امور بدست من است نه شما.
اینجاست که ضعف روان شناسی موفقیت مشخص می شود( چون همش سعی داره به ما بگه که تو با نیروی تلقین و تفکر مثبت وتصمیم منطقی به همه موفقیتها ی شغلی - خانوادگی و درسی و...می رسی و اگر هم شکست خوردی مسوولش خودت هستی که خوب تلاش نکردی باید دوباره شروع کنی حتی اگر بارها شکست خوردی.)
نتیجه چنین تفکری اینه که اگر انسان به موفقیتی رسید مغرور می شه چون خودش را مالک آن می دونه واگر شکست خورد مایوس می شه چون خودش را مقصر می دونه.
در حالیکه اگر در تلقین های مثبت خود به جای این جملات : من بهترین هستم. من در این کار موفق می شم. من پر از شور و نشاطم و... این جملات را جایگزین کنه : خدایا کمکم کن که بهترین باشم.خدایاکمکم کن در این کار موفق شوم .یاریم کن پر از شور و نشاط وحس زندگی شوم و... موفقیتش چند برابر می شود .چون قدرت نامنتهای خدا را جایگزین قدرت محدود (من) کرده است.
و وقتی ضمیر ناخودآگاه وباور ما به قدرت نامحدود خدا تکیه کرد .دیگه از نتیجه کار نمی ترسیم چون باور داریم که اوکه بهترین عالم است برای ما بهترین ها را رقم زده حتی اگر در ظاهر با خواسته ما مغایر باشه.

اخرالزمان یکشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:02 ب.ظ http://akharalzman.blogfa.com

شعر مهدوی

بیا ای مهدی ای میر هدایت بیا ای گوهر بحر امامت

زکعبه گربرآری نغمه ی وصل شود کامل ز حق ماراکرامت

جهان ماشودچون خلدموعود چو برماسایه اندازد ولایت

چو دست از آستین حق برآری نصیب دشمنان سازی حقارت

بیا ای ناطق وحی الهی نما از حرمت قرآن حراست

به آنی گرکنی بر مانگاهی بهر عمری می کند مارا کفایت
سلام ببخشید به خاطر تاخیرم ممنون از حضور سبزتان

شاهین ادب دوشنبه 20 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ق.ظ http://adab1128.blogfa.com

زندگی ساده!!!
وبلاگ نویسان وهمکاران محترم،برداشت شما ازتصویر(زندگی ساده!!!وسفره نعمت الهی ) چیست؟لطفا"مارا همراهی بفرماییدونظرات حکیمانه خودرا ارسال نمایید-ممنون ازلطف شما

رضا سه‌شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:41 ب.ظ

زانیارجان میگن هیچ عشقی تو دنیامثل عشق اولین نیست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد