بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

سفره دلتنگی

من نوشت



با سلام و عرض تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع) به دوستان گرامی که با نگاه پر مهر خود مطالبم را همراهی می کنند. سالروز شهادت یا میلاد امامان ما فرصت خوبی است که از زندگی این بزرگان اگر نکته ای هم شده فرا بگیریم و در خود تقویت کنیم. و برجسته ترین نکته ای که من از زندگی مولا علی (ع) آموختم ، دوستی بخاطر خدا و دشمنی بخاطر خدا در روابط انسانی است . نه دوستی ودشمنی بخاطر پول ومقام و ظاهر و...


 




سفره دلتنگی


تقدیم به آقا امام رضا (ع)


ته دلش خالی شده بود و روی دلش غصه تلمبار !

و مگر دل آدم چند تکه بود که تکه ای خالی باشد وتکه ای لب پر؟

بغضی آرام به گوشه جانش چنگ انداخت

به نشان حسی که نه می توان فروخورد  و نه می توان بیرون داد

نه  حتما با اشک

که می توان با بغض

خندید و حرف زد و زندگی کرد

فقط گهگاه باید بیاد آورد

 سختی نفس کشیدن را در هرم گرمای روزگار !


دلتنگی هایش را در بقچه ای پیچید و به راه افتاد

به نشان صحن وسرایی که در آن (غصه سر آید )1

شاید که تقدیر امسالش به این گنبد طلا گره خورده

و کبوتران حرم به دعاهای سرگردان او آمین بگویند !

سفره دلتنگی اش را گشود و شمعهایش را یک به یک روشن کرد


شمعی برای آرزوهایی که به دل ماند و لای دفترتقویمش جا خوش کرد

و یک شمع برای همه تلاشهایی که کرد وبه نتیجه نرسید !

شمعی برای عزیزانی که نیستند واورا تنها گذاشتند

و یک شمع برای عزیزانی که هستند و باز هم او را تنها گذاشتند !

شمعی برای غربت مولایی که هیچ گوشی شنوای دردهایش نبود مگر وفای یک چاه خاموش !

و یک شمع برای مولای غریبی که در امتداد قرون به انتظار یاران نیامده است !

شمعی برای ...


شمع ها روشنی راه بودند

در انتظار جوابی برای گشودن تمام دلتنگی ها

برهمان عهد دیرین که جز با امام غریبش سر دلتنگی نگوید

وجز در خانه او ، به طلب  کوی دگر نگردد

و چه زیبا سخن گفتند با او

انعکاس نور چلچراغها ، صفای مرمرها ، هندسه یکسان پنجره ها و نقش ونگار دیوارها !

همه و همه سخن گفتند و از راز تقدیرش سر گشودند


حسبی من هو حسبی ، حسبی من لم یزل حسبی ، حسبی من کان مذ کنت لم یزل حسبی ...


(بگو) کافی است آنکه همیشه مرا کافی است ، کافی است آنکه تا بوده ام و هستم مرا کافی است

کافی است خدای یکتایی که جز او خدایی نیست بر او توکل کردم

و اوست پروردگار عرش با عظمت .2

------------------------------------------------------------------------------------------------

1-      1-بر سر آنم که گر زدست برآید                       کاری کنم که غصه سرآید

2-      2-   تعقیب نماز صبح

نظرات 15 + ارسال نظر
ღ☆*زنگ انشا*☆ღ چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:50 ق.ظ http://zangensha.ir

قرآن به سر گرفتم و گفتم: سلام عشق!
یعنی به جز حریم تو بر من حرام عشق

ترسم که در سماع شوم از دعای دست
آن جا که قبله گاه تو باشی، امام: عشق!

با خون وضو بگیر و دو رکعت غزل بخوان
آن دم که اذن می دهد از روی بام عشق

از رکعت نخست در افتاده ام به شک
در سجده کفر گفته ام و در قیام عشق

سی پاره ی حضور مرا چله بست شو
قرآن به سر بگیر و بگو: والسلام عشق!

ملتمس دعای خیرتان هستم[گل]

ملیکا چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:17 ب.ظ http://http://dashty1379.persianblog.ir/

آمده‌ام ای خوب‌ترین!
ای بهترین!
ای مهربان‌ترین!
تا در میهمانی بندگانت مرا نیز بپذیری و بخشش گناهان را بدرقه ی راهم کنی
الهی العفو ، العفو ، العفو…

علی کیست همانی که خدا خوانده ثنایش
همانی که کعبه دریده دل خود را به هوایش
همانی که نشسته دل زارم چو کبوتر لب بامش
همانی که خدایی است کلامش، مرامش، نمازش
قعودش، سجودش، قنوتش و قیامش
همانی که خدا داده سلامش،
علی کیست همان مالک عقبیٰ
علی کیست همان صاحب دنیا و همان صاحب دلها
علی کیست همانی که خدا داده به او هستی خود را
و هستی خدا کیست بجز حضرت زهرا
علی کیست همانی که دهد خاتم شاهانه گدا را
همانی که حسینش به جهان کرده علم کرب و بلا را
همانی که ابوالفضل از او درس گرفتست وفا را
همانی که بود همت او، غیرت او، هیبت او در نفس زینب کبری
همان زینب کبری که با خطبه‌ی مردانه طرفدار علی گشت
از آن خطبه خداوند بدهکار علی گشت

مسافر چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:35 ب.ظ http://montazeranemovaffagh.blogfa.com/

امشب رحمت دوست جاریست، مانند رود، نه! مانند باران،

اگر دلتان لرزید، بغضتان ترکید، کسی اینجا محتاج دعاست،

اگر یادتان بود و دلهایتان بارانی شد دعایی به حال من بیابان کنید.

التماس دعا
اپم

☼☼☼انتظارنور☼☼☼ چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:41 ب.ظ http://elmifarhangie.blogfa.com

بگذار تا بمیرم در این شب الهی / ورنه دوباره آرم رو روی روسیاهی

چون رو کنم به توبه، سازم نوا و ندبه / چندان که باز گردم گیرم ره تباهی

چون رو کنم به احیاء، دل زنده گردم اما / دل مرده می‏شوم باز با غمزه گناهی

گرچه به ماه غفران بسته است دست شیطان / بدتر بود ز ابلیس این نفس گاه گاهی

ای کاش تا توانم بر عهد خود بمانم / شرمنده ‏ام ز مهدی وز درگهت الهی

تا در کفت اسیرم قرآن به سر بگیرم / چون بگذرم ز قرآن اُفتم به کوره راهی

من بندگی نکردم با خویش خدعه کردم / ترسم که عاقبت هم اُفتم به قعر چاهی

با اینکه بد سرشتم با توست سرنوشتم / دانم که در به رویم وا می‏کنی به آهی

ای نازنین نگارا تغییر ده قضا را / گر تو نمی ‏پسندی تقدیر کن نگاهی

دل را تو می ‏کشانی بر عرش می ‏کشانی / بال ملک کنی پهن از مهر روسیاهی

دل را بخر چنان حُر تا آیم از میان بُر / بی عجب و بی تکبّر از راه خیمه گاهی

امشب به عشق حیدر ما را ببخش یکسر / جان حسین و زینب بر ما بده پناهی

آخر به بیت زینب بیمار دارم امشب / از ما مگیر او را جان حسن الهی

در این شب جدایی در کوی آشنایی / هستم چنان گدایی در کوی پادشاهی
سلام بزرگوار پستاتون عالیند خسته نباشید به همین خاطر اگر مایل به تبادل لینک بودید خبر کنید
یامهدی

رها... چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ب.ظ

گر نهادی تاج قرانی به سر
یا نهادی سر به سجده تا سحر
دل شکست و آمدت اشک بصر
زیر لب آهسته نامم را ببر
التماس دعا
یا علی.

فاطمه پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:21 ق.ظ http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

اگر یک گنج ما درسینه داریم
همان عشق امیرالمومنین است

کسی جز او نباشد لایق آن
به حق، بهر پیمبر جانشین است

علی برتر ز هر موجود و مخلوق
به غیر از احمد؛ آن نور مبین است

علی برحق، امام مومنان شد
بلی او وارث آن شاه دین است

اگر داماد احمد گشته است او
برای اینکه او اهل یقین است

نه مشرک بوده و کافر به والله
به دریا اوچونان درّی ثمین است

ملائک جملگی مشتاقش هستند
پس از احمد، علی فخر زمین است

علی مظلوم اول در جهان است
که او محبوب ربّ العالمین است

علی از ما کند روزی شفاعت
تمام آرزوی ما همین است
سلام رها جان شهادت آقا امیرالمومین علیه السلام رو تسلیت می گم
التماس دعا
یامهدی

علی(معلم عشق) پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:26 ق.ظ http://ashiane313.blogfa.com

سلام
وقت بخیر


با آنکه امید همه هستی تو علی

بر عرش خدا قائمه هستی توعلی

آنقدر غریبی که خدا می داند

مظلوم تر از فاطمه(س) هستی تو علی

شهادت امام علی(ع) را به شما و همه ی عدالت خواهان جهان تسلیت عرض میکنم
*****
هرچند شهادت در راه خدا تبریک دارد،چون کسی که در راه خدا کشته می شود خون بهایش خداست

خــــــــــــ...هشتم...ــــــــــــط پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ب.ظ http://www.khate-hashtom.mihanblog.com

سلام

وب خوب و زیبایی دارید!!!

موفق باشید...

من الله و توفیق

آهسته عاشق می شوم جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:52 ق.ظ http://ziyafatname.blogfa.com

چقدر از دوری می ترسیدم و حالا دور... دور... دور...

عزیز دلم، مهربان من، کی شکوفه ی زمستان دلم می شوم؟؟؟
.
.
.
http://ziyafatname.blogfa.com/post/594
.
.
.
اللهم عجل لولیک الفرج[گل]

سکوت شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:39 ق.ظ http://www.sokoot1391.blogfa.com

سلام مولای مهربان من ..

میدانستی تمام ثانیه های حضورم در هستی با

حضورت در هستی- گره - خورده .. آنچنان با منی که

گاهی خودم را هم فراموش می کنم ..

نمی دانم من تو را بی نهایت دوست دارم یا تو من را

.. اما فکر کنم - تو - بیشتر من را دوستداری

چرا که اکثر اوقات فکرت را ، یادت را ، خیالت را ،

صدای قدم هایت را ،

شور جاریه حضورت را به سراغ دل من میفرستی

که بدانم چقدر به یاد من هستی و مرا دوست داری ..

جانم به قربان دل مهربانت مولای من ..

می دانم این هزار سال را هم بهانه ی دوست داشتنم

در پرده ماندی که انسان شوم و به نزدیکیه دروازه ی

انتظارت برسم ..

کاش من هم ترا همین اندازه دوست می داشتم

تا لااقل یک سال نه یک ماه نه یک هفته نه

یک روز نه یک ساعت را با یاد تو بگذرانم ..

برایم دعا کن مولای من که تا آمدنت ،

من ، هم به شکوه انسانیت برسم .

سلام بزرگوار

عبادات شما مقبول در گاه حق .

التماس دعا ی فرج .

یا علی .

گل دختر شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 03:26 ب.ظ http://tobagalkhoda.blogfa .com

مردی در عالم رویا فرشته ایی را دید که در یک دستش مشعل و در دست دیگرش سطل آبی بود
مرد جلو رفت و پرسید این ها برای چیست؟!
فرشته جواب داد میخواهم با این مشعل بهشت را اتش بزنم و با این سطل آب جهنم را خاموش!
تا آن وقت ببینم چه کسی واقعا خدا را دوست دارد...

گل دختر شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:51 ب.ظ http://tobagalkhoda.blogfa .com

خدا یعنی
خدا یعنی پرستیدن ستایش کلید مشکلات یعنی گشایش
خدا یعنی ترانه های احساس اون کسی که همیشه تو رو می خواس
خدا یعنی اذان را گوش دادن نماز را لحظه ای با عشق خواندن

سکوت یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:06 ب.ظ http://www.sokoot1391.blogfa.com

خدایا
خدایا تو را شکر می گویم برای دردهای نهانی ام،

وجدانی که به یاری تو گه گاه بیدار است،

خدایا جسمم و جانم توانایی تحمل اینهمه ناسپاسی ها را ندارد،

خدایا درد و رنج انسان های رنج کشیده و دربند،

کودکانی که بیگناه کشته می شوند،

گرسنگان و بی نوایان،

ناتوانان مظلومی که در زنجیر ظلم ظالمان درد می کشند،

تبعیض ها و شیطان هایی که در لباس انسان بر انسانیت ظلم می کنند

طاقتم را طاق می کند و زانوانم را سست می سازد

و به تو روی می آورم و بر تو شکوه می کنم.

از اینکه گاه نالیده ام که خدایا چرا و چرا خشمت کانون ظالمان را نابود نمی سازد؟

و از خزینه بی پایان کرمت بر مظلومان عطا نمی کنی شرمنده می شوم

و عذر خواه درگاه تو ام که نمی دانم

و بر حکمت هایت نا اگاهم ، ناتوانم و قدرتی جز آنچه عطا فرموده ای ندارم.

خدایا به خاطر رنجهای درونی ام که استخوان شکنند از تو سپاسگزارم

خدایا از اینکه در دل شب های تاریک مرا به خلوت خود راه می دهی

و اجازه می دهی با تو به تنهایی رازونیاز کنم،

از دردهایم بگویم و از اینکه سخنان مرا خوب می شنوی و پاسخم را می دهی سپاسگزارم.

خدایا بندگی ام را با تمام کاستیهایش بپذیر

و من و همنشینان من را از لطف و بخشندگی ات محروم نساز

راه سلامت سه‌شنبه 15 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام رها جان.
طاعات و عبادات قبول حق و پیشاپیش عید فطر بر شما دوست عزیزمبارک.
این چند روز بد جوری دلم هوای امام رضا را کرده یکی از دوستام به طور اتفاقی شماره ای را برام فرستاده و گفته زنگ بزن تا زنگ زدم دیدم به حرم ملکوتی امام رضا متصل شد و بغضم ترکید و بر امام سلام دادم و از دور زیارتش کردم و یکی از دوستان دیگر برام پیام گذاشته که می رم مشهد الرضا نائبالزیاره شما هستم. والان که اومدم وبلاگ شما دیدم شما هم از امام رضا نوشتین. انشالله همه اونهایی که دلتنگ امام هستند اقا خودش نظر کنه...
در پناه حق. التماس دعا

سلام دوست عزیز
من هم اگر قابل باشم نایب الزیاره شما و بقیه دوستان هستم.ان شاالله که فرصت زیارت نصیب شما هم بشود. محتاجم به دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد