بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

بهار بی خزان

مذهبی - اجتماعی - ادبی

آغاز ولایت آخرین منجی مبارک !

مناسبت ها





ای منتظران گنج نهان می آید

آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور

گفتند که صاحب الزمان می آید

*عید امامت و ولایت مولایمان امام زمان مبارک*


با عرض سلام وتبریک آغاز ولایت ولی عصر (عج) خدمت دوستان گرامی  مطلب زیر درباره عید زهرا را به عاشقان واقعی اهل بیت (ع) تقدیم می کنم :

   

 

دیدگاه اهل بیت(ع) درباره دشنامگویی به مقدسات دیگران :

 

 

 

  تجربه نشان داده که هیچگاه دشنام گفتن به مقدسات دیگران موجب هدایت گمراهان نمی شود بلکه برعکس آنان را به لجاجت و مقابله به مثل وادار می کند. از این رو اهل بیت(ع) به شیعیان یادآور می شدند که خداوند از دشنام گفتن - حتی نسبت به بتهای مشرکان- نهی فرموده است. خداوند می فرماید: « به معبود کسانى که غیر خدا را مى‏خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها(نیز) از روى(ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند »[أنعام/108] بنابراین پرهیز از دشنام یک اصل قرآنی و اسلامی است.

 

 

 

   اهل بیت(ع) نیز بر این اصل تأکید کرده اند از این رو استثنا قایل شدن برای آن در شرایط خاص نیازمند دلیل خاص است. در جنگ صفین برخی از اصحاب امیرالمؤمنین(ع) طرف مقابل را دشنام می دادند که آن حضرت فرمود: «بر شما روا نمی دانم که نفرینگر و دشنامگو باشید، و فحش دهید و اظهار نفرت کنید. ولى اگر کارهاى زشت آنان را بیان مى‏کردید و مى‏گفتید که رفتار و کردارشان چنین و چنان بوده، سخنى درست‏تر گفته و عذرى رساتر آورده بودید»[. نهج البلاغه[چاپ دارالهجره قم] خطبه 206 ص323 و  نصر بن مزاحم، وقعة صفین [چاپ قاهره] ص103 ؛ ابوحنیفه دینوری، الأخبار الطوال[چاپ منشورات الرضی، قم] ص 165 ؛ ابن¬أعثم کوفی،الفتوح [چاپ بیروت] ‏ج2 ص543 ]

 

 

 

در اینجا امیرالمؤمنین(ع) در عینِ نهی از دشنامگویی ، یاران خود را به افشاگری درباره عملکردِ دشمن فرا می خواند. بنابراین پرهیز از دشنامگویی به معنای سکوت در مقابل انحرافات نیست بلکه به معنای روشنگریِ مؤدبانه و استدلالی است که احتمال هدایت مخاطبان را بیشتر می کند و در پیشگاه خداوند و در مقابل افکار عمومی نیز بهتر قابل دفاع است.

 

   در روایتی دیگر خطاب به شیعیان آمده :« از خدا پروا کنید و با هرکس همدم می شوید به نیکویی همنشینی کنید و با همسایگان خوشرفتار باشید و امانت را به صاحبانش برگردانید و مردم را خوک نخوانید. اگر شیعه ما هستید همانگونه که ما سخن می گوییم سخن بگویید و مانند ما رفتار کنید تا براستی شیعه ی ما باشید » [قاضی نعمان مغربی، دعائم‏الإسلام[چاپ مصر]  ج1  ص61  و  میرزا حسین نوری ، مستدرک‏الوسائل[چاپ قم]: ج 8   ص311]

 

 از این روایت دانسته می شود که در آن روزگار برخی از تندروها، پیروان مذاهب دیگر را با القابی زشت نامگذاری می کردند که اهل بیت(ع) از این رفتار زشت نهی فرمودند. در زمان ما نیز برخی از افراطیها از هر دو مذهب القاب زشتی به مخالفان خود می دهند که بی تردید ناروا و بر خلاف شیوه پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می باشد.

 

   در کتاب علل الشرایع(تألیف شیخ صدوق)  که از منابع مهم شیعه است آمده که ابوحنیفه(پیشوای اهل سنت) نزد امام صادق(ع) شرفیاب شد و عرض کرد:«گروهی از شیعیان از سه خلیفه نخست به شدت بدگویی و اعلام بیزاری می کنند و مدعی هستند که شما چنین توصیه ای به آنان کرده اید»  امام صادق(ع) فرمودند: «وای بر تو! من چنین چیزی نگفته ام» ابوحنیفه گفت : «اما آنها بسیار برای این کار اهمیت قایلند!» امام(ع) فرمودند:«از من چه انتظار داری؟» ابوحنیفه گفت:«اگر نامه ای برایشان بنویسید و من به آنان برسانم از این کار دست بر می دارند.» امام(ع) فرمودند:«[در اینصورت] سخنم را اطاعت نخواهند کرد.» [. محمد بن بابویه صدوق، علل الشرائع،  [انتشارات مکتبة الداورى، قم‏]ج1 باب 81 ص91    و  محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج 2  ص294]

 

   گویا امام صادق(ع) نگران بودند که اگر چنین نامه ای توسط یک عالم سنی به گروهی از تندروهای شیعه در کوفه ابلاغ شود تأثیری نداشته باشد. اما از آنجا که امام(ع) براستی از تصریح مردم کوفه به لعن بزرگان اهل سنت ناخشنود بودند شخصاً نامه ای نوشتند و توصیه های فراوانی به شیعیان کردند از جمله اینکه باید با اهل سنت خوشرفتاری کرده، از تظاهر به دشنامگویی خودداری کنند زیرا چنین رفتار ناشایستی جز اینکه طرف مقابل را به مقابله به مثل وادار کند سودی نخواهد داشت. از آن پس شیعیان آن نامه را در جایگاه نماز خود قرار می دادند و بعد از نماز می خواندند و تلاش می کردند به آن پایبند باشند. [محمد بن یعقوب کلینی، الکافی[چاپ تهران]  ج8  ص 2 تا 14  و  محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج71 باب 14 ص 217  و   ج 75 باب 3  ص 215]

 

    یکی از نایبان خاص امام زمان(عج) شخصی را به کار دربانی گمارده بود اما پس از مدتی معلوم شد این دربان به معاویه لعنت و دشنام می دهد. نایب خاص(ره) پس از اطلاع از این موضوع او را از کار برکنار فرمود. از آن پس آن شخص تا مدتها التماس می کرد که سر کار خود برگردد اما نایب خاص (ره) دیگر او را به خدمت قبول نفرمود. [محمد بن حسن طوسی، الغیبة [چاپ قم] ص : 386  و   محمدباقر مجلسی، بحارالأنوار [چاپ بیروت] ج : 51 ص : 357]

 

گویی ایشان معتقد بودند که شیعیان باید حتی نسبت به حساسیت اقلیتی از اهل سنت که برای معاویه جایگاه قایل هستند ،  توجه داشته باشند و نباید تظاهر به بی احترامی به عقاید اهل سنت کنند.

 

 

 

لعن دشمنان اهل بیت (ع)

 

 

 

   از برخی از روایات بر می آید اصل تبری که از نظر ما شیعیان یکی از فروع دین است باید بصورت « لعن ستمکاران بطور کلی » باشد و نباید با ذکر نام و بصورت صریح باشد. کلینی از امام باقر(ع) نقل کرده که فرزندِ یکی از سرانِ شرک، اسلام آورده و در رکاب پیامبر(ص) بود. یکبار ابوبکر در حضور او پدر مشرکش را لعنت کرد که او خشمگین شد و به ابوبکر پاسخی تند داد. در آن هنگام پیامبر(ص)- به عنوان یک سیره همیشگی -  فرمودند: «وقتی مشرکان را لعن و بدگویی می کنید بطور کلی سخن بگویید نه بطور خاص (با ذکر نام) که فرزندانشان (که اکنون در شمار مسلمانان هستند) خشمگین شوند» [محمد بن یعقوب کلینی، الکافی[چاپ تهران] ج8 ص69 . این ماجرا در مصادر تاریخی نیز آمده است: بلاذری، أنساب الأشراف[چاپ بیروت]  ج1 ص160 و467 و  ج6 ص44  ؛ واقدی، المغازی[چاپ بیروت] ‏ج3 ص925 و ابن حبیب هاشمی، المنمق[چاپ بیروت] ص294]

 

 طبق این روایت پیامبر اکرم(ص) از لعن صریح مشرکان با ذکر نام، نهی فرمود تا موجب دودستگی بین مسلمانان نشود. معنای این سخن اینست که به جای لعن با ذکر نام مثلا بگویند:«اللهم العن الظالمین».

 

   از این روایت می توان فهمید که به طور کلی لعن افراد با ذکر نام حتی درباره مشرکان - اگر موجب کدورت میان مسلمانان شود روا نیست و باید از آن پرهیز شود.

 

    به عنوان یک مصداق باید گفت آنچه پس از عصر صفوی در برخی از محافل تحت عنوان «عید الزهرا» رواج یافت امری غیردینی و بر خلاف سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بوده است. از این رو بسیاری از مراجع تقلید شیعه به صراحت آن را خرافی و حرام اعلام کرده اند. حدیثی که برخی از افراطیها برای توجیه این مراسم خرافی مورد استناد قرار می دهند نیز به اعتقاد محققان جعلی و فاقد اعتبار است. در این باره کتابی خواندنی با عنوان « نهم ربیع ؛ جهالت‌ها خسارت‌ها» منتشر شده  است. این کتاب که توسط "مهدی مسائلی" تألیف شده است.

 

 

 

برخی مجالس وهن‌آمیز به اسم تشیع در خانه‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود و همین مجالس ساده و به ظاهر مخفیانه(!) بیشترین خسارت را به مکتب راستین اهل بیت(ع) و وحدت مسلمانان وارد می‌کند.

 

 

 

به گزارش فارس، شاید بسیاری این روزها خبرهای کشتار شیعیان در پاکستان، حمله به شیعیان در کربلا، محاصره ده‌ها خانوده شیعه اندونزی در جاوه شرقی، حمله به حسینیه‌ها و مراکز شیعی در سوریه، محدودیت‌ها علیه شیعیان در مصر و عربستان و ... را شنیده باشند، اما در چرایی چنین اتفاقاتی کسی فکر نکرده است.

 

 

 

هر چند می‌توان ده‌ها عامل را در این برشمرد اما یکی از این عوامل مراسم‌هایی است که در روز 9 ربیع‌الاول برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

برخی مجالس وهن‌آمیز که به اسم تشیع در خانه‌ها و حتی دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود که برگزار کننده همین مجالس ساده و به ظاهر مخفیانه!! خسارت بزرگی به مکتب راستین اهل بیت(ع) وارد کرده و مسئولیت خون هزاران شیعه مظلوم زاهدانی، پاکستانی، عراقی، لبنانی و ... را به گردن می‌گیریم.

 

 

 

تجربه نشان داده که هیچگاه دشنام گفتن به مقدسات دیگران موجب هدایت گمراهان نمی‌شود بلکه برعکس آنان را به لجاجت و مقابله به مثل وادار می کند از این رو اهل بیت(ع) به شیعیان یادآور می شدند که خداوند از دشنام گفتن حتی نسبت به بت‌های مشرکان نهی فرموده است.

 

 

 

خداوند می فرماید « به معبود کسانى که غیر خدا را مى‏خوانند دشنام ندهید، مبادا آنها(نیز) از روى(ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند »[أنعام/108] بنابراین پرهیز از دشنام یک اصل قرآنی و اسلامی است.

 

ff

 

* کتاب «نهم ربیع، خسارت‌ها و جهالت‌ها» مهمترین کتاب در این زمینه

 

 

 

 

 

در همین راستا و برای پاسخ به شبهات حول مجالس انحرافی معروف به «عید الزهرا» و «عمر کشون» خواندن کتاب «نهم ربیع، خسارت‌ها و جهالت‌ها»  بسیار توصیه می‌شود.

 

 

 

این کتاب که نوشته «مهدی مسائلی» است با عنوان زیرین «آسیب‌شناسی انسجام شناسی» توسط انتشارات وثوق منتشر شد و در آن علاوه بر بحث تاریخی درباره تاریخی قتل خلیفه دوم و ابولولو، بررسی روایت‌شناسی «روایت نهم ربیع‌الاول» نظر مراجع تقلید اعم از مقام معظم رهبری، آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، موسوی اردبیلی، محمدصادق روحانی، مصباح یزدی، وحید خراسانی، مظاهری و همچنین مرحوم آیت‌الله بهجت(ره)، آیت‌الله ملکی تبریزی(ره) و آیت‌الله فاضل لنکرانی(ره) ارائه شده است.

 

 

 

* استفتاء مراجع درباره «عیدالزهرا»

 

 

 

در بخشی از این کتاب استفتائاتی در این زمینه گرفته شده و آمده است: در قرن های اخیر چنین مرسوم بوده است که عامه شیعیان در روز نهم ربیع - با توجه به نسبتی که به این روز می‌دهند - توجهی خاص به این روز داشته و مجالسی را در آن تشکیل می‌داده‌اند.

 

 

 

از صحت و سقم این انتساب که بگذریم آن چه موجب نگرانی است انجام اعمال و گفتار خلاف شرعی است که در بعضی از این مجالس صورت می‌گیرد و از ساحت فرد مسلمان و شیعه اهل‌بیت(ع) به دور است و آن چه بر این نگرانی می‌افزاید وجهه شرعی دادن بعضی افراد به این اعمال خلاف شرع است که با بهانه «رفع القلم» و... انجام می‌گیرد.

 

 

 

متأسفانه در سا لهای اخیر و با امکانات جدیدی هم که به وجود آمده، امکان ضبط تصاویر یا صوت این مجالس برای شرکت کنندگان در آن به سهولت وجود دارد که در بعضی موارد این فیلم ها و صوت‌ها به کشورهای مجاورمان که شیعیان و اهل تسنن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند زندگی می کنند نفوذ یافته و باعث ایجاد فتنه و ریختن خون پاک شیعیان آن منطقه گردیده است. با توجه به نکاتی که گفته شد خواهشمند است نظر

 

 

 

شریف معظم له را نسبت به این سؤالات بیان فرمائید.

 

 

 

1. حکم برپایی این گونه مجالس با صورتی که گفته شد چیست؟

 

 

 

2. شرکت در این مجالس چه حکمی دارد؟

 

 

 

3. نظر حضرت عالی درباره «رفع القلم» که مجوز انجام بعضی گناهان و مناهی در این ایام می‌شود چیست؟

 

 

 

4. توصیه‌ای به این افراد را بیان کنید.

 

 

 

آیت‌الله خامنه‌ای در پاسخ به این استفتا می‌نویسند: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمین شود شرعاً حرام اکید است.

 

 

 

آیت‌الله نوری همدانی نیز می‌نویسد: چیزی به عنوان رفع قلم در روز به خصوصی نداریم و مسلمانان باید از تفرقه بپرهیزند و از هر چیزی که موجب وهن مذهب می باشد جداً اجتناب نمایند.

 

 

 

آیت‌الله مکارم شیرازی در پاسخ خود به این استفتا مرقوم کرده است: اولاً: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایام مخصوص در منابع معتبر نداریم. و ثانیاً بر فرض چنین چیزی باشد که نیست مخالف کتاب و سنت است و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست

 

 

 

هم چنین سخنان رکیک و کارهای زشت دیگر. و ثالثاً: تولّی و تبرّی راه‌های صحیحی دارد نه این راه‌های خلاف.

 

 

 

* آیت‌الله بهجت(ره): عیدالزهراء روز بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک لعن است.

 

 

 

بنابر این گزارش در کتاب «در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت» ، نوشته محمدحسین رخشاد آیت‌الله بهجت(ره) نیز درباره برگزاری مجالس به مناسبت حضرت زهرا (س)(عیدالزهراء ) توصیه می‌فرمودند که به بیان فضایل اهل بیت(ع) به‌ویژه حضرت زهرا(س) و بیان حدیث ثقلین پرداخته شود.

 

 

 

به فرموده ایشان شیوه مرحوم آیت الله بروجردی(ره) نیز همین بوده است یعنی بیان مشترکات میان شیعه و اهل تسنن و ترک مطاعن و مثالب یا لعن و سب آشکار.

 

 

 

آیت الله بهجت(ره) درباره برخی از رفتارها به نام عیدالزهرا نیز می‌گوید: چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در این صورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود.

 

 

 

آیت الله بهجت(ره) بر ضرورت دقت شیعیان در گفتار و رفتار تاکید بسیاری داشتند که مبادا موجب تحریک اهل سنت شود و بسیار بر تقیه عملی و قولی تاکید می کردند اما تقیه و تزلزل قلبی را حرام می دانستند.

 

 

 

* آیت‌الله جاودان: شیعه‌ها را سر می‌بریدند، ثوابش باشد برای آن سخنران و آنها که تشویقش کردند...

 


http://www.islamdin.blogfa.com



نظرات 37 + ارسال نظر
محمد شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ق.ظ http://mohammad53.blogfa.com

سلام آبجی

آغاز امامت مهدی عج بر عالی فرخنده و خجسته باد

گفتم خیلی خستم گفت بگویید
اللهم عجل لولیک الفرج
گفتم آخه تا به کی ؟ گفت بگویید
اللهم عجل لولیک الفرج
گفتم فقط تشنه یک نگاه گفت بگویید
اللهم عجل لولیک الفرج
گفتم می دونم که لیاقت ندارم باز گفت بگویید
اللهم عجل لولیک الفرج
گفتم باز شد جمعه و تو نیامدی گفت بگو یید
اللهم عجل لولیک الفرج

جویای کوکب شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:12 ب.ظ http://kowkab.blogfa.com

آغاز گشته امامت مهدی موعود
روشن کنید شمعها و عود
برای آمدنش دعا کنید
طولانی کنید نمازتان رابا سجود....
سالروز تاجگذاری حضرت بقیه الله الاعظم امام مهدی و آغاز امامت و ولایت ایشان بر گستره گیتی بر شما فرخنده و مبارک باد

سلام دوست گرامی
وبلاگ جالبی دارید.
از شما دعوت می کنم به وب من سر بزنید و از مطالبش دیدن کنید.
منتظر نظراتتون هستم.
متشکرم.... به امید دیدار....[گل][بدرود][گل]

زهرا شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:24 ب.ظ

سلام رها جان
عیدت مبارک
این پست جای بحث زیاد داره حیف که دوستان وقت ندارند
کاش خیلی زود آگاه بشیم

سلام دوست خوبم
هیچ آداب و ترتیبی مجو
هرچه می خواهد دل تنگت بگو

دلم گرفته از این جمعه های تکراری دلم گرفته از این انتظار اجباری

چه قدر ندبه بخوانم! چرا نمی آیی؟ چه دیده ایی که از این دل شکسته بیزاری!؟

نیا! به درد خودم گریه می کنم، باشد شما که از بدی حال من خبر داری
«صلاح مملکت خویش خسروان دانند» ازاین به بعد غزل، من ندارم اصراری

نیا! که وُسع خرید کلافِ نخ هم نیست شما که با خبر از نرخ هایِ بازاری
امان نمی دهدم گریه، درد و دل دارم به سینه مانده چه ناگفته هایِ بسیاری

به جان مادرت آقا به کار می آیم مرا اگر تو در این روضه ها نگه داری

به درد می خورم آقا، مرا تحمل کن به جای «شیعه» بخوانم «غلام درباری»

تو شاهدی! جگرم خرجِ روضه هاتان شد گمان کنم که به من اندکی بدهکاری
ببخش، حرف زیادی زدم، غلط کردم شما امامی و من هم غلام، مختاری

مرا فراق و غمت می کشد، تو خواهی دید که خورده برگۀ ترحیم من به دیواری
شاعر: وحید قاسمی

خیلی زیبا بود دوست عزیز !

ღ☆*زنگ انشا*☆ღ شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:16 ب.ظ http://zangensha.ir/

این دیده نیست، لایق دیدارِ رویِ تو
چشمی دگر بده ، که تماشا کنم تو را ...
اللهم عجل لولیک الفرج

ღ☆*زنگ انشا*☆ღ شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ب.ظ http://zangensha.ir/

چه مسخره است !


سئوال امتحان را می گویم


جای خالی را پر کنید :


جای تو تا ظهور


فقط " ....... " است .


خالی است

آغاز امامت مهدی عج خجسته باد

سلام دوست خوبم
این فاصله ها از ماست که بر ماست!!

مشق مهر شنبه 21 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:49 ب.ظ

ೋღ ღೋೋღ ღೋೋღ ღೋೋღ ღೋ

سلام

شبتون به خیر[گل]

زندگی خالی نیست
مهربانی هست، سیب هست، ایمان هست
آری
تا شقایق هست، زندگی باید کرد
در دل من چیزی است، مثل یک بیشه نور، مثل خواب دم صبح
و چنان بی تابم، که دلم می خواهد
بدوم تا ته دشت، بروم تا سر کوه
دورها آوایی است، که مرا می خواند...[گل]

ೋღ ღೋೋღ ღೋೋღ ღೋೋღ ღೋ

سلام روزتون بخیر

پشت دریاها شهری است
که در آن پنجره‌ها رو به تجلی باز است.
بام‌ها جای کبوترهایی است که به فواره هوش بشری می‌نگرند.
دست هر کودک ده ساله شهر، خانه معرفتی است.
مردم شهر به یک چینه چنان می‌نگرند
که به یک شعله، به یک خواب لطیف.
خاک، موسیقی احساس تو را می‌شنود
و صدای پر مرغان اساطیر می‌آید در باد.

پشت دریاها شهری است
که در آن وسعت خورشید به اندازه چشمان سحرخیزان است.
شاعران وارث آب و خرد و روشنی‌اند.

پشت دریاها شهری است!
قایقی باید ساخت.

صحیفه نور یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ق.ظ http://zaferani52.blogfa.com

ღೋೋღ ღೋ[بوسه] سلام طراوت صحیفه نور
[قلب][گل]
[گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل][قلب][گل]
[قلب][گل][قلب][گل]
[گل][قلب][گل]
[قلب][گل]
ღೋೋღ ღೋ[بوسه]

اعظم سبحانی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:25 ق.ظ http://abadan39.mihanblog.com

اِضمَنوا لى سِتّا مِن اَنفُسِکُم اَضمَن لَکُمُ الجَنَّةَ اُصدُقُوا اِذا حَدَّثتُم و َأوفُوا اِذا وَعَدتُم و َاَدُّوا اِذا ائتُمِنتُم و َاحفَظوا فُروجَکُم و َغُضّوا اَبصارَکُم وَ کُفّوا اَیدیَکُم؛

شش چیز را براى من ضمانت کنید تا من بهشت را براى شما ضمانت کنم، راستى در گفتار، وفاى به عهد، بر گرداندن امانت، پاکدامنى، چشم بستن از گناه و نگه داشتن دست (از غیر حلال).

فاطمه باصری یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:52 ق.ظ http://beheshtepenhan18blogfa.com

سلام عزیزم

[گل]خدایا تو را غریب دیدم و غریبانه غریبت شدم

تو را بخشنده پنداشتم و گنه کار شدم

تو را وفادار دیدم و هر جا که رفتم باز گشتم

تو را گرم دیدم و در سردترین لحظه ها به سراغت آمدم

تو مرا چه دیدی که وفادار ماندی…؟

سلام دوست مهربان
بسیار زیبا !

حسین یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ق.ظ http://pastar.blogfa.com/

صبح بی‌تو رنگ بعد از ظهر یک آدینه دارد / بی‌‌تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد

بی‌تو می‌گویند تعطیل است کار عشقبازی / عشق اما کی خبر از شنبه و آدینه دارد

تعجیل در فرجش صلوات

الهم صل علی وآل محمد وعجل فرجهم

طاها ریحانی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:21 ب.ظ http://saeedzabihi.blogfa.com

با سلام و احترام
وبلاگ خوب و زیبایی دارید.
نویسنده وبلاگ "کربلایی سعید ذبیحی" هستم
در صورت امکان سری به وبلاگ ما هم بزنید و مارو از نظرات خوب و مفیدتون محروم نکنید.
و در صورت تمایل، باهم تبادل لینک کنیم
لینک ما : "کربلایی سعید ذبیحی"
ارادتمند. ریحانی

محمد یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:52 ب.ظ http://mohammad53.blogfa.com

سلام
دوستی رو از زنبور یاد نگرفتم که وقتی از گلی جدا میشه

میره سراغ گل دیگه.....

بلکه دوستی رو از ماهی یاد گرفتم که وقتی از آب جدا

میشه می میره !!!

محمد یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:01 ب.ظ http://mohammad53.blogfa.com

امید غریبان تنها کجایی ؟ چراغ سر قبر زهرا کجایی ؟

تجلی طاها، گل اشک مولا، دل آشفته داغ آن کوچه غم ، گرفتار گودال خونین ، گرفتار غم های زینب ، سیه پوش قاسم، عزادار اکبر، گل باغ لیلا، پریشان دست علم گیر سقا، نفس های سجاد، نواهای باقر ، دعاهای صادق ، کس بی کسی های شب های کاظم ، حبیب رضا و انیس غریب جواد الائمه ، تمنای هادی ، عزیز دل عسکری ، پس نگارا بفرما کجایی ؟

پس نگارا بفرما کجایی؟ کجایی؟

دلم جز هوایت هوایی ندارد ، لبم غیر نامت نوایی ندارد

وضو و اذان و نماز وقنوتم ، بدون ولایت صفایی ندارد

دلی که نشد خانه یاس نرگس ، خراب است و ویران ، بهایی ندارد

مرا در کمندت بیفکن که دیگر ، گرفتار عشقت رهایی ندارد

خوشا آنکه غیر از ظهورت نگارا، شب قدر دیگر دعایی ندارد

ید اللهی و حق به جز دست مشگل گشای تو مشگل گشایی ندارد

غلام توام از ازل تا قیامت ، که این بندگی انتهایی ندارد

بیا تا جوانم بده رخ نشانم، که این زندگانی وفایی ندارد

نگارا نگاهی که جز نوش لعلت ، دل زخم خورده دوایی ندارد

بیا تا نمردم به فکر دوا باش، به فکر علاج دل بی نوا باش

کریما ، رحیما، رئوفا ، عطوفا، نگارا ، بهارا،

بیا جان مولا ،بیا جان زهرا ، بیا جان زینب ، بیا جان سقا

سحر خیز مکه ، سحر خیز کوفه ، سحر خیز مشهد، سحر خیز کرب و بلا و مدینه

سحر یاد ما باش ...

سحر یاد ما باش...

آغاز امامت امام زمان مبــــــــــــــــــــــــــــــــارک باد
به امید تبریک ظهورش صلوات

تشکر از این پیام بسیار زیبا !

ترمه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:33 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

صد شاخه گل محمدی با صلوات

تقدیم امام عسگری در عتبات

جز حضرت مهدی نبود نایب او


آغاز امامتش درود و صلوات

ترمه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:35 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

وقتی که خدا چشم خمار تو بیاراست
یک نرگس مجنون ز نگاه تو به پا خاست

افتاد دلم در طلب نرگس چشمت
عاشق شدن خوار به خورشید چه زیباست!

هر جا که اثر از گل و از باغچه دیدم
دل گفت "بیا نرگس مجنون تو اینجاست

این سمت کویر است و کویر است و کویر است
آن سو همه دریاست و دریاست و دریاست

رفتم سوی دریا تو نبودی که ببینی
چشمم به طلب، ناله کنان غرق تمناست

یعقوبترین چشم جهان قسمت من باد
چون یوسف گمگشته من یوسف زهراست
.
آغاز امامتش مبارک

ترمه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

سلام آبجی رهای گلم...خوب و خوشی عزیزم...ممنونم از حضورت تو وبمدو روزه هر چه تلاش کردم با چند مرورگر،وبت برام باز نمیشدحالا موفق شدم

سلام ترمه جان
زحمت کشیدی عزیز م !

ترمه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:38 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

غم مخور، ایام هجران رو به پایان می‏رود

این خماری از سر ما می‌گساران می‏رود


پرده را از روی ماه خویش بالا می‏زند

غمزه را سر می‏دهد، غم از دل و جان می‏رود


بلبل اندر شاخسار گل هویدا می‏شود

زاغ با صد شرمساری از گلستان می‏رود


محفل از نور رخ او، نورافشان می‏شود

هرچه غیر از ذکر یار، از یاد رندان می‏رود


ابرها، از نور خورشید رخش پنهان شوند

پرده از رخسار آن سرو خرامان می‏رود


وعده‏ دیدار نزدیک است ‏یاران مژده باد

روز وصلش می‏رسد، ایام هجران می‏رود

ترمه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:40 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

دسـتـی ز نهان گره گشا می بینم

بی شبه در آن دسـت خـدا می بینم

رمزی که نهفته در پس پـرده ی غـیـب

در زمزمه ی روح دعـا می بینم

گـلبانگ رهاییم ز گـلدسته ی عشق

از جانب یـــار آشـــنا می بینم

طاها ریحانی دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ق.ظ http://saeedzabihi.blogfa.com

سلام

پروردگارا : آرامش را همچون دانه های برف
آرام و بی صدا
بر سرزمین قلب کسانی که برایم عزیزند ببار
به امید حضور مجدد شما

با احترام . ریحانی

محمد دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:01 ب.ظ http://mohammad53.blogfa.com

خدای من

نه آن قدر پاکم که کمکم کنی ونه آن قدر بدم که رهایم

کنی

میان این دو گمم

هم خود را و هم تو را آزار میدهم

هر چه قدر تلاش کردم نتوانستم آنی باشم که تو

خواستی

و هرگز دوست ندارم آنی باشم که تو رهایم کنی

آنقدر بی تو تنها هستم که بی تو یعنی “ هیچ ” یعنی “ پوچ ”


خدایا هیچ وقت رهایم نکن

سمیه دوشنبه 23 دی‌ماه سال 1392 ساعت 05:10 ب.ظ http://somayehmomeni.mihanblog.com

سلام اپم خوشحال میشم سربزنی

فاطمه باصری سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:28 ق.ظ

سلام عزیزم

الهی
نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم
نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی
در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
پشت دیوار نشینم چو گدا بر سر راهی . . .

سلام مهربان
بسیار عالی

فاطمه باصری سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:30 ق.ظ http://beheshtepenhan18blogfa.com

خدایا
عجب از آدمی، که نشانه‌هایت را می‌بیند و انکارت می‌کند
و عجب از تو که انکارش را میبینی و مهربانی میکنی . . .

محجوبه سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:19 ق.ظ http://www.lebaseshokr.mihanblog.com

یا نور
سلام بر شما
عید بر شما مبارک هر چند با تاخیر ...

پست نابی بود . خدا قوت

راستی راه رو باید دل بره نه پا !

رستگار باشید
اللهم عجل لولیک الفرج

سلام دوست خوبم
ان شالله که قلب سلیم به ما راه را نشان بده نه هر دلی !

حسین سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:33 ق.ظ http://pastar.blogfa.com/

اسم تو نور امـید است و صفای سینه هاست
دین تو اسلام عشق است و بدور از کینه هاست
روز میـلادت شدم مست می عرفان تو
آیه شرع است و حق است، خط به خط قرآن تو

محمد سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:41 ب.ظ http://mohammad53.blogfa.com

سلام

دوستی مثل یه کتاب است !

چند ثانیه طول میکشه که آتش بگیره

ولی سالها طول می کشد تا نوشته بشه

سلام
تشکر از حضوتون .

حضرت مهدی عج..... دلتنگتم سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:01 ب.ظ http://www.saahebzaman.blogfa.com

وارث معصومان
ای که سالاری و شخصیت تو حیدری است
آرمانت نبوی صولت تو حیدری است
عصمتت فاطمی و جلوه حسنت حسنی
در شجاعت چو حسین قدرت تو حیدری است
وارث سجده سجاد به محراب نماز
دانشت باقری و حکمت تو حیدری است
مهدیا جعفری اثاری و کاظم کردار
رضوی طلعتی و خلعت تو حیدری است
کرم تو تقوی و ادب تو نقوی
عسگری هینتی و خشیت تو حیدری است
شد اباصالخ و عباس یکی در ابجد
چو عمویت به خدا غیرت تو حیدری است
با تو بیگانه بود هر که ابولفضلی نیست
ای علمدار شرف رایت تو حیدری است
نازنین ناز تو را می کشد اهل ملکوت
حامی عترتی و فطرت تو حیدری است
آنکه می گفت سلونی ز تو تجلیل نمود
سخن از عدل بگو صحبت تو حیدری است
به تماشای جمالت عرفا مشتاقند
عارف باللهی و شوکت تو حیدری است
حال تو احسن حال است جمال تو جمیل
خال تو هاشمی و سیرت تو حیدری است
ای خوش آن روز بگویی مددی یا حیدر
تا بدانند همه نهضت تو حیدری است
مرتضی خانه نشین شد که تو ظاهر بشوی
مگر ای خیمه نشین خلوت تو حیدری است
بستان مزرعه فاطمه را از اشرار
چه غم از کید عدو سطوت تو حیدری است
زیر لوح عظمت سیزده امضاء داری
((آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری))
استاد کلامی زنجانی

بسیار زیبا !

اعظم سبحانی سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:59 ب.ظ http://abadan39.mihanblog.com

اگه خدارو دوست داری ؛ همین الان بگوخداروشکر ؛ و این رو برای همه بفرست.

ببین خداتا شصت دقیقه دیگه برات چکارمیکنه!!!

خدا همیشه یار ونگهدارت دوست عزیز!

محمد چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:03 ق.ظ http://mohammad53.blogfa.com

شب است و تو ستاره می شماری

نشسته در کنار بی قراری


تمام آسمان فهمیده امشب

مسافر داری چشم انتظاری


الهم عجل لولیک الفرج

محمد چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 ب.ظ http://mohammad53.blogfa.com

گل سلام

ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت بر

عالی و خانواده محترم مبارکباد .

ترمه پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

سلام...آپممممممممممممممم

ღ☆*زنگ انشا*☆ღ پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1392 ساعت 08:21 ق.ظ http://zangensha.ir/

سفره پر است از رنگهای خوشمزه
اما من فقط یک جرعه خورشید میل دارم

سلام

صبح سرد زمستانی تان گرم به مهر و شادی......[گل]

ترمه جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:46 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

مهربانی باغ سبزی است که از روزنه پنجره ها باید دید

مهربانم مگذار لحظه ای روزنه پنجره ها بسته شود ...

ترمه جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 11:54 ق.ظ hhttp://boghcheterme.persianblog.ir/

سلام آبجی مهربون...خوب و خوش و سرحالی...پسر مامانیت چطوره...هنوزم میگه کامپیوکر

سلام ترمه جان
یک شیطونیه که نگو ! الان که خوابیده اومدم تونت وقتی بیداره که کامپیوکر !!مال خودشه .

rღسپهریღ جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 07:09 ب.ظ http://r-bluesky.blogfa.com/

[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل]
صدای بال و پر جبرئیل می آید
شب است و ماه به آغوش ایل می آید
لب کویر پس از این ترک نخواهد خورد
که ساقی از طرف سلسبیل می آید
لباس خاطره را از حریر عشق بدوز
حلیمه !!!!! نزد تو فردی اصیل می آید
نگا ه آمنه از این به بعد می خندد
چرا که معجزه ای بی بدیل می آید
میلاد پیامبر رحمت،تاج آفرینش و میلاد
امام صادق (ع) بر شما خجسته و
مبارک باد
[گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل][گل]

نقطه ی رهایی جمعه 27 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:41 ب.ظ http://noghteyerahayi.blogfa.com

چه کسی می گوید که گرانیست اینجا؛
دوره ی ارزانیست...!
دل ربودن ارزان! دل شکستن ارزان!
دوستی ارزان است! دشمنی ها ازان!
چه شرافت ارزان..
تن عریان ارزان...
آبرو قیمت یک تکه نان... ودروغ از همه ارزان تر..!
قیمت عشق چقدرکم شده است!
وچه تخفیف بزرگی خوردست
قیمت هرانسان...

"شریعتی"

سلام دوست خوبم

بروزم

خوشحال میشم سربزنید

التماس دعا... [گل][گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد