بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

روز آشکار شدن اسرار !

اخلاقی





در سوره غافر هشت اسم از اسامی قیامت آمده است: یوم التلاق (روز ملاقات ) و یوم البارزون. در مورد یوم البارزون باید گفت که مثل یوم تبلی السرائر است یعنی روزی که همه ی پنهان ها آشکار می شود هم نیات و هم اعمال ما در دنیا بروز پیدا می کند. اگر نیات ما ریا یا اخلاص بوده آشکار می شود. ما می توانیم در دنیا نقش بازی کنیم ولی در قیامت جای نقش بازی کردن نیست. و همه چیز ظاهر می شود.

بعضی پرسیده بودند با اینکه ما در شب قدر توبه کردیم آیا باز خداوند در قیامت همه ی اعمال ما را نشان می دهد(یوم تبلی السرائر)؟ باید گفت که با توبه سیئات به حسنات تبدیل می شود. وقتی خداوند در این دنیا ما را می بخشد دیگر در قیامت تبلی السرائری وجود نخواهد داشت. پس برای کسانی که توبه می کنند جای نگرانی وجود ندارد.

بعضی پرسیده اند که اگر ما گناهی از دیگری دیدیم آیا می توانیم آنرا به خانواده و دوستانش بازگو کنیم. ما حق نداریم گناهی که انجام داده ایم به احدی بگوییم ، حالا چطور حق داریم که در مورد گناهان دیگران صحبت کنیم؟ فردی که مرتکب گناه می شود حتی نمی تواند آنرا برای امام زمانش بازگو کند.

پس وقتی ما نمی توانیم سِّر خودمان را آشکار کنیم، حتما هم اجازه نداریم سِّر دیگران را آشکار کنیم.

بعضی ها این افشاء ها را ساده می گیرند. خیلی راحت گناهان را به ما پیامک می زنند یا گناهان دیگران را به اطرافیان می گویند که این خیلی خطرناک است.

 

 

درکتاب کافی کلینی داریم :فردی نزد امام علی (ع) آمد و گفت :من عمل خلافی مرتکب شده ام، حد الهی را بر من جاری کن. امام چهار بار او را برگرداند و خشمگین شدند و فرمودند: چقدر زشت است که انسان گناهش را نزد دیگران بگوید،چرا گناهت را به من می گویی مگر بین خود و خدایت توبه نکرده ای؟ حضرت فرمود: به خدا قسم اگر او بین خود و خدا توبه می کرد بالاتر از این بود که پیش من اعتراف کند و من حّد را بر او جاری کنم. این فکر اشتباه است که با اعتراف به گناهان سبک می شویم. ما باید با توبه کردن نزد خدا سبک بشویم.

ممکن است که خانم یا آقایی قبل از ازدواج یا بعد از ازدواج رابطه ی نامشروعی داشته است ،آنها حق ندارد که این مطلب را بگویند؛ در ضمن جایزهم نیست که این مطلب را بگوید. و اگر هم بگوید این کار حرام است. بالاخره انسان معصوم نیست ولی نباید راحت گناهان خودمان یا دیگران را بیان کنیم.

روایت داریم که پیامبر از خدا تقاضا کرد که خودش به حساب امتش برسد ولی خداوند قبول نکرد و فرمود :من نسبت به بندگانم مهربانتر هستم و خودم به حساب آنها رسیدگی می کنم. با این روایت، یوم تبلی السرائر چه معنایی دارد؟

قرآن می فرماید که در قیامت خداوند باطن ها را آشکار می کند.

اگر در دنیا از کار دیگران پرده پوشی کنیم خداوند هم در قیامت از کار ما پرده پوشی می کند. اما اگر سِّر دیگران را آشکار کنیم در قیامت خداوند همه ی سِّرهای ما را به دیگران نشان می دهد.

اگر مردم در دنیا از نیش زبان یا قلم ما در امان نباشند، مطمئن باشیم که در قیامت خداوند کارهای ما را پرده پوشی نمی کند.

از آقایی پرسیدم که برادرتان کجاست؟ او گفت :برادرم به فلان اتهام در زندان است. من ناراحت شدم و می خواستم بگویم که چرا به من گفتی که برادرت در زندان است. من نباید براحتی خبر زندان شدن دوستم را بگویم. در کافی روایتی از امام صادق(ع) داریم :اگر کسی خبر مومنی را پخش کند که آبروی او را ببرد یا از چشم مردم بیندازد، خداوند او را به ولایت شیطان منتقل می کند و شیطان هم او را نمی پذیرد.

گاهی ما می خواهیم در مناسک حج به شیطان سنگ بزنیم ولی می بینیم که ما خودمان از شیطان هستیم .در بعضی مواقع شیطان هم ما را نمی پذیرد. آیا چنین شخصی می تواند انتظار داشته باشد که خداوند در قیامت کارهای او را پرده پوشی کند؟ آیا او آبروی کسی را حفظ کرده است که در قیامت خداوند آبرویش را حفظ کند؟

در بعضی از روایات که چهل گناه کبیره آمده است،

اولین گناه کبیره ناامیدی از رحمت خداست و دومین گناه کبیره این است که انسان خودش را از انتقام الهی درامان بدارد. بشارت و انذار باهم لازم است. باید به رحمت خداوند امیدوار باشیم ولی به اعمال مان امیدوار نباشیم. اگر ما کار خلافی کرده ایم نباید خودمان را از انتقام الهی درامان بدانیم. در دنیا خداوند ستار است ولی همین ستاریت هم محدود است.

روایت از حضرت علی(ع) داریم: خداوند تا چهل پرده از گناه را می پوشاند(چهل گناه کبیره داریم)، بعد به فرشته ها می فرماید: شما گناهان را بپوشانید. ولی فرد به گناهانش ادامه می دهد و هر گناهی را انجام می دهد و در مرحله ی بعد انسان به گناه افتخار می کند، خداوند به فرشته ها می فرماید که شما پرده ها را بردارید و او را رها کنید.

لطف حق با تو مداراها کند            چونکه از حد بگذر رسوا کند

پس ستاریت خداوند وقتی شامل ما می شود که ما هم حدی را رعایت کنیم. اگر ما می خواهیم از یوم تبلی السرائر درامان باشیم، باید آبروی کسی را نریزیم .

یک وقت فردی گناهی کرده و ما آنرا به همه می گوییم و گاهی به دروغ گناه را به گردن دیگران می اندازیم. فردی نزد امام هادی(ع) آمد و امام پرسید: از فلانی (یکی از دشمنان امام) چه خبر؟ فرد گفت: کشته شده است. امام بیست و چهار مرتبه فرمود :الحمدلله .فرد تعجب کرد وعلت را پرسید. امام فرمود :این فرد روزی به پدرم گفت: به قیافه ی تو می آید که امروز مست باشی .پدرم امام جواد(ع)فرمود: من امروز روزه هستم و او را نفرین کردند.

مرحوم شوشتری دارد که امام حسین (ع)در برابر نیزه نفرین نمی کردند ولی وقتی زخم زبان می زدند ،نفرین می کردند. زخم شمشیر خوب می شود ولی زخم زبان به آسانی خوب نمی شود. سعی کنیم که زخم زبان نزنیم و دل کسی را نشکنیم. ممکن است که فردی خطا کند آیا باید آن را همه جا پخش کرد؟ مثلا پیامک یا بولوتوثی به شما می رسد که فلانی کار خطایی انجام داده است آیا شما باید آنرا برای همه بفرستید؟ بعضی ها دنبال این پیامک ها می گردند.

شیخ بهایی دارد که امام صادق(ع) یکی از یارانش را دید که چیزی دستش بود. امام پرسید چه چیزی خریده ای ؟ او گفت: شیر خریده ام و به خانه می برم. او شراب خریده بود ولی نمی توانست به امام بگوید. امام گفت: مقداری از این شیر را در کف دست من بریز. وقتی او ظرف را سرازیر کرد، در دست امام شیر آمد. درحالیکه طرف فکر می کرد الان شراب به دست امام می آید. پس امام از تصور ولایی خودش استفاده کرده و شراب را به شیر تبدیل کرد تا آبروی فردی حفظ شود. ما گاهی شیر مردم را تبدیل به شراب می کنیم.

ممکن است که فردی خلاف کند و بعد توبه کند ولی وقتی کار خلاف او پخش شد، با خودش می گوید: حالا که همه فهمیدند ما خلاف کردیم، پس کار از کار گذشته است.و به کار خلاف خودش ادامه بدهد.  پخش کننده این خبر در گناه فرد سهیم است. گاهی ما به این کارها عادت کرده ایم و منظوری هم نداریم. مثلا گناه غیبت و تهمت چه لذتی دارد؟ مثلا کسی کار خلافی می کند، توبه می کند و به مسجد می آید ولی وقتی ما گناه آنها را پخش می کنیم او از ما دور می شود. پس پرده پوشی خداوند برای کسانی است که در دنیا پرده پوشی می کنند.

تمام فرد فرد ما باید جانشین خدا روی زمین باشیم، آیا خدا آبروی کسی را می برد ؟ بعضی ها زبان شان در اتهام زدن و آبروی بردن خیلی دراز است و بعد آنرا توجیه می کنند. و می گویند که وظیفه ی شرعی ماست که اینها را بگوییم.

پس هم ستاریت خداوند دردنیا محدود است و هم یوم تبلی السرائر در قیامت محدود است. گاهی ما در سخنرانی اشتباهی می کنیم و بعد بخاطر آن اشتباه خیلی ناراحت و نگران هستیم، پس چطور می توانیم آبروی کسی را ببریم ؟



حجه الاسلام حسینی قمی - برنامه سمت خدا


یک نوای  زیبا



نظرات 37 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:19 ب.ظ http://zekr.blogsky.com/

سلام
اگرمحبت نموده وما را به جوانان وخانواده ها معرفی کنید ممنونتان خواهیم بود
http://zekr.blogsky.com

جکی چان یکشنبه 3 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:24 ب.ظ http://www.jakichan.mihanblog.com

فروش آرشیو کامل فیلم های جکی چان در :

www.jakichan.mihanblog.com

بهترین فیلم های کمدی-رزمی در دنیا

هر DVD فقط 2000 تومان

------------------------------------------------

فروش اسپمر کاملا اتوماتیک نیوکامنت

ارسال کامنت اتوماتیک با سرعت بالا

برای وبلاگ های : بلاگفا - رزبلاگ - لوکس بلاگ

ارسال کامنت آزمایشی رایگان

در : www.newcom1.tk

شماره تماس : 09372201600

فاطمه دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:06 ق.ظ http://beheshtepenhan18blogfa.com

سلام



برآنچه گذشت

آنچه شکست

آنچه نشد

حسرت نخور

زندگی اگر آسان بود با گریه آغاز نمیشد . . .

موفق باشی

بهار دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ق.ظ http://bmalek.blogfa.com

سلام

با احترام و افتخار لینک شدید تا بهاری بی خزان داشته باشم.

بهار دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ http://bmalek.blogfa.com

سلام

از مطلب خوبتان ممنونم.

همچنین : بعضی ها زبان شان در اتهام زدن و آبرو بردن خیلی دراز است و بعد آنرا توجیه می کنند. و می گویند که ما غیبت نمی کنیم جلوی خوشان هم گفته ایم.

خدایا مارا کمک کن که از غیبت کردن دست برداریم.

لیلی دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ق.ظ http://asemane-tabdar.blogsky.com/

سلام رها بانو
قشنگ بود و خواندنی و تذکرانه
ممنون از حسن انتخاب شما

آسمان دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ق.ظ http://http://asemaneabiie7.blogfa.com/

هر شب در انتهاى شب نگرانیهایت را به خدا بده و آسوده بخواب او در تمام شب بیدار است.

سلام دوست عزیزم
ممنونم از حضورت گلم

و ممنونم بابت پست ارزشمندتت
خدا قوت

فاطمه دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ق.ظ http://emamzamaneshgheman.persianblog.ir/

سلام رها جان مثل میشه زیببا و ناب بود مطلبت
انشالله خدا ما رو در روز قیامت اسرار مون رو فاش نکنه انشالله
رسوا نشیم در قیامت مخصوصا من با این همه بار گناه که بر دوش دارم
ممنون از مطلب زیبات رها جان
یامهدی

hamid دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:28 ب.ظ http://yousefiyan.blogfa.com

خـــــــــــــــــــــــدا،
چیست؟
کیست؟
کجاست؟
خــــدا در دستیست که به یاری میگیری،
درقلبیست که شاد میکنی،
درلبخندیست که به لب مینشانی،
خــــدا درعطر خوش نانیست که به دیگری میدهی،
درجشن و سروریست که برای دیگران بپا میکنی،
آنجاست که عهدمیبندی و عمل میکنی،
خــــــــــــــــــــــــدا؛
در تو،با تو، و برای توست...

گمنام دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:38 ب.ظ http://yousofe-zahra.mihanblog.com

رسول اللّه (ص) می‌فرمایند:
لاتقوم الساعه حتی یقوم القائم الحق منّا و ذلک حین یأذن اللّه عزّوجلّ له و من تبعه نجا و من تخلّف عنه هلک. اللّه اللّه عباد اللّه فأتوه و لو علی الثلج فانّه خلیفه اللّه عزّوجلّ و خلیفتی.(1)
روز قیامت فرا نمی‌رسد مگر آنکه از بین ما، قائم حقیقی قیام نماید؛ و آن قیام، زمانی خواهد بود که خدای عزوجل او را اجازه فرماید. هرکس پیرو او باشد، نجات می‌یابد و هر که از فرمانش تخلف ورزد، هلاک می‌شود. ای بندگان خدا، خدا را، خدا را، بر شما باد که به نزدش آیید، اگرچه بر روی یخ و برف راه روید. زیرا او خلیفه خدای عزوجل و جانشین من است

باسلام و تقدیر از حضور سبزتان.....التماس دعای فرج

sajjadno1 دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 07:36 ب.ظ http://www.forum.no1-phone.ir

سلام وبلاگ قشنگی دارین..
ممنون میشم به انجمنم سری بزنید و توش عضو شین http://www.forum.no1-phone.ir
:)

علی(معلم عشق) دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:18 ب.ظ http://ashiane313.blogfa.com

سلام

وقت بخیر


آبرو،آبرو
چیزی که امروز خیلی ها مفت دهن وا میکنند و دیگران را به طناب رسوایی میکشند به این ور و آن ور

به قول محتشم کاشانی

دست طمع چو پیش کسان میکنی دراز
پل بسته ا ی که بگذری از آبروی خویش

در عَرض درد ریختن آبرو خطاست
گیرم ز ابر دست طبیبان دوا چکد
******

دوباره جمعه گذشت و قنوت گریان ماند
دوباره گیسوی نجوای ما پریشان ماند
دوباره زمزمه ی کاسه های خالی ما
پس از نیامدنت گوشه ی خیابان ماند
شبیه شنبه ی هر هفته پشت پنجره ام
و کوچه کوچه شهرم دوباره زندان ماند
برای آمدنت چند سال بایستی
در این تراکم بی انتهای ویران ماند؟
نیامدی که ببینی نگاه منتظرم
چه روزها به امید تو زیر باران ماند
سکوت آخر حرف من است چون بی تو
دوباره حنجره ام زیر بغض پنهان ماند


سروده محمد بختیاری

حمید دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:53 ب.ظ http://hamidestan.blogfa.com

سلام
از زیارت یکی از پیامبران الهی برگشته ام و آپم

گروه علمی فرهنگی آشنا( محمد حسن) سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 02:08 ق.ظ http://www.ashena313.blogfa.com

سلام
ممنون از هدیه بسیار ارزشمندتون
تصویر بی نظیری انتخاب فرموده اید
خیلی جالب بود

امام خوبی ها سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:06 ق.ظ http://emamekhobiha.blog.ir/

ما با سینه ی سوزانی آماده ی شهادتیم.
ما اولین صدای دلنشین گلوله را به روی شما دشمنان ِ ملت ِ مسلمان ِ ایران طنین انداز می کنیم.
.
.
.
http://emamekhobiha.blog.ir/post/4

فطرس سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:25 ق.ظ http://khoda-ba-mast90.blogfa.com

دیدن روی شما کاش میسّر می شد

شام هجران شما کاش که آخر می شد



بین ما فاصله ها فاصله انداخته اند

کاش این فاصله با آمدنت سر می شد



شهر ما بوی خدا داشت ، دوباره ای کاش

با ظهورت نفس شهر معطّر می شد

****
سلام
بازم به من سر بزن
راستی نظر یادتون نره
دوست داشتی منو با اسم فطــــــرس لینک کن
ممنون
موفق باشی

سپهری سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:47 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

خدا به اندازه ی توان هر کسی اون رو آزمایش میکنه

پس کسایی که بیشترین کشمکش رو دارند.

قویترین بندگان برگزیده ی او هستند


سلام ممنون از مهربانی تان

سپهری سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:55 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

درود بر کسانی که :

از پاکیشان دوستی آغاز می شود؛

از صداقتشان دوستی ادامه می یابد؛

و از وفایشان دوستی پایانی ندارد ...

سپهری سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:59 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

بعضی ها گریه نمی کنند...


اما


از چشم هایشان معلوم است...


که اشکی به بزرگی یک سکوت


گوشه ی چشمشان به کمین نشسته!!!

فطرس سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:07 ق.ظ http://www.fotros340.blogfa.com

بی قرار توام و در دل تنگم گله هاست

آه! بی تاب شدن عادت بی حوصله هاست

مثل عکس رخ مهتاب که افتاده در آب

در دلم هستی و بین من و تو فاصله هاست

یامهدی،ادرکنی!

سپهری سه‌شنبه 5 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

ﮔﺎﻫﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺭﻭﻍ ﺭﺍﺭﺍﺳﺖ ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﻭ

ﮔﺎﻫﯽ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺩﺭﻭﻍ !!!


ﺑﯽ ﻓﺮﯾﺐ ﺧﻮﺭﺩﻥ ، ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﺨﺖ ﺍﺳﺖ

تلالو اندیشه چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 01:02 ق.ظ

★★★★★★★★★★★★★★★

خداوندا دوستانی دارم که روزگار ، فرصت دیدارشان را کمتر نصیبم میگرداند ، اما تو

خود میدانی که یادشان در دلم جاوید است ، دوستانی که رسمشان معرفت ،

کردارشان جلای روی و یادشان صفای دل است ، پس آنگاه که دست نیاز

سوی تو برمی آورند ، پر کن دستشان را از آنچه که در مرام خدایی توست

★★★★★★★★★★★★★★★

مرسا چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:36 ق.ظ http://www.noghre.blogfa.com

سلام
چقدر مطلبتان با وجود این آیات زیبا عالی بود. کل مطالب وبتان با این موضوعاتی که دادرد عالیست . امیدوارم همیشه به همین موفقی آنرا ادامه دهید. خوشحال میشم به وب من هم سر بزنید و اگر با تبادل لینک موافق بودید خبرم کنید.

نوروز چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:41 ق.ظ http://13881113.blogfa.com

گاهی اوقات معذرت خواهی کردن سخت ترین کار روی کره زمین است......اما ارزانترین چیز برای حفظ کردن گران قیمت ترین هدیه ، "رابطه" است.
روزتون شیک یاران غار من....
سپاس از اینهمه لطف

سپهری چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

خدایا!

تمام گلهای آفتابگردان فقط یک خورشید دارند و با نور و مهر یک آفتاب رشد میکنند ُ کاش تمام اندیشه ها و احساسات من فقظ با مهر تو جان میگرفتند..... بر من بتاب!



سپهری چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:23 ق.ظ http://www.rsep.blogfa.com

هرچه میخواهی از خدا بخواه

و در نظر داشته باش که برای او غیر ممکنی وجود ندارد

و تمام غیرممکنها فقط برای کسانیست که

از ایمان دل بریده اند و امید را به دل راه نمیدهند...


فطرس چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:34 ق.ظ http://www.fotros340.blogfa.com

سلام دوست خوبم ممنون از لطفت بزرگوار شما هم با افتخار لینک شدید

hamid چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 04:56 ب.ظ http://yousefiyan.blogfa.com

زندگی آرام است،مثل آرامش یک خواب بلند

زندگی شیرین است،مثل شیرینی یک روز قشنگ

زندگی رویایست،مثل رویای یک کودک ناز

زندگی زیباست،مثل زیبایی یک غنچه ی ناز

زندگی تک تک این ساعتهاست،زندگی چرخش این عقربه هاست

زندگی راز دل مادر من،زندگی پینه ی دست پدر است

زندگی مثل زمان در گذر است

زندگی آب روانی است روان می‌گذرد..

آنچه تقدیر من و توست همان می‌گذرد.

بهار چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:14 ب.ظ http://bmalek.blogfa.com

یادمان باشد:
مهربانی ترحم نیست
مهربانی دلسوزی نیست
مهربانی یعنی مهرورزی
مهربانی یعنی آنچه را که بر خود نمی پسندیم به دیگران روا نداریم
مهربانی یعنی حق دیگران را هر چند جزئی محترم بداریم
مهربانی یعنی خطاهای دیگران را با خطایی بزرگتر پاسخ ندهیم
ومهربانی یعنی انسان بودن
پس
مهربان باشیم.

بهار چهارشنبه 6 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 ب.ظ http://bmalek.blogfa.com

در شگفتم از کسی که می تواند به خاطر گناه استغفار کند ولی ناامید است.

امام علی(ع)

آهسته عاشق می شوم پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 06:11 ق.ظ http://ziyafatname.blogfa.com

هر صبح پلکهایت فصل جدیدی از زندگی را ورق می زند !
سطر اول همیشه این است : خدا همیشه با ماست …
پس بخوانش با لبخند !

سخنی با صاحب دلان پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 12:44 ب.ظ http://masudammasudkhan.mihanblog.com/

سلام رها جان خوبی؟
زیبا و تکان دهنده و آموزنده بود[گل]
جزئیات اسرار نهفته باطنی انسان در قیامت آشکار می گردد. بنابراین راه چاره جز توبه و پناه بردند، به حضرت ستار العیوب نیست که در این صورت امید است خداوند انسان را از آن رسوایی حفظ کند و گرنه دشوار است.
در فرازی ازدعا ی کمیل آمده: «کنت انت رقیب علی من ورائهم و الشاهد لما خفی عنهم و برحمتک اخفیته و بفضلک سترته و ان توفر حظی من کل خیر او خطاء تستره؛ (6) ناظر به ما هستی از فراسوی عالم غیب بعد از فرشتگان مامور ثبت اعمال، و شاهد و ناظر بر آن دسته از کارهای من هستی که حتی از آن فرشتگان مستور است، و تو آن اعمال را با رحمت خود مخفی نموده و با فضل خود مستور داشته اید. به من چهره فراوان از هر خیری بده . خطاهایی که آن ها را پوشیده داشته ای بر من ببخش».

darya پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 03:53 ب.ظ http://azjensebaranam.blogsky.com

صبح خورشید آمد
دفتر مشق شبم را خط زد
پاک کن بیهوده است
اگر این خطها را پاک کنم
جای آن معلوم است
ای که خط خوردگی دفتر مشقم از توست!
تو بگو!
من کجا حق دارم
مشقهایم را
روی کاغذ باطله با خود ببرم؟
می روم دفتر پاکنویسی بخرم
زندگی را باید
از سر سطر نوشت!



____________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥

azjensebaranam.blogsky.com
quietseashore.blogsky.com
is up
thanks
[لبخند]
Darya

باور ایرانی پنج‌شنبه 7 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 08:33 ب.ظ http://bavarirani.blogfa.com

من یه بار تو اینترنت داشتم میگشتم

بابام اومد پشت سرم مجبور شدم کل Help ویندوز رو بخونم

اگه بدونید چه قابلیت هایی که نداره این ویندوز !

سلام دوست خوبم
بالاخره بعد از 10 روز با خرید یه نوت بوک جدید به دنیای مجازی برگشتم
ممنون که ما رو فراموش نکردی و بهم سر زدی
موفق باشی

ترمه یکشنبه 10 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:44 ب.ظ http://boghcheterme.persianblog.ir/

یاران شتاب کنید...
گویند قافله ای در راه است که گنهکاران را در آن راهی نیست...
آری گنهکاران را راهی نیست، اما پشیمانان را می پذیرند....

عاشقان شهادت جمعه 22 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 09:55 ب.ظ http://parto9.blogfa.com/

* اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

"" از قدیم الایام انسان برای حفظ جان، سپس حفظ و دفاع از اهداف و عقاید مادی و

معنوی، ابزار ـ تجهیزات و روشهای مختلفی را برعلیه دشمن خود بکار برده است

از جمله ؛ کوچک و ضعیف بودن، در عین حال بزرگ و قدرت نمایی در برابر دشمن ـ

مظلوم نمایی، در عین حال ظلم و طغیان گری از حد و حق خود ـ بی طرفی،

در عین حال طرفداری پنهان از جناح، دین یا کشور خاص ـ ایجاد تفرقه بین دیگران و

رسیدن به اهداف خود و . . .

پس از سپری هر دوره نحوه دفاع و همچنین تجاوز به خاک ـ مال ـ عقاید و... تغییر یافته،

لذا آنچه امروزه مطرح است همان اقدامات قبل می باشد اما با این تفاوت که

با *ســرعــت* غیر قابل مقایسه ای نسبت به گذشته درحال اجرا است .

استفاده از ابزارهایی چون ماهواره ـ رایانه ـ رسانه ـ جرائد و...،افکار ـ نظر ـ اعتقادات و

در نتیجه عملکرد افراد را تحت تاثیر قرار می دهد که از آن تحت عنوان

"جنگ یا عملیات روانی" یاد می شود .

برای مثال در هشت سال دفاع مقدس از انواع سلاح ها بویژه ( تــانــک ) استفاده

می شد اما امروزه، جنگ با سـرعـت ـ کیـفیـت و دقـت لازم بیشتری با بکارگیری

رایـانه ( مـوس ) برای مقابله با دشمن صورت می گیرد .

انشاءالله این وسیله و ابزار ارزشمند برای " ترویج اهداف الهی " و مقابله با تعرض های

احتمالی دشمن مورد استفاده و بهره برداری لازم قرار گیرد . ""

[گل] دهه کرامت بر عاشقان اهل بیت ( علیهم السلام ) مبارک [گل]

التماس دعا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد